{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.135 visninger | Oprettet:

Min kat kaster op :/ {{forumTopicSubject}}

Det startede i går aftes med at han begyndte at blive lidt sløv og doven og så i morges og i formiddags hvor han kastede op to gange, en klar lidt slimet væske smiley Jeg ved ikke helt hvad der er galt, om han har spist noget dårligt eller hvad.
Han er ude/inde kat, men i nat havde han slet ikke lyst til at komme ud. Han kommer heller ikke løbende hen til os når vi kalder. Han ligger og sidder faktisk mest og kigger.
Han er kun et år gammel.
Kan det være noget han har spist udenfor? Eller? Jeg er virkelig bekymret for ham. Nogle der har prøvet noget lignende? Kan det være kattemaden? Han får budget kattemad som jeg godt ved ikke er det bedste. Kan det være det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat kaster op :/
  • #1   25. apr 2014 En kat der tydeligt viser at den er sløv, og også kaster op skal tilses af en dyrlæge. Det kan være noget helt harmløst, men det kan også være et ondskabsfuldt menneske, der har lagt gift ud. Er det gift kan det ikke gå for hurtigt med at komme afsted. Her er det tiden der tæller for om katten kan reddes eller ej.
    Der findes desværre mange der er vrede over udekatte og blandt dem, er der så nogle psykopater, der kan finde på den slags.


  • #2   25. apr 2014 Du skal tage til dyrlæge , det lyder ikke godt.
    Alt andet er uansvarligt


  • #3   25. apr 2014 Har bestilt tid hos dyrlægen nu smiley Vidste slet ikke at folk kunne finde på at ligge gift ud smiley Jeg bor i nogle ungdomsboliger hvor der er rigtig mange med udekatte, hvis det er gift må jeg hellere advare de andre så smiley

    Jeg er glad for at i begge svarede så hurtigt smiley Har I nogle forslag til hvordan jeg skal tage mig af katten ind til den skal til dyrelæge? Skal jeg holde ham inde? Give ham noget bestemt at spise?


  • #4   25. apr 2014 Vil også mene den skal til dyrlæge

  • #5   25. apr 2014 ja hold ham inde og hold godt øje med ham. Hvis han vil spise eller drikke, så give ham hvad han vil have.

    Jo, der er desværre mennesker, der går til den slags yderligheder. Jeg har oplevet det, der hvor jeg boede før, ikke med mine katte, men nogle af naboernes.
    Viser det sig at være gift, så synes jeg helt sikkert at du skal advare de andre med udekatte, så de ved hvad de risikerer. Og så skal du kontakte politiet, hvis det viser sig at være gift, for det er ulovligt.


  • #6   25. apr 2014 Det er i hvert fald vigtigt at han drikker alt det vand han kan. Foderet er selvfølgelig vigtigt også men ikke sikkert han vil spise noget, men vand er ultra vigtigt, så prøv om du kan få ham til at drikke, hvis du har en éngangs sprøjte kan du sprøjte lidt væske ind i munden på ham. Og hold ham inde. Det kan godt være en virus, det havde min datters kat på et tidspunkt og måtte indlægges et par dage på dyrehospital hvor han fik væske intravenøst eller hvad det hedder. Han blev også fodret via sonde. Han kom sig fint.
    God bedring til ham! Håber du skriver herinde hvad dyrlægen finder ud af.


  • #7   26. apr 2014 hvad sagde dyrlægen

  • #9   26. apr 2014 Venter spændt på update smiley

  • #10   27. apr 2014 I går bestilte jeg tid til dyrlægen, men allerede i dag han min kat været glad og livlig og ikke vist nogen tegn på at have det skidt, så jeg afbestilte dyrlægen og holder nu øje med hans tilstand.

Kommentér på:
Min kat kaster op :/

Annonce