{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.467 visninger | Oprettet:

Hvor går grænsen? Hvornår siger i farvel? {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer nok ved har 2 af mine katte problemer lige nu, både med hinanden og med helbredet.

Manne har HD i den ene hofte, i den rigtig dårlige ende af skalaen, og har på grund af en masse lege aktivitet også fået ondt i ryggen, i musklerne, der er sikke et held intet slid endnu, lig,e nu får han Canosan/ glukosamin og Metacam, jeg ved Canosanen skal have tid til at virke.
Lige nu kan jeg se han har det bedre om formiddagen, får den smertestillende om morgenen, men ud på dagen bliver han mere sur igen, der er altså nu en lille forbedring, men ikke nok ( endnu)
Jeg må sige jeg ikke er vild med tanken om operation, det kan være det virker, men ikke altid, og Manne er en stor dreng på 10,1 kg, stadig i overkanten af hvad han burde veje ( 9,7) ja og prisen er også mega høj, men det er så ikke det der er afgørende!
Birk? Ja alle hans blodprøver er i orden, men han taber sig, vi skal ud til vægtkontrol og skal se om han også har smerter, eller andet der er grund til at han nu nærmest er mager, er det kun stres eller er der andet, finder vi ikke grunden men han stadig går ned i vægt, er det rimeligt?

Jeg har givet mig selv nogle løfter, mens de ikke var så aktuelle, at jeg ikke ville se min kat forsvinde for øjenene af mig, og ende som et skelet, og at jeg ikke ville akseptere at min kat skulle i kronisk smertebehandling, og nu er jeg næsten der, og har en kæmpe knude i maven smiley

Hvordan tog i beslutningen og på hvilket grundlag.
Og jer som ikke har prøvet det endnu, hvordan og hvornår tror i, at i vil tage beslutningen om at nok er nok??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor går grænsen? Hvornår siger i farvel?
  • #1   30. mar 2013 Er ked af at høre det går som det gør. smiley

    Det er svært for mig at sige hvornår nok er nok. Har ikke haft de tanker endnu. Men jeg tror jeg ville se på katten om det stadig havde det godt med at være her, og om den stadig virker "glad". Det er svært at forklar synes jeg. Men håber du forstår hvad jeg mener kort beskrevet.


  • #3   30. mar 2013 Jeg har prøvet det før, og hader det smiley og er ikke i tvivl om, at det er min beslutning, og hvis Canosan ikke hjælper smiley så må det nok blive et farvel og har birk ikke taget på på tirsdag og de ikke finder en grund som kan afhjælpes smiley uuuhaa hvor jeg hader det!

  • #4   30. mar 2013 tror du skal overbevise dig selv om at dine katte ikke skal lide for de er mere værd end det. Det er en svær situation men vi har selv stået med en ungkat som sku testet da vi ikke vidste om det var autoimmun lidelse eller foderallergi eller hvordan hun havde. Vi var begge herhjemme enige om at var det en autoimmun lidelse skulle hun sove, for ville være synd for hende og leve med resten af livet. Jeg tudbrølede men for mig er det vigtigste bare at misserne ikke lider. Det kan jeg slet ikke bære

  • #5   30. mar 2013 Jeg valgte at få min første kat aflivet da hans foderallergi var så slem at han slog ud selv af at blive råfodret, og jeg prøvede først flere forskellige ting...

    Jeg syntes ikke der var fair han skulle gå og klø sig hele tiden smiley Så jeg valgte at lade ham få fred smiley


  • #6   30. mar 2013 min mor tog den svære beslutnign at aflive hendes elskede kat, kisser.
    den havde så højt stofskifte at den ikke kunne spise nok til at bevare dens egen muskelmasse. den var 11 år gammel og var kun en skygge af sig selv.
    hun kunne godt forlænge dens liv med en masse medicin, og pengene var der også til det. men ville det så være nogen gode katteår? ville den være glad for at leve et par mere?


  • #7   30. mar 2013 Jeg går langt, meget langt for mine katte, men har også en grænse - og den hedder kattens livskvalitet.

    Det aller sværeste er at tage beslutningen - ej heller sjovt at få det gjort. Bagefter har jeg aldrig været i tvivl om det var det rigtige


  • #8   30. mar 2013 Tak for jeres svar smiley jeg håber der kommer flere, ikke for at påvirke min beslutning, men jeg vil gerne høre hvad i har besluttet smiley
    Jeg har jo fået 2 aflivet, den ene Dee Jay spiste igen igen det han ikke skulle, man vil vel kalde ham uldæder, men han så ikke forskel på uld og andre ting, han havde mange indlæggelser, og rønkten undersøgelser bag sig af den grund, men de havde fået det til at passere, men sidste gang var det værre, en bid af et par sommersko kunne ikke passere, og dyrlægen mente ikke op var en god ide, måske hvis det havde været en anden dyrlæge jeg så havde fået et andet svar.
    Min lille Bimse pige havde galdegangsbetændelse 2 gange, men efter anden gang kom hun aldrig i form igen, og leveren tog voldsomt skade, så hende tog jeg også afsked med,, der var ikke et halvt år imellem smiley
    Jeg vil gøre meget for mine katte hvis de kan få det godt igen, og giver da Canosam mindst en månede til at virke, han har jo ikke fået det en uge endnu.


  • #9   30. mar 2013 Jeg har endnu ikke skulle ud i den situation med mien katte men var med til beslutningen om at give vores gamle hund fred.

    Han havde svulst på leveren og skulle opereres, den morgen havde han nægtet at rejse sig selvom man lokkede med hans yndlingsmad.(vi havde kun 2 uger tidligere fået konstateret at han havde en svulst og snart skulle opereres)

    Der var visse kriterier vi kiggede på.
    a) Han ville ikke kunne forstå hvorfor han skulle opereres, så det ville give ham stress at vi efterlod ham hos dyrlægen. Vi vidste fra tidligere operationer at han blev let stresset over det. (da han blev kastreret og da han fik fjernet knuder)
    b) dyrægen sagde det var nok 50/50 men reelt mindre chance for at han ville overleve.
    c) Der var stor change for at han skulle have mere end en operation.

    Vi var alle enige om at det bedste for ham var at vi blev ved ham og sige farvel imens han sov ind, så ville han få fred for sine smerter i ro og mag.
    Chancerne for at han ville overleve operationen var alt for små.
    Vi kunne ikke lide tanken om at han kunne dø på operations bordet måske tænkende "hvorfor overlader de mig til disse fremmede!" når nu vi vidste at han ikke var god til det med dyrlæger.


