{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.047 visninger | Oprettet:

Janne.*
Janne.* Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
11. okt 2006
Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365

Update Min Sidste dag/aften med min Samie dreng. {{forumTopicSubject}}

Ja så var der ikke nogen knolde i tarmene hos dyrlægen i dag. Var meningen at Samie skulle blive der for flere prøver og måske sonde mad. Så jeg sagde jeg vil heller blive her til prøver og røngen var taget, så jeg kunne få ham med hjem. Sad det i 2 timer og ventede.

Så kom dyrlægen ud i venteværelset og sagde jeg skulle komme med. hun sagde at hun havde dårlige nyheder. Der var ikke nogle knolde på røngenbilledet de var væk..

På Røngen og skanningen kunne hun ikke se nyrene, lever eller tarmene, det var lige som mere hvidt, med nogle små sorte steder.

Hun sagde i røngen rummet at Samie havde lymfe kræft. NEJJ sagde jeg og tårene trillede, det kan da ikke være rigtig.. MIN elskede Samie dreng...Nu tuder jeg og det bliver jeg nok ved med hele dagen og aften kan ikke lade være. Dyrlægen havde selv tårer i øjnene, da hun fortalte alt dette og så min reaktion.

Da jeg spurgte om der slet ikke var noget at gøre eller det kan måske slet ikke være det, så kun meget ked af det ud og sagde nej. Så stor tudede jeg og meget mærkeligt sagde at så ville jeg heller ikke leve mere, hvis Samie ikke er her mere. Jeg ved godt det lød mærkelig, men det var det jeg følte lige der.

Dyrlægen sagde om hun skulle hente Samie, så vi kunne være os selv i rummet. Så kom hun med Samie drengen og jeg sad der i hvert fald 1 1/2 time med ham, imens jeg prøvede at holde tårene væk.

Så kom dyrlægen ind og sagde hun havde en patient, så hun vil komme tilbage efter.

Da dyrlægen kom tilbage efter 1/2 time så kun kærligt på mig med tårer i øjnene og sagde, at jeg kan se du har svært ved at slippe. Men vi kan godt tage nogen prøver, så du er 100% sikker og ikke går og tænker om det nu VAR det.

Så i morgen skal Samie kl 10.30 under narkose, så de kan tage prøver på om det er 100% sikkert han har lymfe kræft.
Så jeg fik ham hjem til i morgen. Det var ellers meningen, kunne jeg høre fra dyrlægen at han skulle slippe livet idag. Men hvis prøverne viser det er det, så må jeg sige farvel imens min elskede Samie dreng er i narkose i morgen.. smiley

Så jeg er intet vær nu og imens jeg skriver dette er alt våd af mine tårer.

Jeg kan ikke takle det, tænk jeg kom igen idag til dyrlægen for at finde ud af hvorfor paraffin olien ikke virker og hvorfor han ikke har plummet og spist. Så vi kunne finde ud af at få ham rask, selv hvis han skulle have skylle tarmen. troede jeg og fik så denne forfærdelig besked, at min elskede Samie dreng har lymfe kræft og jeg kun har den sidste dag/aften sammen med ham.

Hvis det er rodede at læse og med masser af stave fejl, så undskylder jeg på forhånd, for kan slet ikke forstå eller håndterer det endnu.

Samie som har sådan en stor personlighed, en kæmpe udstråling og utrolig menneskelig på en dejlig, sød og sjov måde.

Samie var meget nygerrig på alt hos dyrlægen, da jeg skulle ud og tisse og kom tilbage i rummet, var han på opdagelse på gulvet.

Da vi kom hjem, spiste han straks 5-6 tørbider og 10 minitter efter tilbyd jeg ham og kattene noget lækker vådfoder, men han ville ikke spise det, som de andre gjorde.

