{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Hvor går grænsen?? {{forumTopicSubject}}

Hvor meget ville i gøre for jeres katte, hvis de blev syge eller skadet? Hvor går grænsen?
Jeg synes selv dette er et svært spørgsmål, for man vil vel altid gøre alt for sine katte.. men gør man det altid for kattens skyld eller sin egen? Da min Cleo brækkede en knogle i poten og hele benet måtte pakkes ind.. følte jeg at jeg gjorde det rigtige, men det var langt fra alle i min familie/vennekreds der synes det!
Ville i lade jeres katte gå igennem en større forløb hos dyrlægen, fx operation eller andet?
Håber I vil komme med jeres meninger.. :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor går grænsen??
  • #1   7. nov 2007 det ville jeg lige på stedet..... jeg ser sådan her på det..... det er ikke ens dyr der har valgt deres ejere det er ejeren der har valgt sit dyr........ mange folk giver også deres katte det helt billige katte mad...... men vil du selv nøjes med det billige hvis du ved at det lidt dyre smager meget beder......? nej vel...... hvorfor skal vores dyr så nøges...... hvis du brækker et ben, vl du så gå på et åben benbrud.....? eller vil du aflives.......? nej...... jeg siger er man glad for sine dyr skal man også gøre hvad der kan gøres for at de har et langt og lykketligt liv....

    Du gjorde det rette Louise


  • #3   7. nov 2007 er bestemt også glad for at jeg fik Cleo "lappet" sammen igen for hun har det super i dag!!
    Men vil også gerne give dig ret Katja.. hvis ens kat led alt for meget og det ikke ville blive bedre med dyrlægens behandling, så måtte man nok gøre det mest humane for missen..

    Men må sige at det er svært at forklare folk, at man ikke bare kan aflive katten, fordi det er det nemmeste! Der skulle virkelig være en rigtig god grund før aflivning kom på tale her hjemme..


  • #4   7. nov 2007 Jeg må ærlig indrømme at de gange jeg har haft misserne til dyrlæge, så har jeg ikke tænkt meget på omkostningerne.. vil bare have at min dyr har det godt, og ja det kan til tider koste lidt penge!
    Synes at en dyr er et dyr.. og så har man bare et ansvar!


  • #5   7. nov 2007 om det så er min hund, mine katte eller min hest der er syg vil jeg aldrig tøve et sekund på at ringe min dyrlæge og betale hvad det koster...... når man vælger at have dem vælger man også at tage ansvaret for dem på både godt og ondt

  • #6   7. nov 2007 Rikke S: Nemlig - er helt enig!!

  • #7   7. nov 2007 Betale hvad det koster! Vil altid have dyrlægens holdning med på vegen, men måtte aflive min højtelskede hun i maj, da han var uhelbredelig syg, fik han medicin var han sløv og kastede op, men stoppede vi med det kolapsede han... det var ikke et værdigt liv, og der var kun den ene slags medicin... Piv hvor savner jeg den dejlige hund... Men nåede at bruge 13.000 på dyrlæge på 3 måneder + taxa frem og tilbage hver gang! Det siger vel lidt om det :o)

  • #8   8. nov 2007 at lade sin kat gennemgå et længere forløb hos dyrlægen, er vel på et eller andet punkt det samme, som når vi blir indlagt på sygehuset. Det er bare ikke rart, men efter det er overstået, husket man jo ikke den smerte man har været igennem. Ville klart gøre MEGET for mine katte. Har lige været på sygehuset i 2 uger med en sprængt blindtarm, det var da heller ikke rart, men er da glad for, at kæresten ikke valgte at få mig aflivet... hihi.

  • #9   8. nov 2007 Mille: jeg er enig i at der er en grænse og at , hvis man kan, ikke sammenligne med behandling af mennesker.
    For et par år siden måtte jeg tage afsked med min dejlige gamle kat pga. sygdom. Dyrlægen anbefalede behandling, der var gode muligheder men desværre gik det ikke sådan. Beslutningen skulle tages og den skulle tages udelukkende til kattens fordel og det var
    svært. Det er dejligt at tænke tilbage på, at jeg kunne og at jeg kunne sætte min kat højest.....jeg tog min beslutning med hjertet og ja, det er svært, men det er jo fordi vi holder af vores dyr.Jeg mener bestemt det samme som dig, at det er vigtig at "mærke efter" hos sig selv.


  • #11   8. nov 2007 Jeg er 100% på din side Katja F....... " ene valg ens ansvar " uanset hvormange dyr og hvilke dyr...... når man vælger at anskaffe sig et dyr er ALLE udemærket klar over at det kan blive syg ligesom alt andet levende og det koster...... jeg ville først aflive mine dyr når dyrlægen siger at det ville være det bedste for dem

  • #13   8. nov 2007 Har man ikke råd til en regning på 2000 eller 5000 lige pludselig, og har man ikke mulighed for at skaffe sig pengene, så syntes jeg ikke man skal have dyr. For det kan jo virkelig lige pludselig ske. Bette, min huskat, har kostet mig mange penge, og dem har jeg så sørme betalt, trods jeg kun var studerende eller kontanthjælpsmodtager. Ærgeligt med pengene, men så spiser jeg hellere pasta i en mdr, end min kat ikke kan komme til læge.

  • #15   8. nov 2007 Hvor er jeg enig med jer....jeg bekymre mig ikke om hvad andre mener om det, det er vores dyr, vores beslutning og vores penge. Det er for mig en meget privat ting, om jeg så bruger hver en krone på min hund og kat....jeg blander mig jo ikke i hvad andre satser deres penge på !!
    Bare det er helt forsvarligt overfor dyret.........og havergryn og pasta er da ikke den værste spise......Jeg har altid haft dyr og tænker ikke over hvor meget der er brugt på dem....det har været det hele værd.Men vores dyrlæge er altid med inde over og vi føler vi får en god info.Og Katja, dine penge var på ingen måde spildt, tværtigmod.Du gjorde jo bare det bedste for din hund.....


  • #16   9. nov 2007 Dejligt at vi er nogle der er enige. For mange tænker jo ikke over det, når de går ud og køber en huskat til 50 kr. og bare skal have noget foder og legetøj til katten. De glemmer bare det vigtige ved at have dyr. ANSVAR! Og i nogle tilfælde betyder det at kunne betale for dyrlæge.

  • #17   9. nov 2007 hehe... Og ja, pasta er ikke altid dumt. Også selvom det måske ind imellem kan blive lidt kedeligt. Men hvad man ikke gør for de dyr.

  • #19   17. nov 2007 Katja: det må du undskylde, ups, jeg ved ikke hvorfor jeg skrev det vrøvl, at det var en hund, sorry.

Kommentér på:
Hvor går grænsen??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce