{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

Min dag på internatet (langt) {{forumTopicSubject}}

Vi har for nylig mistet vores kat Kalle(håber stadig han kommer hjem men tvivler) Men havde så bestemt mig for at hvis vi skulle have kat igen skulle det være perser eller ragdoll men efter at have gået internatterne tynde på nettet har vi bestemt os for at give en internatkat et godt liv - Så vi var idag nede og kigge - (troede jeg havde forberedt mig men nej) det har været en blandet oplevelse - ingen tvivl om at de frivillige og staff på internaterne gør et fantastisk arbejde og har kæmpe dyrehjerter - alligevel berørte det mig dybt at se SÅ mange katte der var "smidt" ud af andre mennesker. Det var slet ikke til at overskue og vi måtte have hjælp til at vælge - vi var der i over tre timer fordi vi skulle finde den rigtige. Det stod mellem en voksen main/skov missemor der var klar til at komme fra killingerne med et helt igennem fantastisk temp og en lille rød djævel med ligeså godt temp. Det var meget svært at vælge for det skulle jo være den rigtige. Vores hund var med og det gjorde udslaget - han er en fantastisk kattehund og tog pænt imod lidt tæsk fra den voksne som ikke synes han var helt fantastisk:)
Det var frygtelig svært ikke at tage to med os hjem men vi håber stadig på at Kalle kommer hjem.
Har ikke før set noget så hjerteskærende som en masse dyr med desperate og tag mig øjne for man har været på et internat - Kan ikke lade være med at blive super berørt over at se alle de "uønskede" katte som de jo i bund og grund er, sidde og se på en med bedende øjne og højt miauven. Men så længe der findes disse fantastiske mennesker, der gør deres ypperste som de gør på internaterne, så har disse skæbner en chance. Jeg har tænkt meget på i dag - jeg kan ikke "redde" alverdens dyr men jeg kan starte med at give den lille røde djævel som ligger her ved siden af og spinder et godt liv. Så til jer der leder efter en bedste ven og ikke går op i race osv. - Kig ind på de forskellige internater - der sidder SÅ mange skønne katte som venter på et hjem og til jer som sætter katte til verden for så at smide dem ud - SKAM JER - selvom jeg er sikker på at der ikke findes sådan nogen herinde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min dag på internatet (langt)
  • #1   17. okt 2012 hørt, har selv arbejdet på internat, og tager mig stadig af affaldskatte smiley

  • #2   17. okt 2012 Jeg har lige ansøgt om at blive frivillig på det eneste internat der ligger i århus omegn og der var sku fyldt op smiley (troede ikke man kunne få for meget gratis arbejdskraft)
    Det synd der ikke findes flere inernater


  • #3   17. okt 2012 ville også gerne hjælpe dyr mine to er flasket op her ellers ville de være blevet dræbt... indtil sidste efterår tog jeg også katte ind for at give dem nye hjem meeen ja så var der en som simpelthen gik amok på mine to lige siden har de ikke accepteret nye katte her i huset... dog hunde som ikke jagter dem =) så nu søger vi en mindre hund som skal have en ekstra chance

  • #4   17. okt 2012 når mine engang afgår ved døden så regner jeg med at hente en på et internat....



  • #5   18. okt 2012 Kalle - Tak for et godt, vigtigt, og meget rørende, indlæg!




  • #6   18. okt 2012 Tak for din historie - og jeg kunne ikke være mere enig. Der er så mange dejlige katte på internaterne, og man er sikker på at få sig en sundhedstjekket, vaccineret og neutraliseret kat med hjem.. Vi har selv to stk., og vil altid anbefale andre at tjekke internaterne først..

    Vores missepiger på 6mdr.:



    profilbillede
  • #8   18. okt 2012 Mine er fra kattensværn og når de en dag ikke er her mere skal vi helt sikkert adoptere igen.
    Men ja det er rigtig hårdt at gå og skulle vælge da der tit er mange at vælge imellem og jeg for det dårligt da jeg synes det er hårdt at skulle efterlade dem,men man kan jo ikke tage dem alle med sig desværre.


  • #9   18. okt 2012 Ms: smukke katte du har!! Lige et spørgsmål off topic - kan de godt lade din orkide være?
    Men helt enig, hvis jeg skal have en kat mere bliver det fra internat, da jeg købte Mille over dba (min første kat) anede jeg intet om internatter før jeg kom herind desværre.


  • #10   19. okt 2012 Vi har også en kat fra fyens kattehjem,det er et super sted hvor der bare er styr på tingene ,vi valgte internat fordi vi helst ville ha en stor killing og der;-) fik vi
    verdens skønneste kat ,;-)
    Samtidig fandt min mand og børn og jeg selv også ud af at katte åbenbart bliver betragtet som en genstand man bare smider ud. smiley
    2 katte var fundet i en skov i en lukket kasse JAMEN HVAD SKER DER LIGE FOR FOLK,
    Hatten af for jer der yder en kæmpe indsats,:-)
    hvis jeg høre om nogle der er interesseret i en kat vil jeg altid reklamere for internat. ,-)
    Tak lækre smiley Kalle for en super tråd


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #11   20. okt 2012 Og når I starter som nye katteejere, så sørg for at få 2 katte, der er omtrent lige gamle - og allerhelst søskende. Det giver så lidt ekstra besvær, så meget ekstra fornøjelse og nedsætter risikoen for at opleve skader på grund af en frustreret kat, der vandaliserer møblerne m.m. Ensomme inde-katte med udearbejdende mennesker er ofte ulykkelige katte. 2 katte klarer sig meget bedre :o)

Kommentér på:
Min dag på internatet (langt)

Annonce