Ps. jeg tog 7-8 billeder af Samie drengen hos dyrlægen, da vi var alene i rummet, for troede det var sidste gang jeg havde min guldklump.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update Min Sidste dag/aften med min Samie dreng.
  • #1   26. aug 2014 Årrrrhhhhhh nej Janne, det bar bare ikke den update jeg havde håbet eller troet på smiley :'( smiley :'( smiley :'( smiley

    Jeg har ingen ord for hold nu op hvor er jeg ked af det på dine vegne smiley :'(

    Hvor har du bare været hårdt ramt det seneste stykke tid, nu også Samie, nej det er bare slet ikke fair..
    Jeg forstår din reaktion og jeg tror jeg ville have samme reaktion hvis jeg (når jeg) en dag skulle sige farvel til Tøsen, så ville jeg heller ikke have lyst til at være her mere, selvfølgelig ved vi godt at vi kommer videre, men sorgen er så stor at den virker alt overskyggende lige i det øjeblik..

    Man har lov at håbe til det sidste, men realiteten er jo nok at der intet håb er smiley :'(

    Stakkels stakkels Samie og stakkels dig Janne..

    Hvor ville jeg ønske jeg kunne give dig et kæmpe stor kram og bare sidde stille og holde om dig, men det kan jeg ikke, jeg må nøjes med at give dig et cyberkram og fortælle at mine tanker går til dig og Samie.. smiley smiley smiley

    Hvis vi ikke hører fra dig i morgen så ved vi hvorfor smiley


  • #2   26. aug 2014 Åh nej Janne.. Jeg føler virkeligt med dig! Sidder helt med tårer i øjnene efter at have læst dit indlæg.

    Det er bare så uretfærdigt, og ubegribeligt. Der er intet jeg kan skrive der kan hjælpe så en kæmpe virtuel krammer skal du have. Nus ham alt hvad du kan i aften!

    Alle de bedste tanker fra mig til dig


  • #3   26. aug 2014 Hvor er jeg ked af det på jeres vegne Janne. Det var slet slet ikke den update, jeg havde håbet på. Jeg føler med dig, og jeg håber, at du har nogen, der kan være hos dig. Kæmpe cyperkram.

    smiley


  • #5   26. aug 2014 Hvor er det trist at hører Janne smiley

    Sender dig og Samie tanker herfra.


  • #7   26. aug 2014 Åhh Janne, hvor er det trist at høre smiley

    Du får 1000 tanker og kram herfra


  • #8   26. aug 2014 Åh nej altså smiley smiley

  • #9   26. aug 2014 Åhh det var slet ikk den update som jeg havde håbet på smiley :'( smiley
    Det er bare slet ikk sjovt at stå der og skulle have sådan en besked at vide, føler virkelig med dig.
    Har selv lige gennemgået et langt forløb med min Oliver hvor vi gik fra tandsygdom til Katte-aids, troede han bare havde tandkødsbetændelse, 3 uger senere efter røntgen og blodprøve kom svaret tilbage, den var mega hård og tudet også resten af dagen, og dagen efter jeg fik besked blev han aflivet, han var alt for syg til at vi kunne gøre noget. smiley :'(
    Håber virkelig for dig at det ikk er kræft, men chancen er nok meget lille. Stort kram herfra. Mine tanker vil være med dig i morgen smiley
    Det har godt nok været en trist sommer her til KG syns jeg smiley


  • #10   26. aug 2014 Åh nej smiley Det gør mig så inderligt ondt for dig, Janne. Jeg kan jo læse ud af dine indlæg, hvor højt du elsker dine katte, og jeg kan kun alt for godt sætte mig ind i hvordan du har det nu, og føler - og tuder - med dig. smiley

    Håber du og Samie får en smuk aften sammen. smiley <3

    Tanker og trøstekram!


