{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

Dårlig samvittighed :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har lige været inde og aflevere min dejlige bimse ved dyrlægen, han skal ha taget diverse prøver og hud biopsi.

Han begyndte for en måned siden at få små sår på ørene og de var lidt hævede og vi ringede straks til dyrlægen som kom senere på dagen, et par timer før dyrlægen ankommer opdager vi at hans poter er helt sorte mellem trædepuderne, og hold da op hvor får man dårlig samvittighed, hvorfor havde jeg ikke opdaget det noget før smiley

Der var ingen betændelse i sårene så han fik noget mod kløe og en uge senere blev poter og øre pæne igen men han fik en omgang forkølelse.
Som selvfølgelig vores anden kat også skulle igennem da han blev smittet.

Da det var ovre, opdagede vi at han ikke ville støtte på sin ene forpote, og den var meget øm og våd og klam af sår og betændelse, han fik smertestillende og antibiotika.
Han blev i bedre humør men sår og udslæt og betændelsen i nu begge forpoter blev værre og værre.

Så jeg havde en kat med til dyrlægen igår hvor hans ører, er pels løse og fyldt med sårskorpe, hans hage og mund er sort pga sår, hans poter er hævede, røde og ømme og betændte. Og han har det endda bagi.
Og han var i super godt humør. Alt skulle undersøges og kigges på, og leges med inde ved lægen. Han kom endda op og gjorde sig lækker på bordet hvor vi stod og snakkede, vi skulle jo ikke glemme han også var med.

Og kæft hvor har jeg dårlig samvittighed med ikke ar have opdaget det noget før, og måske handlet noget før smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed :(
  • #2   16. apr 2014 Fordi han er min baby, og det er mit ansvar at han har det godt, og det har han ikke nu smiley vi stoppede på smertestillende igår og han ser bar ud til at have det rigtig skidt.

    Vi har aner det ikke, vi troede foder allergi, men nej.
    Vi har gennemgået alt i hjemmet om der er noget nyt vi har købt som kunne give ham allergi men nej. Derfor skal vi nu ha taget en hudbiopsi som bliver sendt til London og undersøgt hvad det præcist er han har. Og vi får så svar om 14 dage.


  • #3   16. apr 2014 Han er nu blevet hentet og dyrlægen sagde hun frygter det er pemphigus, hun så på ham igår hvor vi nævnte sygdommen og idag sagde hun, at hun også tror det, desværre, er det han har smiley
    Vi ved ikke med sikkerhed om det er det endnu men han bliver behandlet som om han har det end til vi ved mere.


  • #5   16. apr 2014 Jeg har aldrig hørt om den sygsom før, men det lyder godt nok ubehageligt med de symptomer :-(.
    Slet ikke sjovt at have en syg kat. Det er rigtig synd for jer begge, og jeg krydser fingre for snarlig bedring!


  • #6   16. apr 2014 Takker, vi håber også på det bedste her hjemme.

    Pemphigus er en autoimmun hudsygdom, kroppens immunforsvar går ind og bekæmper sig selv. Katte eller hunde som har det, kommer aldrig af med det men det kan holdes nede med medicin ind til de næste tilbagefald. smiley :( smiley


  • #7   16. apr 2014 Hans ører.

    profilbillede
  • #8   16. apr 2014 Hans pote for en uge siden, den er desværre værre nu smiley

    profilbillede
  • #10   16. apr 2014 Åh Nej. stakkels Shellie smiley håber virkelig det er noget som kan kureres

  • #11   17. apr 2014 Mel:
    Du skal ikke have dårlig samvittighed. Man går jo ikke og tjekker misserne under poterne hvis de går normalt osv.
    Du har reageret som du skulle og vent nu på prøvesvarene og i mens har du håbet på at dyrlægen maler en vis herre på væggen.

    Du har ikke gjort noget forkert og du får intet ud af at bebrejde dig selv.

    God bedring med missen smiley


  • #12   17. apr 2014 Helt enig med Marianne, og jeg håber det går godt smiley

  • #13   17. apr 2014
    Mel **Vi ved ikke med sikkerhed om det er det endnu men han bliver behandlet som om han har det end til vi ved mere.**

    Dét kan jeg godt forstå, for for pokker hvor ser den pote grim ud smiley
    Jeg synes ellers at man altid man skal teste for rette diagnose, inden man begynder at behandle medicinsk, men det her må være en undtagelse.

    Håber behandling har hurtig og god effekt!


  • #14   17. apr 2014 Tak alle sammen.

    Det dårlige er at idag er han også begyndt at få det ved øjnene smiley det går godt nok stærkt med de sårdannelser.

    Det gode er, at efter vi startede på ny antibiotika og binyrebarkhormon igår, er hans øre i dag blevet mindre hævede og er tilbage til deres svage lyserøde farve. Og hans udslæt bagi er heller ikke rødt mere, så fremskridt smiley
    Og hans humør fejler intet, hvilket vi er rigtig glade for smiley


Kommentér på:
Dårlig samvittighed :(

Annonce