  • #10   30. mar 2013 Jeg har heldigvis ikke været der endnu mht kat, men som flere siger må det været kattens livskvalitet det kommer an på. Har den det godt uden smerter, er den glad og tilfreds? Hvis ikke er det tid til at sige farvel og sende dem videre:-(
    pyh tuder næsten ved tanken om at skulle tage den beslutning, øv også.
    Kram herfra


  • #11   30. mar 2013 Det her er fra sidste forår, der blev Manne opereret 2 gange, da hans nedre øjenlåg begyndte at rulle ind ad, pga mange tilfælde af allergi ved øjnene, han hadede den skærm, men han har haft god gavn af op. Og jeg ville ikke betænke mig en gang for at gøre noget lignende,, men når læse at de bortoperer led hovedet, har jeg lidt svært ved det, hans hofteskål er næsten ikke eksisterende og ledhovedet ligner en ret firkantet klods, som ikke passer nogen steder.
    Men jeg krydser stadig finger for glukosaminen.


    profilbillede
  • #12   30. mar 2013 vi krydser alle fingre for at Manne får det bedre hurtigt!

  • #13   30. mar 2013 Jeg har kun en gang været med til a tage besluningen om at sige farvel til en kat, det var en kat vi havde hvor vi boede før, det var egentlig min mormors kat, men da vi boede dør om dør og han var ren udekat, han brød sig ikke om at komme ind, det stressede ham helt vildt, så han var martriklens kat, altså vores alles kat, vi flyttede og min mormor fortsatte jo med at passe ham, men 6 mdr senere skulle min mormor også flytte, han var 6 år og da han som nævnt ikke kunne holdes inde, og min mormor flyttede kun 1-2 km væk, så chancen for a han ville søge tilbage var for stor, så vil gav ham fred smiley det var super hårdt for han var en super dejlig og kælen kat, så længe han var udenfor, hvis han forvildede sig ind så var han panisk og sky smiley

    De andre katte jeg har sagt farvel til, er alle blevet kørt over, så det har ikke været mit valg..

    Jeg kan godt forstå at det er svært Jette, min egen grænse går ved om katten holdes i live for min skyld alen og ikke for kattens skyld, forstået på den måde at hvis den kun kan eksistere ved smertestillende medicin, så nej, hvis en operation ikke giver garanti for en bedre livskvalitet for katten, så nej, men det er svært at sige før man står i situationen, for hvornår er nok nok, man elsker jo de kære dyr så højt at det gør ondt helt ind i sjælen bare at tænke på at en dag så skal du sansynligvis tage den beslutning om at nu er det bedst at give katten fred..

    Jeg har ikke et endegyldigt svar på hvor min grænse år, det er en følelse og fornemmelse jeg skal have..

    More power too you Jette, jeg ville nødigt være i dine sko::


  • #14   30. mar 2013 Tag for at i har skrevet smiley og min beslutning er også taget, men har stadig svært ved det.
    Hvis Birk ikke har holdt vægten, og det tror jeg ikke han har, så skal der være en grund, som de kan behandle, og med godt resultat, ellers må det blive et farvel smiley for kan jeg ikke give han det gode liv, er alt andet urimeligt.
    Manne? Jeg vil se om behandlingen hjælper, men bliver han ikke smertes fri inden for en rimelig tid, inden for hvad dyrlægen mener skulle give resultat, bliver det et farvel, jeg har svært ved, at se operationen kan give et helt normalt liv?? Og er det rimeligt, at udsætte ham for det? Det tror jeg ikke, men det er s** ikke sjovt.
    Tænk sig, at det som jeg troede var magt kamp mellen Manne og Birk, viser sig at være smerter!!


  • #17   30. mar 2013 Du har ret Felis, der er noget med Birk, og jeg ville ønske jeg vidste hvad? Det er helt klart at Manne er sur på Birk, og Birk undgår Manne, og så forbavser det mig, at jeg lige pludseligt for 2 dage siden, så Birk spise af Mannes skål, som han gjorde før hen, lige slikke alt det våde og Manne gør intet?? Tirsdag får Birk en gennem gang igen, 4 gang på 2 måneder, og han er bare tynd smiley og nyretalene og alt andet er ok, så i øjebilkket er der kun stres og måske smerte??

    Jeg har på nettet set andre bruge glukosamin ved HD? Og har et lille håb om at det virker, men tør næsten ikke tænke på, at onsdag er den sidste dag men smertestillende til Manne, og som du siger og jeg ser det er han ikke smertefri hele dagen smiley


  • #19   30. mar 2013 Jeg troede at hans nyre var ved at stå af, så han har fået lavet det helt store plodprøve panel, det viste intet og han havde ændret sig, jeg troede, og dyrlægen også, at det var magt kamp mellem Manne og Birk, men nu ved vi så at Manne har smerter og det går ud over Birk.
    For 2 år siden vejede Birk 5,5 kg og var til den gode side, og det var fint med en nyrekat, han er langsomt faldet i vægt, men har fået at vide, ja men han er stadig fin i vægt ( august 4,8) og sidste gang var i beg af marts 4,5 kg og han ligner en mynde, ingen delle på maven og du kan mærke ribben og hofter tydeligt, han har jo meget pels, så man ser det ikke, og det med at hofterne er blevet tydligere er efter sidste besøg ved dyrlægen, jeg ved så at Birk har patella luxion ( staves) og det kan jo give smerter, og eneste ting sidste blodprøve viste var streds tegn, de kan være fordi Manne og han har problemer, men de kan også være fordi Birk slet ikke var med på de blodprøver denne gang, bare det at de gjorde klar så så vi straks, at han stressede og han endte med at blive gemt i et tæppe, for han ville både bide og krasse, han har i de sidste 5 år fået taget blodprøver flere gange om året, for højt kreatenin, og jeg har lovet ham smiley dette var sidste gang, det var simpelt hen synd for ham, tidligere har han samarbejdet pænt,, men finder vi ikke noget vi kan behandle? Hvad skal vi så gøre? Han forsvinder jo helt.


  • #20   30. mar 2013 Ps i slut januar var Birks vægt stadig 4,8 kg

  • #21   30. mar 2013 Lille mand:-( de har det ikke godt, de to:-( øv altså!