  • #12   26. aug 2014 Åh nej smiley er helt ked af det på dine vejne nu! Håber på det bedste for dig og vil tænke på jer 2 smiley

    Kæmpe knus


  • #15   26. aug 2014 kender det godt

    MEN jeg fandt faktisk en god løsning. nemlig Lise Bang hansen. Hun gav min kat 1½ år i stedet for 3 mdr som dyrlægen gav mig

    min Mulle fik først modermærkekræft og fik fjernet en tå. året efter vi så den beked at hun havde fået lymfekræft og at hun kun ville have ca 3 mdr tilbage.
    først overvejede jeg kemo, fordi det er noget som netop kan virke mod lymfekræft, men da dyrlægen mente at han kun kunne forlænge med nogle mdr, og til en meget dyr regning, ja så besluttede jeg mig for at prøve noget andet

    her fik jeg så anbefaldet Lise Bang Hansen. Hun er danmarks bedste dyrlægen indenfor homopædisk medicin, og har netop speciale i kræft hos dyr.

    http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html

    og alt du skal give samiedrengen er en lille sukker pille hver dag.

    så lov mig at du overvejer at kontakte lise. Hun er super sød, og super god til dyr.

    Mulle havde kræft i en lymfe på halsen. Men hun var frisk indtil det sidste, sprang rundt oppe på dørene og var glad.
    men de sidste par dage, kunne jeg godt mærke at det var ved at være tiden. Men jeg var glad for at jeg fik noget mere tid sammen med hende, også selvom at man godt ved at det er på lånt tid
    men det skal altså faktisk siges at Lise har haft dyr inde hvor kræften faktisk er forsvundet.


  • #16   26. aug 2014 smiley :'( smiley Pyyyyh hvor er det hårdt.

    Jeg sender jer en masse gode tanker.


  • #18   27. aug 2014 Årh føler med dig .. Kæmpe kram håber han klare den og det ikke er kræft..

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #19   28. aug 2014 Tusind tak til jer alle for jeres medfølelse for Samie drengen og jeg. smiley

    En lang historie, men gør den kort, da jeg ikke har det så godt.

    Min dejlige Samie dreng er stadig herhjemme hos mig. Åhhh jeg er bare så glad. Og det vil jeg takke dig for <b>Anja N</b> smiley

    Jeg kontaktede nemlig dyrlæge Lise Bang hansen samme morgen "Tirsdags" som Samie skulle til dyrlægen og opereres og få taget en prøve i bughulen, for at se om det var kræft han havde og hvis det var det skulle han sove ind i mens han var i narkose..

    Lise synes ikke at Samie skulle lade livet, da han stadig har det godt mm.

    Jeg tog selvfølgelig til dyrlægen om tirsdags, for at fortælle hvad jeg havde tænkt mig og dyrlægen skrev på et stykke papir lidt om Samies sygdom, så Dyrlæge Lise Bang hansen kunne læse lidt om det og hun ville også kunne få Samie jounal sendt.

    Samie har det som han havde sidst jeg skrev, men jeg er stadig meget ked af det, da jeg jo ikke ved hvilken vej det vil gå, men prøver at tænke positivt.



  • #20   28. aug 2014 stort kram her fra smiley

  • #21   28. aug 2014 Årrhhh jamen Janne jeg håber så at Lise Bang måske kan give Samie lidt ekstra tid sammen med dig, selvfølgelig på basis af at han kan få det godt med hvad hun kan gøre for ham..

    Og din dyrlæge virker jo heller ikke afvisende, super dejligt hun vil samarbejde sådan smiley :) smiley

    Jeg forstår godt du ikke er på toppen for alt er jo status quo, men jeg håber for dig at det snart vender til lidt positivt.. smiley smiley smiley

    Tænker på dig Janne smiley smiley smiley smiley



  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #22   29. aug 2014 Lidt update igen.

    Ja det river i hjertet, når ens kat/katte ikke har det godt og man ikke ved hvilken vej det vil gå.

