{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.651 visninger | Oprettet:

PetWil
PetWil
Tilmeldt:
22. okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 105

Dårlig samvittighed? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg er nu kommet i tvivl om mit valg...
Her for lidt tid siden var der en familie ude og kigge på en af mine killinger, Fiona. De var rigtig søde, havde erfaring fra tidligere og vi havde et eller andet sted valgt at det skulle være dem, der skulle have hende, eftersom de også havde to drenge, der slet ikke kunne lade være med at lege eller beundre hende smiley MEN...
Selv samme aften ser mig og min kæreste så en udsendelse i tv. Det viser sig at der er del dyremishandling i deres område og vi bliver derfor i tvivl - for man ved jo aldrig, hvad andre folk kan finde på (som vi også har snakket en del om herinde!).
Men er det forkert af os at tage sådan på vej? At være så mistroiske? Vi vil jo kun dey bedste for de små og selve familien var jo fantastisk. Moderen var især rigtig ked af afslaget, da de havde taget sig lang tid med overvejelser og alle var kommet ud og havde set og faldet for hende...
Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed?
  • #1   6. sep 2013 Skal katten da være udekat?

  • #2   6. sep 2013 I skal jo være 100% trykke ved det.
    Er den ude nu ? Skulle den være ude der? Eller kunne der være lavet aftale om den skulle være inde, så længe der var usikkert i deres kvarter?

    Det er svært uanset hvad, at gå af med en killing, og hvis der så er noget som føles forkert, må man handle på det.

    Desværre hænger gode hjem ikke på træerne, og derfor er der nok nogle som ser gennem fingrene med deres egen utryghed smiley


  • #4   6. sep 2013 Ok tak for jeres råd.
    Ja, hun ville nemlig skulle være udekat, hvilket hun ikke er nu.
    Ser skam ikke igennem min utryghed, bare fordi de ikke alle er solgt. Vil 100 gange hellere have dem det rigtige sted hen om længere tid end at forære dem væk til folk jeg ikke ved hvor jeg har. Desværre er jeg jo bare i tvivl i dette her tilfælde...


  • #6   6. sep 2013 Nej det har jeg ikke, men moderen blev rimelig sur på mig, da jeg afviste hende. Derfor jeg har været sådan i tvivl. For hun regnede virkelig med, at de ville få hende smiley

  • #7   6. sep 2013 At køber bliver sur, synes jeg ikke det skal tage dig af..Det er vigtigt at du som sælger har de helt godt med hvem og hvor du sælger til...

  • #9   6. sep 2013 Ok blandede holdninger kan jeg se.
    Felis: så du ville uden vider sælge en kat til en familie, hvor den får lov at gå frit i et område, der er kendt for at have en masse dyremishandling?
    Synes du er lige stridig nok i din kommentar. Synes ikke der er grund til at bande.


  • #10   6. sep 2013 Jeg tror ærligt talt jeg ville give dem det valg at lave voliere eller hegne haven ind, eller finde en anden killing. Lyt til din mavefornemmelse.

  • #11   6. sep 2013 TR: det gør jeg også smiley tak for hjælpen.

  • #13   6. sep 2013 Okidoki smiley

  • #15   6. sep 2013 Du skal gøre hvad du føler er bedst.
    Jeg personligt havde ikke givet/solgt en kat til et område der var plaget meget af dyremishandling, hvis det skulle være en ude/inde kat, som i det her tilfælde. uanset hvad reglerne siger.

    Og ja nogen her inde er desværre lidt hårde engang imellem i deres måde at udtrykke sig på smiley


  • #16   6. sep 2013 Jesper: skal siges at der ikke var indgået en aftale endnu - hvilket jeg heller ikke på noget tidspunkt har gjort udtryk for. Blot at vi overvejede om det skulle være dem...

    Christina: er ærligt talt forarget over, hvordan folk opfører sig. Man kan sagtens sige sin mening uden at blive ondskabsfuld... Men ja, jeg følger min mavefornemmelse uanset hvad smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #19   6. sep 2013 Så kan man vende den om. Køber synes åbentbart at det er ok at have udekat i det område. Jeg ville ikke have en ude kat, så længe der kunne være en mulighed for at min kat måske ville komme til skade. smiley

  • #20   6. sep 2013 Jeg kan godt forstå dig,men jeg kan også godt forstå køber. Der kan jo være dumme mennesker hvor som helst også i et kvarter som du ikke har hørt noget om. Jeg synes at hvis du har det sådan at katten ikke må komme ud så burde det stå i salgsannoncen. Det lyder jo som om at de mennesker der vil købe katten er super søde mennesker ,så mon ikke de havde tænkt sig at passe rigtig godt på deres nye kat.

  • #21   6. sep 2013 Jesper: kan sagtens forstå hende, ville da også blive sur/ked af det. Men hellere det end i værste fald en død kat...