  • #23   30. mar 2013 Jo CCD har også en fornemmelse af det, men alt andet skal også udelukkes, hvis jeg kunne tro, at han ville rette sig hvis Manne ikke er her, så får han muligheden.
    Jeg plejer at forberede mig på det værste og håbe på det bedste, og vil ikke over se noget mere smiley det har jeg vist gjort så rigeligt.


  • #24   30. mar 2013 PL er løse knæskaller, de skubber sig når katten går, og hvis det ikke er så slemt, hopper de på plads selv.

  • #25   30. mar 2013 Har du prøvet at skifte Birk overpå en mere kødproteinrig kost....?

    Jeg er jo lige nu igennem noget lignende med min ældre Perser Romeo på 13 år.
    Han har fået flere diagnoser i starten af dec. 2012 bl.a Slidgigt i hofterne og begyndende Megacolon. Megacolon (forstørret sløv tyktarm) har vist sig at være p.g.a fejlernæring (har jeg selv fundet ud af). Efter at jeg skiftede kost fra RC - Agering12+ til en kornfri vådkost x 3 dagl. + ekstra kød (stegt kylling) + sunde godbidder (lufttørret kylling) - kornfri tørkost (Orijen), har jeg fået min gamle kat tilbage igen. For 3 uger siden var han mager med alle knogler stikkende ud og kastede op hver dag og havde en trist glansløs pels - og jeg havde besluttet at nu var tiden inde til at sige farvel, da jeg ikke længere syntes at hans liv var værdigt..Men efter at have læst nogle tråde om kost herinde besluttede jeg at prøve at ændre den for dem begge. Efter en uge havde han taget markant på i muskelmasse, pelsen struttede og voksede igen og han er blevet mere glad og snakkende :o) Mht. til slidgigten så får han både Canosan og smertestillende(med mange pauser), og han virker stort set smertefri, idet han nu kan både løbe, springe og tumle med Po. Han har dage, hvor han har det skidt - enten p.g.a smerter eller en hårbold der driller i maven, men jeg synes der går længere og længere imellem de dage - så håbet er hos mig vent tilbage, om at han kan have det godt i et par år endnu måske. Han har fået sit "gavtyvagtige glimt" tilbage i øjnene - og det er for mig svar på at han har livskvalitet tilbage igen...
    For forsvinder livskvaliteten, så forsvinder værdiheden også - og omvendt...

    Vi har lige været der med vores lille hund, som vi sagde farvel til før jul. Hun var under en drægtighed blevet forgiftet af en død hvalp, som ikke var blevet opdaget under røntgenundersøgelsen lige før fødslen. Efter fødslen var hun blevet inkontinent, havde bughindebetændelse, nyresvigt, blærebetændelse og til sidst også leversvigt. Dyrelægerne kæmpede for hendes liv og min mand håbede på bedring, fordi han ikke var parat til at miste hende. Jeg derimod havde det så skidt med, at hun skulle igennem alt det. Alene inkontinenten var nok for mig til at sige at hendes liv ikke længere var værdigt ): Hun havde det så skidt med, at hun ikke kunne holde sig og styre det - hun lå i sofaen på tæpper og bleer og havde det mest triste og håbløse blik, og var samtidig i dårlig humør - det stak mig i hjertet, hver gang hun kiggede på mig, for hun var kun en skygge af sig selv...): og nægtede i øvrigt også at spise - om det var fordi hun ikke ville mere eller p.g.a nyresvigt ved vi ikke. Bare 5 uger forinden havde hun løbet igennem skoven frisk og glad og med massere af energi. I 14 dage prøvede jeg at overbevise både min dyrelæge og min mand om at det mest værdige for Perle var at få fred, for hun havde bestemt værken værdighed eller livskvalitet længere - selv hvis hun blev stabil ville hun skulle leve resten af sit liv som nyresyg og inkontinent, men de havde stadig håbet...Efter 14 dages kamp sagde hendes krop og hun selv endeligt stop...Hun nægtede at forlade sit bur på dyrehospitalet, hvor hun var indlagt, fordi hun havde lagt sig til at dø og hendes lever begyndte at sætte ud - først der var dyrelægen enig med mig og min kæreste accepterede i at aflive. Jeg var glad for at hun endelig fik fred...):
    En ting er sikkert ingen af mine dyr skal nogensinde så meget igennem igen - det var de værste 14 dage af mit liv ): Jeg håber, at hun tilgiver og forstår hvorfor vi ventede - at vi ikke helt havde mistet håbet....


  • #26   30. mar 2013 Det var en rigtig dum oplevelse du havde og forstår dig godt.

    Birk har fået fine nyretal, siden jeg for 1 1/2 år siden brød med kun at give nyrekost, han gad ikke vådkost til nyre katte, han har fået vådkost hver dag i den tid, i efteråret blev det til 2 gange om dagen, Birk slikker normalt kun sovsen, der er nogle få slags det bliver til mere end det, og jeg har også skiftet til Applaws og Porta 21, det er med mere protein og fedt en nyrekost, så han burde ikke tabe sig, og råt skal han ikke tvinges til ! At jeg overhovedet giver andet end nyrekost ville mange nok være imod, men han havde meget svingende nyretal før, hvor de nu ligger normalt, levertal er også i orden, han har en fin glansfuld pels, også nu hvor han har haft fælde periode, så tak for rådet men jeg har gjort hvad jeg kunne på det punkt, Hvis Birk ville leve udelukkende af vådt, så ville han få det.


  • #27   31. mar 2013 Mener ikke du skal tvinge ham til råt - det gør jeg heller ikke selv med Romeo, for han er jo også gammel og syg.....Og synes det er super at han vil spise Applaws og Porta 21 - min Romeo synes desværre den mad er lidt for kedelig - kan kun lide den med tun og tang(Applaws) - det er ellers den med kylling jeg umiddelbart synes er sundest. Men han skal have noget han kan lide, så jeg har fundet frem til Olivers med kylling og hjerte og Carny med struds og LUX (fra Aldi), som jeg blander lidt rå hakket kylling i. Han er som de fleste mænd - det skal helst være med "brun sovs" ellers gider han ikke.
    Men du ved ikke hvorfof han taber sig?....har han en større afføring (næsten menneskelig) ? Er han udredt for kræft.....Ellers kan det måske alligevel være nyrerne, selv om tallene er normale. Min hund havde heller ikke dårlige tal hver gang der blev taget blodprøve, mens hun var syg - alligevel havde hun dårlige nyrer - det kommer lidt an på hvor godt de er skyllet igennem, når prøven tages....
    Nyrekost indeholder mindre protein end alm kost, da man er bange for at reststoffet fra protein - kreatinin - som udskilles i nyrerne kan belaste for meget...fordi jo mere protein der indtages jo mere kreatinin skal der udskilles, men jeg tror den frygt er lidt overvurderet hos katte, da de jo netop er bygget til udelukkende at kunne leve af kød, sener, brusk, organer og knogler - som jo indeholder masser af protein....så kattens nyrer må jo være bedre bygget til den belastning end menneskers f.eks. er....