    Men dyrlæge Lise Bang hansen er i London til Mandag. Hun skriver til mig at Samie står øverst på listen hvis hun får et afbud. hun har.kontaktet flere af hendes aftaler i næste uge for at høre om de evt kunne flyttes, men ingen har indtil nu været parat til at afgive deres tid. smiley Så det vil jeg ikke tilbyde Samie at vente på..

    Samie vil gerne ud i haven, når jeg kalder og spise græs, men nu går der ikke ret lang tid, så vil han ind igen og er begyndt at ligge sig mere under sengen i soveværelset.

    Så jeg har ringet til Karlslunde Dyrehospital, og forklaret det hele, Dyrlægen var såå rar og forstående for Samies og min situation.
    Hun ville gerne have jeg fortalte det hele fra begyndelsen, Da jeg havde gjort det og fortalt at alt var normalt i blodprøven, ingen bagterier eller feber, men den stod på lav i Lym.

    Dyrlægen tegnede og fortalte at denne sygdom som Samie har, desværre kun går hen og bliver værer, men han kan få nogle gode dage, uger, måneder "vi ved det ikke" med det han får nu af medicin og hvis han får det værer i weekenden, ja så er der kun en vej tilbage og sige farvel til min elskede Samie dreng. smiley
    Hun sagde at denne sygdom går ret hurtig ned af bakke og var lige ud af posen og hvis Samie fik det værer i weekenden, skulle jeg ringe og få en tid.
    Nej nej kan ikke klare at tænke på det, har grædt og tænk, men ved den sidste tid med min Samie dreng ikke er så lang tid nu. Jeg sidder med tårene trillende, imens jeg skrive dette.

    .
    .


  • #23   29. aug 2014 Åh Janne, jeg havde da virkeligt håbet at du kunne have fået nogle flere dage med Samie før det blev for slemt smiley Men hvis han får det så skidt , så hurtigt, så er der jo ikke andet for at gå den tunge vej - det er trods alt bedre, så han ikke lider. smiley
    Føler virkeligt med dig og sender mange varmer tanker din vej.



  • #24   29. aug 2014 Pyha, jeg forstår så alt for godt, hvordan du må have det. smiley Jeg håber Samie får det bedre i weekenden, men det lyder desværre som der er dårlige odds. smiley .
    Tænker på jer, og håber det bedste...



  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #25   29. aug 2014 Her er et billede af Samie drengen, han kom ind i stuen, da jeg lige havde skrevet indlægget færdigt, smiley


    profilbillede
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #26   29. aug 2014 Tusind tak A.P og Tinka for jeres medfølende tanker for Samie, det varmer mere end i tror.

  • #28   29. aug 2014 smiley <3 smiley <3 årrhhh smukke dreng smiley

    Janne intet jeg skriver kan hjælpe dig eller Samie..

    Hver dag jeg åbner KG tænker jeg på dig og Samie, det har jeg gjort siden den dag du første gang fortalte at han var syg..
    Det er lidt underligt hvordan vi hver især kærer om hinanden og kattene, folk man aldrig har mødt, men alligevel har et kendskab til gennem KG, jeg kan ikke lade være med at holde af dine (og andre brugers) katte, og føle den smerte der er forbundet med sygdom og når det er nødvendigt at sige farvel..

    Janne du er i mine tanker, og jeg håber for dig at Samie får det bedre weekenden over, men du har det såå svært nu for dagene er talte..
    Trøste knus og kæmpe cyber kram til dig og Samie smiley <3 smiley <3 smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #29   29. aug 2014 Tusind tak søde Lisbeth, du er altid så sød og utrolig at du har overskud til at give andre søde medfølende beskeder og tanker, selv om du ikke selv har så meget overskud. Det tager jeg sørme hatten af for, søde.. smiley
    Jeg ville ønske dig havde dig som min nabo, du er èn af de få enerne, man skal lede længe efter smiley


  • #30   29. aug 2014 Nyd den sidste tid med din skønne dreng. Du ved nok, hvornår det er tid til et farvel. Det er så hårdt, og livet er ikke altid retfærdigt. Kæmpe cyperkram.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #32   31. aug 2014 Så har jeg lidt overskud til at skrive igen.

