{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

Diana C
Diana C
Tilmeldt:
2. maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

min hunkat er væk {{forumTopicSubject}}

her er endu et nødkald fra en ung forviret katte ejer min hunkat på ca 6 månder er forsvundet på 4 dagen nu hun er ikke steriliseret men dog heller ikke i løbetid mere (hun har en aftale hos dyrelægen d.7 til sterilation og øremærkning) så vi håber at få hende hjem inden

curse: hun er en meget kærlig og menneskeglad kat ufattelig naiv og opføre sig entelig mere som en minature hundehvalp hun ligger altid på skødet og rejser sig kun når hun vireklig er nød til det hun viner hele tiden ikke fordi hun er trist men fordi hun godt kan li at vi taler med hende (ja jeg er skør nok til at svare) hun er en diva og meget forkælet hun bor sammen med en kastrat og de forguder hinanden (han er knust over at hun mangler) hun er en ufattelig glad og lejesyg kat og der har ikke været nogle adfærdsændring overhovet vi har normalt ikke døren åben men åbner den når hankatten skal ud i haven (vi bor i et villa kvater) hun har aldrig vist intresse for at ville ud slev når døren ikke har været lukket er hun ikke gået ud

hvad skete der: vi kom ned natten imellem d. 28/29 april omkring kl 04.15 og vores låste hoveddør var åben curse manglede men handkatten var der endnu (han kan ikke li mennesker og gemmer sig når der kommer fremmede) nu er det 4 dage efter og hun manger stadigvæk

hvad har vi gjort: vi har efterlysinger i hele byen. vi har snakket med børn og udlovet dusør. vi har snakket med naboerne. vi har efterlyninger hos dyrehandler/dyrelæger i 6 byers radius. vi har deres kattegrus i haven. vi sover i stuen så vi kan høre om hun kommer. vi har billeder på facebook. vi har ringet til internater/dyrehandler/dyrenesbeskyttelse og falk (heldigvis har de ikke mødt hende endnu) vi er ude med 4 timeres mellemrum n (leder og kalder) så langt som jeg nu kan klare at gå (er hårdt ramt af ledegigt så det er meget begrænset hvorlangt det er da vi bor på mitten af en bakke) vi er ude om natten tidlig morgen sen aften så ofte som muligt.vi leder dagligt lags vejene når vi er ude og kikke aligevel (meget lille by) vi spiller ikke musik eller laver noget der laver støj i tilfælde af at hun hyler på os så vi kan høre hende men det er også alt vi har gjort

kan jeg gøre mere det er ikke muligt at indrykke anonce i lokal avisen det tilbyder de ikke men ud over det har i nogle forslag eller ved i hvor lang tid en hunkat ca er ude når det er første gang alt jeg har kunne finde er om hankatte og ja det hjælper ikke rigtigt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hunkat er væk
  • #2   2. maj 2014 har I haft indbrud?
    kender flere som har prøvet det samme. Flere har valgt at låne en kattefælde. Mange katte bliver nemlig meget bange når det sker.
    jeg har været på kv i flere år, og den ene familie prøvede det flere gange. Første gang havde der været indbrud, næste gang smuttede katten ud af deres løbegård. De lånte en fælde hver gang, fordi katten var så bange at den ikke ture at komme frem.
    Prøv evt at gå ture om natten og kald på den. Brug noget som kan lokke, så som en pose tørkost


  • Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   2. maj 2014 det er en meget flot tråd men det fortæller mig ikke noget jeg ikke allerede har gjort ug over at gå på knæ og kikke som i mit tilfælde er en fyskisk umulighed

  • #4   2. maj 2014 Krydser fingre for at hun bliver fundet


  • Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   2. maj 2014 undskyld min grove opførsel jeg er en smugle på edge og det skal self ikke gå ud over dig jeg tror det jeg leder efter er en ca tidremme (historier) om hvor lang tid en hunkat i hendes situration kan være ude før jeg skal begynde at skide grønne grise

  • Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   2. maj 2014 jeg vil helt klart prøve possen med mad i nat mange tak. med henblik på døren er vi ikke sikker vi vågende med et brag så terorien er at vi skrømte dem væk da vi kom ned af trappen men ja hun manglede jeg er lidt usikker på at prøve fælden da vi har min 7-9 katte løbende rundt alle noboernes + 3 vilde

  • #8   2. maj 2014 Der er ikke nogen der kan sige hvor lang tid DIN kat har lyst til at rende ude.... men hun er sikkert godt på vej ind i hendes næste løbe tid... så mon ikke hun finder hjem igen når hun er blevet parret.

