{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

allergi - og hvad så ? :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet i den værst tænkelige situation, den som jeg altid har sagt 'det kommer aldrig til at ske for mig!'.. men min mand har allergi overfor mine katte, og har gået med det i et års tid hvor han ikke har villet fortælle det, da han ved hvor meget mine katte betyder for mig.. men han kan ikke leve med skue og røde øjne og kløen hele tiden... Og jeg står nu overfor et af de sværeste valg, jeg i mit korte liv har skulle tage... Skal jeg sælge mine engle til en anden, eller skal de have lov at gå over regnbuebroen...
I mit hovede er der ingen der kan passe mine to babyer ligeså godt som jeg, og jeg ville ikke kunne leve med den usikkerhed, om de nu havde det godt nok det nye sted... Men jeg synes også det er synd at lade to sunde unge katte miste livet... De er begge meget bundet til mig, og er ikke særlig vild med fremmede, så tror de ville have svært ved at tilpasse sig en ny familie.. så egentligt er valget jo næsten taget... Der er jo en masse katte der trænger til nye hjem, at sætte mine til salg gør blot puljen større.. de skal ikke ende hos en 4-5 familie, fordi jeg har sendt dem videre... Men er der noget vi kan gøre ved allergien ? Jeg synes jeg har hørt om en vaccine, er det en mulighed ? Jeg vil så gerne beholde dem, men det er ikke holdbart at manden har det sådan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  allergi - og hvad så ? :/
  • #2   4. mar 2012 Kan han ikk evt få noget behandling ved sin læge? Det er en frygtelig situation at stå i. Er kattene indendørskatte eller kommer de også ud?

  • #5   4. mar 2012 Jeg er også MEGET indstillet på at prøve noget før der bliver taget de beslutninger...
    Til din kommentar, Jesper, jeg har godt lagt mærke til at han var noget snotte næsten hver morgen, men havde ikke lige tænkt at det var derfor... Jeg har ikke rigtigt været opmærksom på det, troede jo ikke det var et problem...

    Jeg vil klart spørge om vi ikke kan prøve med antihistaminer! Tak for godt råd!


  • #6   4. mar 2012 Måske var dette en mulighed smiley

    www.allergikompagniet.dk


  • #7   4. mar 2012 Der er også vaccineog såvidt jeg har læst virker den også selvom man har allergi, men den tager vidst noget tid om at virke? Ret mig lige hvis jeg er forkert her smiley men hvis det er sådan så giv ham vaccine og i ventetiden noget håndkøbsmedicin smiley

  • #10   4. mar 2012 Jesper man kan såmænd sagtens få en vaccine mod allergi. Kender en, der får disse vacciner men kan ikke huske, hvor lang tid imellem hun får dem (3 mdr. 6 mdr. eller 12 mdr) eller hvad de hedder.

    Kristine. jeg er selv allergisk overfor katte, men det har ikke fået mig til at sælge mine. Jeg tager alnok når det er slemt. De virker helt fint på mig. Alnok virker i et døgn, hvorimod Benadryl virker 8 timer (mener jeg) - med mindre du får den langtidsvirkende Benadryl. De koster bare SÅ meget mere end Alnok gør, og derfor vil jeg klart anbefale Alnok, som samtidig er så lille, at man nærmest ikke opdager man sluger den.

    Håber din mand vil prøve. I det mindste bare en periode, så i kan se om det virker på ham.


  • #11   4. mar 2012 Hvis det er slemt - mere end at Alnok kan tage, så køb Flixotide næsespray i håndkøb. Det er binyrebarkhormon men er ikke spor farligt ved lokalbehandling.
    Hos lægen kan han få Rhinocort - og DET virker.
    Prøv det først.


  • #14   4. mar 2012 Jesper:
    Så kender vi dig igen LOL


  • #16   4. mar 2012 "Fakta kan man ikke stille meget op imod "

    Nope - ikke andet end at sluge den bitre pille:-)


  • #17   5. mar 2012 Min mand har også haft voldsom allergi mod pelsdyr ( og meget andet ). Så slem at han måtte på hospitalet og få ilt dengang vi mødte hinanden, og jeg havde katte & hunde. I dag har han intet. Uden at tage medicin. Og vi har lige fået vores første fælleskat, og haft hende i en uge, uden reaktion.

    Han droppede mæleprodukter & kød, og spiser som veganer/rå veganer. Det er hårdt (for nogle), men giver resultater. Samtidig gør BARF fodring også, at kattene bliver mindre allergi fremkaldende, så det var måske en mulighed?


  • #18   5. mar 2012 Sandra:
    Det var godtnok en interessant opdagelse.
    Er det noget I selv har fundet frem til?


  • Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #19   5. mar 2012 **Til din kommentar, Jesper, jeg har godt lagt mærke til at han var noget snotte næsten hver morgen,**

    Kristine M, er du sikker på, at det er katteallergi? Hvis det "kun" er om morgenen, kunne det også være husstøvmideallergi. Hvis jeg var dig, ville jeg sende manden til en test hos en allergolog (både priktest og øjenprovokation), så I kan få afklaret, om det overhovedet er kattene, der giver problemer. Hvis det viser sig at være det, vil jeg foreslå, at han bliver vaccineret, som ca. 80 % får succes med. Held og lykke med det, og hold os gerne opdateret om, hvordan det går.


Kommentér på:
allergi - og hvad så ? :/

Annonce