    Mange tak, søde Heidi fordi du altid har tid til at give alle herinde et trøstende ord smiley
    Det varmer mig meget at du skriver til mig at
    "Hver dag du åbner KG tænker du på mig og Samie, og det har du gjort siden den dag jeg første gang fortalte at han var syg."
    Det giver mig tårer i øjnene, du er bare såå dejlig og sød en pige. Tak smiley

    Ja det er lidt underligt at selv om vi kun kender hinanden herinde fra, så kan man ikke lade være med at holde af dine og brugernes katte, som vi har delt med hinanden, igennem nogle år eller mere efterhånden og føle smerten når noget går galt, det gør ondt, selv om man ikke kender katten eller brugeren. smiley

    Tusind tak for dine trøstene ord Heidi, du kan tro det varmen, så føler man sig ikke helt alene, da dem jeg kender ikke rigtig forstå min sorg, smerte og frustration, at jeg kan tage det så hård. smiley



  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #33   31. aug 2014 Så har jeg et vigtigt spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på.?

    Dyrlæger gør jo ikke altid det samme og derfor vil jeg høre hvad den mest humane måde for en aflivning foregår, så katten intet mærker og det går såå hurtig og smertefrit.?

    Jeg læste på en side at en dyrlæge skriver hvordan denne gør.

    """Jeg giver dyret en sprøjte med narkosemiddel, så det stille og roligt døser hen. Selve stikket er det eneste ubehag dyret kommer til at mærke og de fleste dyr reagerer slet ikke på det. Det tager 5-10 minutter før dyret er i dyb narkose. Dyret oplever og mærker ikke noget herefter. Når jeg er sikker på, at narkosen virker, får dyret en overdosis narkosemiddel, som bevirker at vejrtrækningen stopper og hjertet holder op med at slå."""

    Er det den mest normale og smertefri metode dyrlægerne bruger.??

    Jeg har nemlig tænk mig at tage en mobil-dyrlæge hjem, når det er tid. smiley

    Et til spørgsmål:
    Kan I anbefale en dygtig og rar mobil-dyrlæge, som man virkelig kan mærke at h"n er der for katten og ejeren uden huhej jag, lad det blive overstået, så jeg kan komme videre, det ville jeg blive meget ked af at opleve, hvis I forstå.


  • #34   31. aug 2014 Jeg tror den måde du beskriver der er den mest normale måde at aflive kæledyr på. De gange jeg har fået aflivet et dyr har det været på den måde. Dog mener jeg at når det er dyret så bliver aflivet, så slapper alle dens muskler af, så der kan godt komme afføring ud. Så det skal nok gøre et sted du nemt kan gøre ren hvis det er smiley

    Håber du kan bruge det til noget også får du lige en trøste kram herfra også smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #35   31. aug 2014 Jeg tog et par billeder af min skønne, dejlige Samie dreng uden i haven i formiddags. Han har lige spis græs smiley Her er det ene. smiley
    Han sidder selvfølgelig lige ved have redskaberne, den dejlige dreng, smiley


    profilbillede
  • #36   31. aug 2014 Han er sådan en lækker dreng Janne, jeg kan godt forstå, at savnet bliver enormt. Vi har nok alle prøvet at miste, og sorgen kan være næsten for meget at bære.