    Desværre er nogle mennesker meget hurtige til at samle katte op, som de tror er hjemløse... så vær sikker på at hun er efterlyst i alle de store efterlysnings grupper på FB... find alle de grupper hvor jeres bys navn indgår... genbrugs/købs/salgs sider da der ofte er rigtig mange mennesker i de grupper smiley

    Held og lykke smiley


  • #9   2. maj 2014 Det er svært at sige hvor længe hun kan blive væk, hun er jo sandsynligvis i løbetid, selv om du ikke tror det, årstiden og alderen tyder på det, og nogle hunkatte har en meget stille første løbetid, så formentligt kommer hun først når hun er blevet parret, måske venter hun oven i købet til hun har født og killingerne er ca 4 uger, så der kan i realiteten gå alt fra en uge til 4 måneder..

    Men i bund og grund virker det til at du gør alt hvad der er muligt, resten er op til katten om hun tør og er villig til at komme frem og komme hjem..

    Jeg krydser fingre for at hun snart dukker op smiley


  • Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   2. maj 2014 mange tak vi håber på det bedste jeg er rimlig sikke rpå hun ikke er i løbetid da hendes sidste løbetid stoppede en uge før hun forsvandt der stoppede hun med at hyle og snide sig op af gulvet med hovedet i vejeret men jeg skal ikke gøre mig klog på hunkatte ved ikke hvor ofte de går i løbetid men hvis hun kommer hjem og er gravid så tager vi den derfra og sørge for at hendes killinger for et kærlig hjem vor det er dem der er i focus og ikke pengede håber hun kommer hjem


  • #11   2. maj 2014 En killing på 6 mdr. bør ikke få killinger, det er da synd..

    Hvis jeg var dig så ville jeg bibeholde aftalen med dyrlægen når hun dukker op og stadig få hende steriliseret drægtig eller ej..

    Det er tusinde gange bedre for hende end at få killinger i så tidlig en alder..


  • #12   3. maj 2014 De kan sagtens komme i løbetid med en uges mellemrum så mon ikke hun er i løbetid og kommer drægtig hjem. Det bedste du kan gøre for hende er at få hende steriliseret når hun kommer hjem, her kan dyrlægen fjerne killingerne hvis der skulle være nogen.
    Håber du snart får hende hjem igen smiley


  • Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   3. maj 2014 jeg har en dusør på 500 kr i omløb hos børne og teenagerne i området og nej så hvidt jeg ved er hun bare en stald kat men jeg til tage jeres r¨d og få fjernet ungerne hvis hun er drægtig (når hun komme hjem)

  • Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   7. maj 2014 curse er blevet fundet vi fandt hende kl 01.04 i nat hvor hun gik og kalde på os så hun er nu hjemme i godbehold og igang med at tømme vandskålen ^^


  • #16   7. maj 2014 Hvor er det en dejlig opdatering.. smiley

    Godt hun er hjemme igen i god behold smiley


  • #17   7. maj 2014 Hvor er det dejligt, hun er hjemme smiley


  • #19   7. maj 2014 Skøn opdatering smiley Jeg krydser fingre for at også Kirsten snart har sin kat hjemme!!!

    Kirsten - du har vel også efterlyst på Dyrenes Beskyttelse? Katten kan jo desværre være kommet langt væk hjemmefra, hvis nogle idioter har kørt ham væk smiley .



  • #20   7. maj 2014 Dejligt for både hende og jer at i fandt hende smiley

Kommentér på:
min hunkat er væk

Annonce