{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Er min hunkat ensom? {{forumTopicSubject}}

For nogle uger siden mistede jeg min elskede kat, Ramses, som blev kørt ned. Nu er min hunkat Vespa faktisk begyndt at blive lidt underlig i form af opmærksomhedsbelastende.

Hun render mig i røven. Konstant. Hun ligger ved mine fødder når jeg sidder i sofaen. Konstant. Hun kommer med sine legepinde med fjer (som om hun har fanget fjerene) for enden og miaver indtil jeg kaster den ud i køkkenet, og så henter hun den og venter på man kaster igen... Konstant. Hun er faktisk blevet til en lille hund, og for at gøre det rigtig mysisk, er det som om hun kopierer alle de ting Ramses gjorde. Det er nu ikke fordi det er direkte belastende, da her er blevet utrolig tomt siden vi mistede Ramses, så det er godt hun fylder. Men det er dog en adfærd, som Vespa aldrig har præsteret. Jeg vil ikke tillægge hende for mange menneskelige følelser, men savner hun ham?
Hun kunne godt spille op til leg med ham, men så snart han legede igen, blev hun skide sur... Han var jo en ret stor kat i forhold til hende. Men et tæt forhold har de to egentlig aldrig haft.
Det er ikke første gang, at jeg har oplevet en kat kopiere en adfærd magen til en kat, der ikke længere er til stede. Er der noget om det??
Kan ikke rigtig afkode, om hun simpelthen bare viser taknemlighed eller om hun faktisk kopierer Ramses?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min hunkat ensom?
  • #1   3. jun 2014 Jeg tror det handler om at Ramses har været den dominerende kat, nu er han der ikke længere til at holde hende nede, så nu blomstre hun til den hengivne kælne og opmærksomhedskrævende kat hun nok altid har været men aldrig fået lov til at være for Ramses..

    Jeg syntes ikke det lyder som om hun er ensom, det lyder som om hun elsker din opmærksomhed, og derfor gør alt for at være sammen med dig, og når du intet har imod det og fint kan aktivere hende, så har du intet at bekymre dig over..

    Ja det er normalt at en kat der har været nederst i hierakiet blomstre op når den dominerende part er væk..
    Det samme sket lidt for min søsters kat, da hendes MCO måtte aflives, da blev hendes huskat en kælen og opmærksomheds søgende kat, huskatten var nederst i hieraket, og de 2 katte blev aldrig bedste venner, men trives sammen uden at have så forfærdeligt meget med hinanden at gøre..



  • #2   3. jun 2014 Jamen Ramses så faktisk ud til at være bange for Vespa.. Eller ikke bange, men så i hvert fald ud til at have dyb respekt for hende, for hvad hun ikke har i størrelse, har hun i intensitet. Da svigerfar var på ferie hos os for at se sit nye barnebarn (han bor i Norge), var det også Vespa, der luskede i hælene på hans Westie og Ramses, der holdte sig på afstand fra hunden. Derfor har jeg ikke troet, der var et hierarki imellem dem, hvor Ramses var den dominerende. Han var desuden kastreret. Men det ville da være en god forklaring alligevel smiley

Kommentér på:
Er min hunkat ensom?

Annonce