    Stort trøstekram. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #37   31. aug 2014 Mange tak Susanne, ja det er alt for hård, har prøvet det nogle gange efterhånden nu,
    Min Chæfer hund, som pludselig ikke kunne støtte på bagbenene, Mobil læge kom.
    Min første kat på 6 år jeg skulle passe i 1 1/2 år, som blev min efter der var gået det 1 1/2 år, måtte aflives, knude i mælkekirtlen.....
    Skulle flytte, så måtte aflive en vildkat som jeg havde boende i haven, som jeg tilsidst kunne løfte op, hun kunne ikke blive boende der alene, hun var blind og en gammel misser.
    Og Pusserpigen ikke for så lænege siden.. smiley ..Det jeg lige huske nu.

    Synes min hukommelse er blevet lidt svækket efter det med Samie drengen.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #38   31. aug 2014 Mange tak Heidi J ~*Milo*~.... smiley Det kan jeg godt bruge, det beroligere mig lidt det du skriver, jeg tager nok et tæppe han kan være på, så gør det ikke spor, jeg har ikke være ude for at nogle af mine dyr har lavet, men kun tisset.

  • #39   31. aug 2014 # 33) Ja, vælg for guds skyld en dyrlæge, der gør det sådan!
    Hvis du har fuld tillid til din egen dyrlæge, så kan du tage en snak med hende om hvordan hun gør, og bede hende om at køre hjem til jer. Hun har jo allerede fundet ud af, at det er meget svært for dig at sige farvel til Samie.

    Åhhhh pyha altså smiley



  • #40   31. aug 2014 Tænker på dig, Janne smiley det er bare ikke let.

    Ja den måde du beskriver er den bedste, har selv prøvet en anden måde smiley og det kan ikke anbefales.


  • #41   31. aug 2014 Jeg har fulgt med fra sidelinjen og er bare så ked af det på dine vegne Janne. Det får tårene frem, at læse. Kan slet ikke finde ord. Det er bare så hårdt, når ens dyr er syge.
    Vi fik aflivet vores Freja for 2 år siden. Det foregik på den måde, du har beskrevet. Det vil jeg også mene er det mest humane.
    Rigtig mange tanker og cyberkram herfra. Vi er mange herinde, som tænker på dig smiley <3 smiley


  • #42   31. aug 2014 smiley Janne

    Mht aflivning så har jeg kun en gang været med til en aflivning, det var af min mormors udemis som ikke kunne komme med da hun flyttede i ældrebolig, da han blev panisk af at være indendøre, så han kunne ikke holdes inde så han ikke løb hjem, og da hun kun flyttede få km fra sin gamle bopæl var risikoen for at han ville løbe tilbage for stor, og huset skulle stå tomt så han ville ikke kunne klare sig desværre..
    Men altså det foregik sådan som du beskriver Janne, jeg tror at det er den mest humane måde, dog var det ikke en god oplevelse for mig, da Laban som katten hed virkelig kæmpede imod at falde i søvn, men tror det handlede lige så meget om at han var utryg alene ved det at være lukket inde i en kasse og så blive transporteret i en bil, og da han endelig gav op og faldt i søvn så foregik resten stille og roligt, men det gjore sååå ondt på mig at han kæmpede så hårdt for at holde sig vågen, han havde jo også været en del af mit liv i 5 år da min mormor havde været min nabo, så Laban trissede jo lige så tit rundt på vores grund som hos min mormor..

    Jeg ser du bor omkring KBH jeg kan varmt anbefale Charlotte Kunst: (link fjernet)

    Jeg ved ikke lige hvordan hun er i forhold til aflivninger, men i alle henseender jeg har oplevet hende så er hun super sød og betænksom, god til at lytte og tage sig tid til sine patienter både de 2 og 4 benede, hun er dyrlæge for dyrenes skyld og ikke for pengene, så jeg kan ikke forestille mig at hun ikke ville være fantastisk hvad aflivninger angår, hvad hun selv har fortalt så giver hun sig tid til at ejer får sagt ordentligt farvel og får den tid med dyret som personen har brug for, for hun mener selv at det er vigtigt at det bliver en god oplevelse, det er hendes ord en gang jeg snakkede om det med hende, og jeg ved hun kører ud, hvor lang hun kører ved jeg ikke 100% men det er til at ringe og spørge hende, hun er nemmest at træffe lige ved åbningstid eller ved lukke tid, da hun jo er kørende og alene så er hun med en klient så tager hun ikke telefonen, men man kan altid lægge en besked så plejer hun at være flink til a ringe tilbage..