  • #28   31. mar 2013 Nej der er ikke udret for kræft, udover gennemføling, men han skal jo af sted tirsdag og så må jeg se hvad de siger til det hele smiley

  • #29   31. mar 2013 Åh Jette - jeg er rigtigt ked af at høre med Manne og Birk; det er en træls situation at stå i smiley

    Jeg trækker grænsen ved smerterne - hvis katten skal bruge medicin resten af sit liv (alt efter hvor meget medicin det er i løbet af en dag), så ville jeg trække linjen. Jeg prøvede - desværre - det samme med min første hest, Bonnie. Jeg overtog Bonnie da han var 28 år, jeg havde fået at vide at han havde nogle problemer med hans ben, men de kunne udbedres med smed. Men jeg syntes han blev værre - så jeg tog ham til doktor Dyr - han stod en uge på deres dyrehospital, hvor han gennemgik røntgen, massøse, akupunktur, og de havde en videodagbog af ham. Jeg kom om fredagen, hvor de skulle tage den sidste prøve - hans ledvæske.

    Doktor Dyr trak nålen tilbage, og hvor der bare skulle have været næsten gennemsigtig væske, kom der blod. Jeg var grædefærdig, og jeg ville jo ikke have Bonnie skulle nogen steder, så han kom glukosamin. Men jeg kunne ikke bære det - nogle dage var han bare hopla, fræsede rundt på marken og bare legede føl igen smiley Mens han andre dage knap nok kunne vende sig eller gå. Jeg syntes jeg trak den for langt - jeg nåede at have ham i 4 mdr. Jeg har nok redet ham i alt 4 gange, men brugte rigtigt meget tid fra jorden af - og det var de bedste 4 mdr. i mit liv. Men nok ikke hans smiley

    Men vi trækker vores grænser individuelt - og sommetider finder vi ud af at vi faktisk har trukket langt over vores normale grænse, men ofte er det for sent.

    Jeg trækker min grænse udfra hvad mine forældre plejer at sige:
    "Dyret er her ikke for os, men for sig selv. De skal ikke lide, fordi vi har svært ved at sige farvel."


  • #30   31. mar 2013 "Dyret er her ikke for os, men for sig selv. De skal ikke lide, fordi vi har svært ved at sige farvel."

    Jeg er fuldstændig enig med dig - det er også der min grænse normalt går...MEN det kræver jo at de andre i familien er samme "sted" i processen. Jeg kunne ikke bare få vores hund aflivet, når min kæreste og hans søn stadig regnede med at den nok skulle blive rask. Han forstod heller ikke, at den led på den måde som jeg sagde - tror han syntes at jeg overreagerede og måske bilte mig det ind. Og nyretalene fløj op og ned - den ene dag var de høje og næste dag normale. Hvergang de blev normale vendte håbet tilbage....MEN havde jeg boet alene og ikke haft familie-medlemmer at tage hensyn til, havde jeg sagt farvel efter ca. 4 dage, hvor min mistanke om at tilstandene var kronisk startede - der syntes jeg at prognosen var for dårlig ):....desværre kunne hverken dyrlægen eller familien er samme sted...


  • #31   31. mar 2013 Åh, hvor må det ha' været svært smiley Og frygteligt hårdt - især når man tænker på, at du inderst inde godt vidste hvilken vej det skulle gå, og hunden havde ondt - men bare måtte vente smiley Det havde jeg ikke kunnet - jeg havde aflivet den, jeg ville ikke kunne holde det ud smiley

  • #32   31. mar 2013 Pyyha ja det er svært, og midt mellem familie gæster og madlavning, har mine tanker været hos drengene, og hvis ikke dyrlægen på tirsdag kan give en god grund til, hvorfor Birk taber sig hele tiden, og det uden nåle, så har jeg ham ikke med hjem, men er der noget at gøre og Birk kan få det godt, så er han her stadig.
    Jeg vil også snakke med ham om Manne, for bliver det ikke bedre end lige nu, så er det synd, og han må afsted, men jeg vil også sikre mig, at jeg ikke står og føler jeg har gjort for lidt, og heller ikke at jeg har ventet for længe smiley
    Der er langt til tirsdag og slet ikke langt nok, ville heler det var onsdag i dag smiley


  • #33   31. mar 2013 Ja, onsdag havde været helt i orden - så havde det hele været overstået og du havde kunnet ånde lettet op smiley

  • #34   31. mar 2013 smiley

  • #35   31. mar 2013 Jeg har meget svært ved at sige, hvor min grænse går i grænsetilfælde. Men jeg er nok mere tilbøjelig til at trække den for langt, end at aflive for tidligt. Jeg ville ikke aflive alene pga. uforklarligt vægttab, hvis katten ellers virker tilpas og viser glæde ved tilværelsen.

    Jeg synes ikke det er rimeligt, at en smerteplaget kat, skal gennemgå store operationer og langt rekonvalescensforløb, når det er tvivlsomt om det vil nytte. Der er ikke noget mere trist, end når en kats sidste tid på jord, bliver en tid med smerter, ubehag, lidelse og indlæggelse på dyrehospital osv.
    Så hvis der bliver tale om store operationer med tvivlsomme odds, vil jeg da håbe, at min dyrlæge får snakket mig fra det, hvis jeg på et tidspunkt (gudforbydedet!) kommer i dét dilemma.

    Men ellers har jeg før skrevet om mine erfaringer med dette svære emne før (i "lignende forumemner herunder).

    Og trøstekram til dig, Jette. Det er en slem kattepine du er i :'-(.


