{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Internat {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har fået en hund fra et internat ? Eller måske en kat eller andet dyr ?

Jeg var selv i praktik i Århus i 2 uger, og de dyr der var der, jamen man forstår slet ikke hvorfor de var der, de havde de bedste personligheder og var bare så søde og rolige !

En af dagene jeg kom derind, var der blevet afleveret en lille hvid schæfer hvalp. Igennem længere tid havde 2 plejepersonale prøvet på at overtale en ældre mand til at overdrage hvalpen til dem, og det gjorde han så. Så da den lille hvalp ankom fik vi så historien.

Manden var en ældre senil herre der ikke kunne tage vare på sig selv. Men en dag tog han ind til Hobro station, der gav han 1000kr for en sportstaske han fik af en fremmed. I den taske lå hvalpen! Han tog den med hjem og bandt den ude på hans terresse, uden mad eller vand! ( Vi er midt i Februar ! ) Der lå den i 2 uger uden nogen kontakt eller noget som helst.

Denne oplevelse havde ødelagt det lille pjok, vi ved jo heller ikke hvor den kom fra før manden her, men det kan ikke være et godt sted når man tænker på hvordan den blev afleveret.

Men efter et par dage hjemme hos en fra personalet blødede den lille hvalp op, den lærte hvordan man omgås andre hunde, og hvordan man leger!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Internat
  • #1   19. jul 2008 vi købte for 1½ år siden en 7 måneder gammel "adfærdsvanskelig" vovse.... og det har vi da aldrig fortrudt..... i løbet af 14 dage kunne han nøjagtig de samme unoder som vores gamle hund...... adfærdsvanskelig eller ej, vi har aldrig fundet ud af på hvilken måde......i vores øjne var han jo bare en ung hund med krudt i bagen.....

  • #2   19. jul 2008 Jeg kender en der har to katte hun hentede fra et internat. Super søde og kønne katte. Deres fortid var desværre ikke for god, de var taget for tidligt fra missemoren og ejeren ja, gad altså ikke have dem mere. Den ene kat havde en dårlig vane med at tisse rundt omkring, det gør den ikke mere og begge katte stortrives idag.

  • #3   19. jul 2008 Det må være en skøn følelse at give et dyr en ny chance, for de fortjener det virkelig ! De bestemmer jo desværre ikke hvilke ejere de vil have /:

  • #4   19. jul 2008 Jeg har selv taget imod en hvalp og en kat for nogle år siden, inden det nåede så langt at de blev afleveret på et internat. Eller det skal siges at katten havde de nok bare fået aflivet. Dem der ejede hunden kunne ikke styre den, den var i færd med at æde hele deres lejlighed (den kunne ikke være alene hjemme). Da min mand og jeg tog den var den ifærd med at æde deres hoveddør. Det er den skønneste labrador, har ingen problemer med at være alene hjemme mere (er jo også sammen med alle sine misse venner) og vi har stor fornøjelse og glæde af den. Den kedede sig bare, var jo hvalp.

  • #5   19. jul 2008 Glemte lige at sige at katten også har det super godt hos os. Det er en rigtig kælepotte.

  • #6   19. jul 2008 nej.. Jeg har dog også været i praktik på et internat..

  • #7   20. jul 2008 jeg fik ikke min gamle hund direkte fra et internat men da jeg søgte på den i hunde registret fandt jeg ud af at den har været på internat 3 gange og hos 7 familier. den ene af gangene blev hun hentet af politiet fordi at hun var blevet lukket ind i et rum og havde været der i en uges tid og hun fik tæv fordi hun havde besørget på gulvet dem jeg fik hende af havde fået hende af den enes bror for de kunne ikke styre hende. jeg havde hende i et halvandet år men jeg blev nødt til at få hende aflivet pga 2 former for kræft. men den kæreligst hund jeg har kendt hun vasr meget trygheds søgende, hun blev bange ved høj snakken og høje lyde krummede sig sammen hvis man løftede hånden for hurtigt, men i den tid jeg havde hende lærte hun at gå i snor komme når man kaldte sætte sig give pote og rulle.

    jeg vil ikke holde mig tilbage hvis jeg fik sådan et tilbud igen, mens jeg havde hende følte jeg at nu gjorde jeg noget der var vigtigt for et andet væsen.
    når man får en hund fra internat får man igen med 100 gange kærlighed.


  • #8   20. jul 2008 glemte helt at skrive hun blev 5 år

  • #9   20. jul 2008 Jeg har selv hentet Max på et internat, og han er den bedste kat man kan komme i nærheden af... Han blev dog også "kun" afleveret fordi datteren fik astma, så han har ikke haft nogle adfærdsvanskeligheder...

    Vi fortryder ikke et minut at vi har hentet kat på internat, især ikke nu hvor han ligger og spinder i skødet på mig:)


Kommentér på:
Internat

Annonce