{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Han er slet ikke interesseret i hende {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen smiley

Ja nu har jeg altså virkelig et spørgsmål..
Vi har jo som sagt to dejlige persere. En han og en hun selvfølgelig.. Vi vil frygtelig gerne have nogen dejlige killinger ud af det, men problemet er så, at vores hankat Bailey slet ikke er interesseret i hende overhovedet.. Ingen af dem er neutraliseret, så de er begge "avls-dygtige"..

Hvad kan vi gøre ? eller ved i hvad der er galt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han er slet ikke interesseret i hende
  • #1   2. jan 2010 Hvad kender du til Cornelias' baggrund? (Hun lyder ikke til at have haft det godt).

    Har hun haft killinger før?
    Har hun fået p-piller?
    Har hun haft gentagne løbetider uden at blive parret?

    For øvrigt bør hun slet ikke blive parret, hvis hun ikke har fået killinger før. En hunkat bør få killinger første gang, inden hun er tre år, da hendes bækken ellers vil være for stift, og der så kan opstå fødselskomplikationer.
    For perserkatten, der har et ret stort og bredt hovede kan det i forvejen være svært at føde.


  • #2   2. jan 2010 Vi fik afvide af forrige ejer, at hun skulle have haft en 2-3 kuld killinger før, som hun havde klaret rigtig flot.
    Hun har været på P-piller, men var det kun i kort tid, da dyrlægen frarådede os det, da det ikke er helt sundt for kattene. Så det stoppede vi selvfølgelig med, og da den anden kat ikke er interesseret i hende, så var det jo også dumt at hun var på dem.

    Men hun har haft et lidt tubolent liv, og vi tager derfor det hele med ophøjet ro. Hun er faldet virkelig godt til ved os , og hun nyder selvskabet med vores anden kat. Så det er skønt..

    Men problemet er så, at vores han kat Bailey slet ikke er interesseret i hende. End ikke selv hvis hun står med numsen oppe i hovedet på ham. Han kigger bare væk.


  • #3   2. jan 2010 Jeg har ikke så megen forstand på Perserkatten, men har læst flere gange, at hannerne ofte er ret gamle - op til nogle år - før de viser interesse i at parre.

    Bortset fra det, er du så i kontakt med kattenes opdrættere, og ved du (har du dokumentation for), om kattene er testet frie for PKD?
    Er de ikke det, ville jeg som det første få dette gjort, INDEN du parrer dem.


  • #4   2. jan 2010 "For perserkatten, der har et ret stort og bredt hovede kan det i forvejen være svært at føde."

    Hvad pokker har perserens hoved at gøre med dens evner til at føde?? Jeg kender flere opdrættere og det er slet ikke mit indtryk at perseren skulle have nogle problemer med at føde selv - hvor har du det fra?


  • #5   2. jan 2010 "Hvad pokker har perserens hoved at gøre med dens evner til at føde??"

    SVAR: Også deres killinger har ret store og brede hoveder i forhold til de fleste andre racer.

    "Jeg kender flere opdrættere og det er slet ikke mit indtryk at perseren skulle have nogle problemer med at føde selv - hvor har du det fra?"

    SVAR: Fra perseropdrættere såmænd smiley
    Men også fra en del dyrlæger, bl.a. mine egne + min familie (har et par dyrlæger i familien).


  • #6   2. jan 2010 Okay smiley

    Har bare aldrig hørt om at det skulle være noget problem. Og perseren bliver beskyldt for nok usandheder i forvejen, så synes ikke det var fair at den skulle have den med også..


  • #7   2. jan 2010 <b>Mega</b>: jeg har børt det samme, som dig omkring fødsler hos perserkatte. Det må da også være besværligt, at skulle føde en lille killing med et bredt og gennemsnitligt større hoved, end andre kattearters hoveder....

  • #8   2. jan 2010 Så må briten vel have samme problem?

  • #9   2. jan 2010 Det skal jeg ikke kunne sige, men det lyder da sandsynligt ;o)

  • #10   2. jan 2010 Jeg tror ved britten der udvikles kinderne med alderen..

    Det gør de hvertfald på Européen, som også genre skal have et lidt bredt ansigt..


Kommentér på:
Han er slet ikke interesseret i hende

Annonce