  • #36   31. mar 2013 Tak for krammeren, jeg vil lige læse de tråde smiley

    Jeg ville heller ikke gøre noget hvis Birk ellers var i trivsel smiley
    Men nu må jeg se om vi kan finde ud af om der er andet end stres med Birk, jeg har bare den der dumme fornemmelse af at noget er galt, og jo det var der så med Manne og nu må Birk igennem møllen, for at se om der er andet som er skyld i vægttabet.


  • #37   31. mar 2013 Jeg krydser fingre for, at dyrlægetjek fører til afklaring - og at det viser sig, at det ikke er så alvorligt.

  • #38   31. mar 2013 Desuden - man siger heller ikke farvel. Man siger på gensyn smiley

  • #39   31. mar 2013 Du har ret Mikris, sikke en modtagelse jeg får smiley

  • #40   31. mar 2013 Samme her - der kommer en godt 600 kg tung hest imod mig, når jeg ser den igen ved Regnbuebroen smiley

    profilbillede
  • #41   31. mar 2013 smiley

  • #42   31. mar 2013 Jette
    Også en trøste krammer herfra,det er en svær situation smiley
    Tænker på jer


    profilbillede
  • #43   31. mar 2013 Det er en svær situation du står i...): - og jeg føler også rigtig meget med dig. Jeg håber ikke de finder noget alvorligt - en stor trøste-påske-kramer herfra også :o) Krydser fingre for dine to drenge.

  • #44   1. apr 2013 Tak til jer alle, nej det er ikke let, eller noget jeg tager let, og jeg har googlet og søgt på alt her inde også, men det gør det næsten ikke lettere, nogle har haft god virkning af glukosamin andre ikke, nogle har opereret og fået et godt resultat, men jeg har altså svært ved, at forestille mig Manne i en hvalpe gård i længere tid, godt nok er han mest på gulvet eller på en stol, når han ikke ligger på sin ynglings plads, mit skød smiley
    Guld indlæg, er der nogen der siger, andre har det ikke hjulpet smiley han har også taget nogle ture men Birk igen, sådan lige på kanten af at virkningen af det smertestillende stopper, så skal Birk holde sig væk, ellers får han en på goddagen smiley
    Om 1 døgn ved jeg mere, for udover at Birk får en gennemgang, får jeg også en snak om Manne.


  • #45   2. apr 2013 Så er jeg hjemme fra dagens dyrlæge besøg, og Birk er med smiley han havde holdt vægten den sidste månede, og rønkten viste ingen fejl, han havde en lille smugle smerte helt bagerst på ryggen, men intet på rønkten, så som hun siger, en fin lidt tynd senior kat, han kommer på Metacam i 5 dage og får fremover Canosan til at smøre de ældre led.
    Så det er retn stres at han har tabt sig, det har været dyrt, at komme her til, men det er pengene værd.
    Manne smiley han får 14 dage til 3 uger til at se om han kan blive smertes fri, han skal den næste tid have Metacam 2 gange om dagen, halv dosis om eftermiddagen, og Canosan, virker det ikke inden den tid, så tager jeg en smertelig afsked med ham, dyrlægen mente heller ikke Manne var en god kandidat til en operation.
    Jeg er glad for at have en dyrlæge som selv er vild med katte og har katte smiley og tager alt med i betragtning, og Manne og Birk bliver nok ikke sådan venner igen og derfor skal der jo være en tidsramme og om de har det godt alt 3.
    I morgen får jeg billederne af Mannes hofter, dem vil hans opdrætter jo gerne have, så hun kan give videre da Mannes søster er i avl i Holand, men hun har nu ikke nogen problemer nu her, men der kan blive holdt øje med det.
    Og jeg får besøg af opdrætteren så vi kan snakke mere om det hele, det syntes jeg er rart smiley


  • #46   2. apr 2013 Jamen det er da delvist gode nyheder Jette smiley

    Og i din situation kan du jo kun tage tingene som de kommer, så længe kattene har det nogenlunde og deres tilstand ikke forværres så er det jo positivt og så går det "godt", du ved jo at de aldrig bliver bedre, men så længe de kan holdes smertefri, så er det jo godt..


  • #47   2. apr 2013 Canosan får en chance smiley og håbet er lysegrønt og jeg krydser fingre for Manne, men nej han kommer ikke til at leve på smertestillende, kan han ikke nøjes med glukosamin, i løbet af de næste uger, så bliver det et farvel, det at give ekstra smertestillende kan kun gøres i kort tid, for ellers tager han skade af det, så i må gerne krydse fingre for ham smiley det har vi brug for.

  • #48   2. apr 2013 Jeg krydser hvad der krydses kan smiley

    Men forstår dig til fulde at han selvfølgelig ikke skal leve på smertestillende, for det er jo synd og en stor belastning for hans lille krop, samt så er det jo netop for menneskets skyld smiley

    Min søster havde en MCO i 14 år inden han fik HD og han kunne desværre ikke hjælpes, de havde også valget at forlænge hans liv med smertestillende eller lade ham få fred, de valgte at give ham fred, det var mest humant og også anbefalingen fra dyrlægen, men hold op hvor var det hårdt for dem, han var deres baby, jordens mest omgængelige kat, han elskede at blive båret rundt og var bare en rigtig selskabspapegøje smiley det er vist omkring 7år siden..


  • #49   2. apr 2013 Det er lidt som at side i en rutsjebane lige nu smiley jeg er glad for, at Birk har det fysisk godt, men er langt fra overbevist om at Canosan er nok til Manne og så er der også problemet med at han kanøfler Birk, så hvis Manne skulle få det bedre er det fint, men er han stadig efter Birk, kan de jo ikke blive her begge to, og hvem skal så flytte og hvem vil have en voksen eller senior kat med problemer, så jeg føler mig som en lus mellem 2 negle smiley men i dag vil jeg bare nyde solen og drengene smiley

  • #50   2. apr 2013 Ja det forstår jeg godt Jette, det er lidt en øv situation du er i smiley

    Men du må tage tingene som de kommer og glædes over de gode dage, som i dag hvor solen skinner smiley Du kan ikke rigtig gøre andet end at tage et problem som de opstår, selvom det ville være rart at have en plan smiley


  • #51   2. apr 2013 smiley lige nu sover de 2 gamle og Røde er ikke til at drive ind fra haven smiley

    Jeg sider inde smiley jeg passer mit syge barnebarn, mor og far skal ud og spise og fejre fars fødselsdag smiley


  • #52   9. apr 2013 Idag skal jeg ud og sige farvel til Manne smiley han er ikke smertefri og han har rigtig tynd mave og har haft det siden han startede på medicin, og det er absolut ikke blevet bedre med ham og Birk, nu er han også sur på Røde.
    Det er s** svært og jeg har slet ikke lyst, men Manne skal have fred smiley


  • #53   9. apr 2013 Årrhhh Jette hvor er det trist, jeg har så ondt af dig, men hvis Manne har rigitg mange smerter og slet ikke har det godt, så er det jo det bedste at gøre, men det gør jo stadig hulens ondt at skulle sige farvel til en dejlig, skøn og smuk kat..