  • #44   31. aug 2014 Jeg har kun oplevet en aflivning, hvor dyrlægen kun gav nr. 2 sprøjte. Og det ønsker jeg for ingen at opleve. Det var verdens værste aflivning. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #45   4. sep 2014 Tusind tak for jeres omsorg for Samie drengen.

    Det går desværre ikke den rigtige vej for min dejlige Samie dreng, jeg opdagede i dag at han han har svært ved at få maden ud i tarmene, da han kastede op for første gang... 1 gang i formiddag og ved 16 tiden og det var meget, for han spiser næsten ikke ret meget. Selv om han i foregårs lavede et par pøller og i går lavde han 1 pølle.

    Jeg er såå ked af det, sidder og tuder, for jeg har bestemt at det er nu Samie skal videre, Så i morgen kommer der en dyrlæge her hjem. Har ringet i dag til 2 mobil dyrlæger, ved 17 tiden, så håber de vil ringe tilbage i morgen og kan komme akut i morgen. Ellers må jeg desværre tage Samie til dyrlægen og det vil jeg helst ikke byde ham, han skal have det godt og være i hans trygge opgivelser.

    Så jeg kikker nok ind engang imellem for at få tankerne lidt væk, men ikke noget skriveri bliver det ikke, for jeg er helt ødelagt over at skulle sige farvel til min elskede Samie dreng, Han er bare såå dejlig og uundværlig for mig. Har bedt og bedt til at han skulle blive rask og bedt til om jeg bare kunne få 4-5 år mere sammen med ham. Men sådan skulle det desværre ikke gå.

    åhhh ha, hvor er det dog hård, mere end jeg troede, jeg elsker jo den dreng såå højt smiley


  • #48   4. sep 2014 stort kram herfra smiley

    det er s... aldrig sjovt når den beslutning skal tages.


  • #49   5. sep 2014 Puhhhh Janne hvor jeg dg føler med dig..

    Lisbeth har skrevet det såå fint det som mange af os i hvert fald jeg også tænker og føler..

    Så for at du ikke skal være i tvivl så vil jeg skrive det også Janne
    Du gør det rigtige

    Det er super hård det du gør og går igennem Janne, men det er Det rigtige og du er så sej for du gør det af kærlighed..

    Jeg håber at du får en dyrlæge ud, så det bliver en god oplevelse for dig og Samie forbliver i sine trygge omgivelser, sådan vil jeg også sende Tøsen af sted den dag det bliver nødvendigt..

    Århh Janne du og Samie vil være i mine tanker hele dagen i dag smiley
    Søde Janne græd de modiges tåre, Jeg er sikker på at Samie er taknemmelig for dit mod og din kærlighed smiley
    Du må give dig lov til at være ked af det smiley , og skidt med at din omgivelser forstår, vi er mange herinde der forstå og vi er der for dig, ikke fysisk desværre smiley , kunne jeg kom jeg og holdt om dig så længe du havde brug for det, men i tanker er vi der for dig.. smiley


  • #50   5. sep 2014 smiley det er så hårdt, når man ved det er den eneste rigtige beslutning, men slet ikke har lyst til, at slippe smiley kram.