    Janne, nemlig derfor jeg tvivler på både på dem og området.
    Ville nemlig aldrig "tillade" min kat de forhold. Men igen, man kan jo aldrig vide, hvad folk kan finde på, så der er jo reelt altid en risiko?


  • #22   6. sep 2013 Kristina: uden tvivl! De ville være en super familie for hende, men nytter jo ikke npget hvis der er andre dumme mennesker? Hvilket der jo altid er. Så ja, jeg skal muligvis overveje om jeg overhovedet vil sælge som udekat...

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #23   6. sep 2013 Ok Hvis jeg fik den besked som køber fik, så ville jeg da ikke blive sur, men ked af det og feks sige, Ejj det vidste jeg ikke noget om, så må hun da enten blive indekat forløbig eller vi må lave en løbegård, for der skal ikke ske noget med min skønne nye misser, det ville jeg ikke kunne klare. Sådan ville jeg regerer. smiley

  • #24   6. sep 2013 Ja synes også det var en mærkelig reaktion. Men vi reagerer jo alle forskelligt smiley

  • #25   6. sep 2013 Enig Janne smiley

  • #31   7. sep 2013 Det er vel ligesom man ikke ville sende sine børn i en daginstitution, hvor man vidste, at der var pædofile.
    ( og jaja, var der pædofile, ville de blive fyret, men situationen kan vel godt sammenlignes).


  • #32   7. sep 2013 Jeg forstår godt din reaktion - og også at damen blev skuffet.

    Men hvis du ellers synes godt om familien, så ring eller skriv til dem og forklar, hvor forskrækket du blev ved at se den udsendelse i TV, og at sagen stiller sig anderledes, HVIS de vil sørge for en indhegning, FØR de henter katten.
    (Loven er ærlig - holden besværlig).

    Kan i øvrigt ikke forstå, at de ikke selv havde tanken om indhegning, for de ved sikkert også, at området er farligt for friløbere.


  • #33   7. sep 2013 Tinka mener du helt seriøst at man kan sammenligne det at sælge en kat til fritløb med at sende sine børn i en institution hvor der er ansat en pædofil ???
    Tror ikke helt jeg forstår den sammenligning.


  • #36   8. sep 2013 Feline Basic - Jeg giver dig ret, men som jeg har forstået det, var det først EFTER aftalen om evt. salg, at sælger i tv-udsendelsen blev bekendt med risikoen for mishandling af kattene i´familiens område.

  • #37   8. sep 2013 kristina k **Tinka mener du helt seriøst at man kan sammenligne det at sælge en kat til fritløb med at sende sine børn i en institution hvor der er ansat en pædofil ???
    Tror ikke helt jeg forstår den sammenligning.**

    Nej, dét kan jeg se, du ikke gør.

    I denne situation drejer det sig jo ikke om, at TS ikke vil sælge kat til fritløb, men ikke vil sælge til fritløb i et specifikt område, hvor der er dyremishandlere på spil.

    Så mit indlæg var et billede på risikoafvejning.
    Enhver ved, at der findes pædofile (og det sker desværre, at de finder vej til børnehaver) .Og enhver ved, at der findes dyremishandlere. Men risikoen for overgreb bliver jo da noget større, når man véd, at der er hhv. pædofile eller dyremishandlere i umiddelbar nærhed af sine børn/katte. Og så forstår jeg da godt at man ikke vil løbe den risiko.


  • #39   8. sep 2013 Hold da op der er gang i debatten! Godt at se smiley
    Men ja, jeg har beslutttet mig for at kontakte dem for at høre om de stadig er interesseret med et krav om indhegning af have - hvis altså de ikke allerede har fundet en ny.
    Det er således at min mormor og morfar har besluttet sig for at købe en af dem og denne skal løbe frit i et (hvad jeg ved og har erfaret gennem min barndom) et fredeligt område, så det er ikke hvorvidt jeg "forbyder" fritløb. Tager det blot yderst alvorligt, når jeg hører nogle episoder med voldsom dyremishandling i et område. Jeg ved, der altid vil være en risiko. Og dette må jeg blot affinde mig med, men at sætte killingen i "direkte" fare, når jeg kender forholdene, er ikke acceptabelt - synes jeg. Bare svært at sluge, at der jo selvfølgelig altid er risiko ved fritløbne katte - har selv mistet en kat til en såkaldt "hundekamp"... Måske derfor jeg er ekstra påpasselig.
    Igen mange tak for jeres respons!


  • #40   8. sep 2013 Jeg har én gang solgt en kat til friløb, fordi familien boede forenden af en lang grusvej, hvor kun de selv og postbilen kørte.
    Katten blev kørt over af postbilen smiley



  • #41   8. sep 2013 Årh ja... Mine bedsteforældre bor på en blind vej, men ja, man kan jo aldrig være 100% sikker smiley

  • #43   9. sep 2013 Man kan desværre aldrig rigtig stole 100% på folk...
    Håber du/I finder ham igen!
    Sikke noget svineri smiley


Kommentér på:
Dårlig samvittighed?

Annonce