    Jeg sender dig styrke og tusinde trøste kram Jette, jeg kan intet sige der vil lindre din smerte, men jeg føler med dig..


  • #54   9. apr 2013 Det er aldrig rart at sige farvel men med så mange smerter vil det i sidste ende være en lettelse for jer begge.

    Knus og træste kram her fra også!


  • #55   9. apr 2013 Hvor er jeg ked af at høre at det er gået dén vej med ham smiley
    Stor trøstekrammer herfra smiley


  • #56   9. apr 2013 Jette
    Åhhhh
    Så ked af at hører det gik den vej
    Men beslutningen viser tydeligt,hvilke respekt du viser dine katte
    Men hårdt er det smiley
    Tanker herfra


  • #57   9. apr 2013 Tak for jeres hilsner, han er taget afsted, det var sikke et held stille og roligt og uden smerte.
    Hver gang han var tæt på de andre og havde smerter gik det ud over de to små, selv Røde som han var bedste venner med, han har helt sikkert syntes det var deres skyld det gjorde ondt, selv med 1 1/2 gange det smertestillende han måtte få i døgnet, var han ikke ok.
    Jeg er rigtig ked, men føler også en lettelse, nu har han ikke smerter mere og de to små har ro på.


    profilbillede
  • #58   9. apr 2013 Åhhhh Jette, jeg føler virkelig med dig ):, men godt at han fik fred, når han ikke kunne smertestilles eller tåle medicinen. Og to hankatte der begge har mere elle mindre ondt, det må give problemer i flokken ):
    Jeg har fældet en del tårer, da læste hvordan det er gået her til sidst - hvor må det ha været hårdt... - og hårdt at læse om, fordi jeg er lidt i samme dilemma selv lige nu med min gamle kat Romeo ):


  • #59   9. apr 2013 Det er svært at vide lige når det er tid smiley jeg vidste det nok gik den vej, men den endelige beslutning om tidspunktet og om det var nu eller senere blev taget i dag, jeg havde håbet at glukosamin kunne gøre en forskel, og den ekstra smertestillende, men ikke nok, og han ville ikke selv tage glukosaminen mere og har haft tynd mave siden vi startede på medicin, og det er ikke blevet bedre, nu de sidste dage har jeg nu og da troet at han tissede, men når han flyttede sig var det lort smiley i nat havde han lige brug for et sted, at tørre rumpen, det blev hen over min seng ved min hovedpude smiley det skulle jo gøres, og hvorfor slikke det væk når det kan klares på anden vis,, her er tomt lige nu, men også roligt i sindet, for han har fred.

  • #60   9. apr 2013 Ja - det var bestemt godt du gav ham fred. Jeg har det også lidt som dig, at reagerer Romeo negativ på antibiotikaen (han har nu fået betændelse i munden) og skal han igennem en masse behandling og tandudtræk og operation for at blive rask eller har hans organer taget skade af betændelsen, så bliver det også et farvel fra min side. For så synes jeg personligt, at han har været nok igennem. Jeg har flere gange det sidste halve år været ved at bestille tid til at sige farvel, men hver gang er han livet op og blevet glad og frisk og har gjort disse tanker lidt til skamme, som om hans 6.sans mærker, hvad jeg tænker og han så fortæller mig, at han har det fint og ikke vil afsted endnu.... men nu er vi der igen....):

  • #61   9. apr 2013 R.I.P Manne sov sødt..

    Kram til dig Jette smiley


  • #62   9. apr 2013 Tak Heidi og Helle smiley

    Ja det er svært Helle, når de ind i mellem lige ser ud som om de har det bedre, de er jo gode til at skjule smerter, og jeg følere også Manne skulle have en chance, han er jo ung, kun 4 år, men det er jo ikke alderen der gør om de har det godt eller skidt.
    Jeg misunder dig ikke, at du skal tage et valg, vi er jo lidt små tossede med vores katte smiley


  • #63   9. apr 2013 Ja det er vi. Og især må det have været svært med så ung en kat - min har jo levet et langt og godt liv kan man sige....

    Forstår de andre nu at han er væk, eller går de og søger...?

    Har spekuleret meget over, hvordan det skulle foregå nemlig...vil gerne have at min anden kat forstår, hvad der er sket, for så tror jeg bedre hun kan affinde sig med det - indtil hun et stykke tid efter får en ny katteven. Jeg er så bange for at hun skal blive depressiv over det...hvad gjorde du?


  • #64   9. apr 2013 Nu er det ikke første gang jeg prøver det, og jeg har ikke følelsen af, at de savner ham, her er roligt og Røde vil bare ud i haven, Birk har jo stresset i længere tid, så jeg tror nærmere han tænker,, nu kommer han ikke efter mig,, og Røde er blevet afvist mange gange den sidste tid, så han har været meget hænget, og kontakt søgende.
    Da Birk i sin tid blev enekat efter at min Tulla var død, var han så hænget og krævende, at han vækkede mig flere gange hver nat, om han savnede hende? Jeg er ikke sikker på en kat kan have den følelse? Og den vare ikke længe tror jeg, men vi kan jo ikke spørge.


  • #65   9. apr 2013 Åh, er ked af at I har mistet ham smiley Han var en virkelig smuk kat. Men du har taget den rigtige beslutning, han lød bestemt ikke som en kat der havde det godt. smiley Håber der kommer ro i din lille flok igen. Trøsteknus fra mig

  • #66   9. apr 2013 Tak MS, ja jeg håber også de to små drenge får ro nu og måske kommer lidt tættere på hinanden.

  • #67   9. apr 2013 Er sikker på at manne har det bedre nu og mon ikke de to andre vil nyde freden, når de lige har vænnet sig til det. Knus herfrs

  • #68   9. apr 2013 Sov sødt Manne smiley
    Jette, det var en hård beslutning, men er sikker på det var den helt rigtige smiley
    Håber der kommer ro i hjemmet nu, trods savnet
    Stort knus til dig


  • #69   10. apr 2013 Tak Marianne, her er meget stille, de to små drenge virker meget rolige nu, og det har været stille i nat, ingen skænderier med Manne.
    Men Gud hvor jeg savner han smiley


  • #70   10. apr 2013 Åh, hvor er jeg ked af det på dine vegne smiley Har ikke lige været herinde så meget de sidste par dage, så havde ikke lige læst i tråden smiley

    Kan godt forstå du savner ham, men er helt overbevist om at det var det rigtige valg at tage - og kæmpe skulderklap til dig for det smiley


  • #71   10. apr 2013 Tak Mikris, vi er jo ikke på hele tiden smiley og ja de små drenge er helt klar på det var det rigtige, det er lææænge siden Birk har været så meget fremme, men Manne bliver savnet meget smiley

  • #72   10. apr 2013 Det kan jeg godt forstå han bliver - han virkede også som en dejlig kat udfra dine billeder og beskrivelser smiley Men det har måske været "godt" for Birk at han ikke "dominerer" så meget pludselig?

  • #74   10. apr 2013 Tak CCD, ja skulle jeg kun tænke på mig, så var han her endnu smiley
    For Birk er det godt, det kan jeg se, han er fremme og vågen og spiser bedre allerede nu, jeg troede det var dominans fra Manne, men det har jo været overført agresión fordi han havde ondt, og når de nu gjorde ondt når man var ved siden af birk, var det jo helt klart hans skyld, bare jeg havde opdaget det før, der har været skærmydsler mellem dem det sidste år, men virkelig voldsomt fra januar smiley og den sidste tid har Røde også fået nogle ture, men ikke så voldsomt som Birk.


  • #76   10. apr 2013 Ja jeg har jo også talt med dyrlæge allerede i august om at der var problemer mellem Manne og Birk og begge drenge har været til dyrlæge hele 4 gange hver de sidste måneder, og alt fordi jeg kunne se at Birk ikke havde det godt, jeg havde ikke regnet med det udfald, for begge Mannes forældre har perfekte hofter, så jeg så ikke lige den her komme, men i bakspejlet ser jeg mere smiley og det kan jeg først bruge en anden gang.
    Nå nu er det jo afsluttet og jeg må komme videre og bare bære min store dreng i hjertet smiley


  • #78   10. apr 2013 R.I.P - Skønne Manne smiley

    Helt enig med CCD, du skal ikke bebrejde dig selv - det kommer der ikke noget godt ud af, du har helt sikkert handlet ud fra stor kærlighed til dine katte, og så kan man ikke forlange mere af sig selv. Selvføgelig lærer vi hele livet - og du er nu en erfaring rigere.

    Da min hund døde vendte jeg det også imod mig selv, og bebrejdede mig selv rigtig mange ting og set i bakspejlet oversete tegn. Det er en naturlig reaktion, når noget frygteligt sker - vi vil placere et ansvar, og hvis vi ikke kan finde andre at give skylden, så ryger den tilbage til os selv. Jeg har dog sagt til mig selv efter mange uges selvtortur, at jeg med min viden og erfaring på det tidspunkt ikke kunne have handlet anderledes - det sker at man ikke har kontrol over alt og det er menneskeligt....men selvfølgelig har jeg også lært rigtig meget, og når det har gjort så ondt, så gør man jo alt for at det samme ikke sker igen.
    Jeg er 100% sikker på at du gjorde alt, hvad du kunne for dine katte smiley :O)
    Katte er kompliserede dyr at læse mht. hvordan de reelt har det.
    Kæmpe knus fra mig :o)


  • #79   10. apr 2013 Tak Helle smiley

  • #80   16. apr 2013 Åh smiley det gør mig ondt, at du har mistet Manne.
    Det er så forfærdelig trist at miste en kat, men dog en lettelse, at det gik så stille og fredeligt, så Manne blev sendt godt afsted til Kattehimlen.

    (og sikke da et smukt billede af ham længere oppe i tråden).


  • #81   19. apr 2013 Tak Tinka, ja han er savnet smiley af mig.

    De små stor trives og Birk er begyndt at tage på, så både for Manne og for de små drenge var det den rigtige beslutning, det hjælper så bare ikke på, at jeg stadig savner min store skøde kat, hverken Birk eller røde har taget den plads endnu, så jeg har ikkeen der varmer mig om aftenen smiley


  • #82   19. apr 2013 Det skal nok komme :O) - de skal lige finde ud af at den plads nu er ledig....

    Dejligt at høre at både Birk og Røde har det bedre nu og der er ro i flokken igen. Godt at Birk er ved at komme sig :o)


  • #83   19. apr 2013 Tak Helle,, det er utroligt hvor lidt foder der bliver spist nu smiley og bakken der er jo næsten intet i den smiley det bliver også kun små dåser og poser der skal købes frem over, men Manne vejede jo også mere end de 2 små tilsammen.

  • #84   20. apr 2013 okay - mærkes det så tydelig at der er 2 i stedet for 3....Jeg havde faktisk gået og tænkt på at anskaffe nr. 3 - og at det ikke ville blive meget dyrer i foder - hvis den altså vil spise det samme, som de andre. Selv om jeg fryser en del vådfoder ned, så smider jeg også meget ud stadig væk - især lige nu hvor Romeo har dårlig mave... Kat nr. 3 kunne jo så dele dåserne med Romeo - hvis den da kan lide det....Men det ligger nok et halvt år ude i fremtiden - skal lige have flyttet først...Men jeg sagde en dag til min kæreste, - at det ikke ville blive dyrer at få en kat mere med al den madspild - den var han ikke helt med på ;O)))) Hihi - det bliver selvfølgelig dyrer i dyrlægeregninger, så der skal laves en kattekonto. Men nu er det også en Hellig Birma, jeg gerne vil have næste gang - den spiser jo nok ikke mere end din Birk - smukke Birk ;O) Flotte farver han har synes jeg :O)
    Manne var en Maine Coon, ikke?? Er det ikke nødvendig med 2 kattebakker med 3 katte ? Mine deler kun én nu, men med Romeo der tisser rigtig meget (er undersøgt for sukkersyge m.m) 4-5 store klumper, så er det for lidt med én, synes jeg...
    Et andet problem efter jeg har fået mere en én kat er at finder ud af, hvem det er der er syg, hvis man finder noget opkast....F.eks. finder jeg af og til en opkast med en stor potion hel tørkost - det er først startet efter vi fik Po, og hun blev den nervøse kat, hun er idag - så jeg har hele tiden gået og troet, det var hende der slugte maden, når noget gik hende på - ren nervøsitet - en slags bulimi og har sat Feloway op og serveret Calm for at hjælpe hende. I denne uge hvor Romeo har været syg, har jeg dog set at han laver det nummer rigtig meget - sikkert fordi han mangler en del tænder. Så det er nok slet ikke Po alligevel....Tænk hvis man havde en kæmpe flok - hvor kunne man blive helt rundt på gulvet og fare tit til dyrelæge med en rask kat ;O) - så er det nødvendigt at sætte overvågning op :O) Hvis man ikke direkte ser det og ingen virker dårlige, hvordan kan man så vide, hvem det er....Det har jeg tænkt lidt over....


  • #85   20. apr 2013 Overvågning smiley det ville være smart.
    Manne var jo MCO og jeg kunne altid se når det var hans, bakke halløj, det var bare større, det er svære med 2 af samme størrelse, men Birk er flink til at bruge bakken når jeg er ved at gøre den rent smiley så behøver jeg ikke overvågning.
    Manne vejede jo 10,1 her til sidst, og birk kun 4,56 og Røde 5,5, så det er jo en stor dreng som er væk, og han spiste altid det våde op for de små, nu kommer de nogle gange tilbage efter en time og så er der faktisk noget til dem, men det kan altså mærkes,, jeg syntes ikke det var den store forskel da Røde kom, selvom han stadig vokser, det stopper når han er ca 2år, han vejede 4,3 da han kom her nu vejer han 5,9kg.
    Jeg tror ikke det gør den store forskel med en Bimse mere, men jo det er svære, at finde Ud af hvis en af dem har problemer, jeg ville nok set i mit eget bakspejl, vente til du har besluttet, hvornår din gamle dreng skal her fra, og så ikke få en ny til at stresse ham den tid han har tilbage,, men det kan jo være det er noget der kommer til at krydse hinanden, det gjorde det jo for mig, men helt anderledes end jeg havde forventet smiley og så kan man jo side og filosofere og være bagklog smiley


  • #86   20. apr 2013 Jeg er meget i tvivl mht. endnu en kat nu. Po virker frustreret og trist over. at han ikke længere vil lege så meget som før. Når hun kommer og opfordre til leg hvæser han tit af hende. Hun har altid savnet nogen at putte sig ind til, som hun gjorde med sine søskende - nu gør hun det med mig, men hun forsøger stadig at komme til at lægge tæt på Romeo, men han opdager det ret hurtigt og jager hende væk ved at bide hende i nakken ): Po er en meget blid, venlig og social kat, som mangler en sød katteven - f.eks en bimse. Tror du ikke at en anden kat ville kunne aflaste Romeo i stedet - at Po finder sin ven i den og når den møder Romeos afstandtagen, så vil den bare holde sig til Po...Jeg har noget ondt af Po, da jeg synes, hun lider under at Romeo er gammel og asocial. Men lad os nu se hvad det ender med. Jeg prøver at være mere sammen med Po, nu hvor Romeo er syg og har givet hende lov til at komme ud på jagt - efter det er hun blevet meget mere glad - nu håber jeg bare ikke, hun bliver kørt ned....): Hun er meget bange for bilerne og holder sig mest i vores baghave, som grænser op til 2 kornmarker.




  • #87   20. apr 2013 Et par ting smiley hvis Po er ude/inde kat er det svært, at få en Birma som du som regel kun må have som indekat! Du får svært ved, at holde styr på det hvis de må noget forskelligt.
    Romeo hvæser og bider jo fordi han ikke orker at hun kommer hen til ham, det var jo en af de ting som Manne også gjorde fordi han havde ondt.

    Jeg ville nok ikke belaste ham med endnu en kat/ killing,, og du kommer nok til at lede længe efter en Birma opdrætter, hvis den skal være til frit løb?


  • #88   20. apr 2013 Rolig nu...Den skal ikke være til frit løb da - det kunne jeg skam ikke drømme om. Jeg skal først have den, når vi er flyttet - om et halvt år - synes ikke den nye skal have den flytning med. Og det nye sted skal der opføres en løbegård inden dørene bliver åbnet ud - eller også bliver det i sele. Po skal også nøjes med løbegård eller katteindhegnet have det nye sted.

    Jeg er klar over, at det er fordi Romeo har smerter - det har jeg erfaret ved at læse i denne tråd om dine katte - og det bekymrer mig meget lige nu....men ellers virker han smertefri, når han får sin smertestillende. Han løber rundt ude i haven - virkelig løber. Han løber op og ned af trappen i fuld fart. Når han skal op i sofaen springer han over de "hjælpetrapper, som jeg har stillet op til ham og op og ned af stole. Men om han er 100% smertefri eller der er andet der trykker ham, kan jeg ikke vide med sikkerhed....Han er meget syg i øjeblikket - faktisk har han i samråd med min nye dyrlæge, fået denne week-end til at rette sig...): Det hele startede med en byld i munden, som han kom i antibiotika behandling for, samtidig med sin sædvanlige smertestillende, fordi han også havde ondt i munden. Efter 8 dages behandling skulle han have taget en blodprøveprofil og derfor faste i 12 timer, men det slog desværre maven helt i stykker med både opkasning, diarré og nedsat appetit i 5 dage uden smertestillende - og nej hvor havde han ondt - det var skrækkeligt at se ): Dyrlægen mener det er medicinbehandling og fasten der har gjort det. Nu skal vi så prøve med smertestillende her i week-enden, men hvis han ikke tåler det i maven, skal han have fred i starten af ugen ): - så jeg går og holder vejret og skæver til bakken hele tiden. Jeg har prøvet alt mht. kost - sund vådfoder, kogt kylling (ris nægter han desværre) og bio-cult kapsler og malt. Han har ikke kastet op siden torsdag aften, men der har heller ikke været nogen fast aff. endnu - Romeo laver jo nogle store nogen, ligesom din Manne gjorde, men desværre er det fordi han er syg med begyndende Megacolon ): Blodprøverne var fine.


  • #89   20. apr 2013 Uuu altså hvor det er svært smiley jeg krydser fingre for jer.

Kommentér på:
Hvor går grænsen? Hvornår siger i farvel?

Annonce