  • #51   5. sep 2014 Jeg er sikker på, at du gør det rette, men det gør det ikke mindre hårdt. Stakkels jer. Mine tanker er hos dig i denne tid Janne. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #52   6. sep 2014 Kære Søde Lisbeth..Jeg har ikke ord lige nu for dit dejlige og smukke indlæg til Samie og mig. Det var så smukt skrevet Lisbeth og de ting du har gjort for Samie og mig Bla tænder du et lys for os, du kan tro at dit indlæg satte mange tårer igang. Tak fordi du er der for mig Søde, smiley

    Jeg håber sådan at det er gået godt igår, da du fik din dejlige servicehund hjem og den bare passer til dig og din familie, det vil varme mit hjerte sååå meget kan du tro, for det fortjener du søde og ikke mindst din familie. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #53   6. sep 2014 Kære Søde Heidi..Tusind tak for dit smukke og medfølende indlæg til Samie og mig. Hold da op hvor det også satte tårene igang, du aner ikke hvad det betyder for mig det du har skrevet. Tusind tak. smiley
    Ja jeg ville have være den heldigste pige, hvis jeg havde haft dig og Lisbeth ved min side igår. men det er jo ikke bare sådan at man kan knipse med fingerne og så stå I herhjemme. Tusind tak for dit dejlige indlæg Heidi. smiley


  • #54   6. sep 2014 smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #55   6. sep 2014 Tusind takker for krammet Anja, det varmer smiley Nej det river i hjertet at skulle tage sådan en beslutning.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #56   6. sep 2014 Tusind tak Susanne for dit dejlig medfølende indlæg. Hvor er det dejlig at læse dine tanker er hos mig i denne svære tid, du kan tro det varmer i hjertet. Mange Tak smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #57   6. sep 2014 Jeg skriver en update lidt senere, kan ikke lige nu.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #58   6. sep 2014 Tusind tak for krammet Jette L.....Ja det er rigtigt hårdt at slippe ens kat, det gør virkelig ond helt ind i sjælen, men man bliver nød til det, for den skal ikke gå med smerter eller være dårlig, når dyrlægerne desværre ikke kan hjælpe, så er der desværre kun en vej. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #60   7. sep 2014 Tusind tusind tak søde skønne Lisbeth pige. Hvor var det sødt af dig. smiley
    Sikke et dejlig minde jeg nu har af min dejlige Samie dreng, det kan du tro jeg er glad for. Tak søde

    Du kan tro vi skal ses en dag, "kan det da undgås" ej ej... Dejligt at vide du er der for mig, det sætte jeg stor pris på søde. Du er sørme så betænksom og medfølende. Tak fordi du er dig. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #61   7. sep 2014 Kære allesammen der har fulgt min Samie dreng. smiley Jeg har lidt energi nu og min ked af det hed er lige nu ikke så slem, det kommer og går hele dagen.

    Jeg havde 2 dage før fundet 3 mobil dyrlæger som jeg synes lød gode, ansvarlige og rigtige, som jeg havde sat i mine favoritter.

    Mandag d. 4 - 9

    Jeg ringede til alle 3 og 2 af dem regerede. Den ene ringede mig op d.4 - 9 om aftenen. Hun var rigtig sød, vi snakkede lidt om det og derefter sagde hun at jeg bare skulle ringe, selv om natten, hun ville have sin tlf på natbordet og hvis hun ikke hørte den så skulle jeg bare ringe flere gange til hun vågnede. Det var såå pænt af hende. Vi aftalte hun skulle komme ca ved 12,30 tiden næste dag.

    Tirsdag D. 5 - 9

    Samie og jeg har nogle ritualer hver dag. Når jeg havde fået min morgenkaffe, så tog jeg en 1 1/2 flaske vand som stod i køleskabet. og fik ud på badeværelset og sagde
    "Så er der friskeeer koldt vaand"
    og så kom Samie altid luntene og ventede pænt til vandet var lige ved kanten af skålen og lige der sagde han altid ee.ee og tog sin pote forsigtig hen over så jeg skulle stoppe. Han nød at drikke det kolde vand.

    Alle misserne kom ud i have om morgenen, solen skinnede og jeg synes Samie skulle opleve sit sidste udetur i haven og solen, hvor han spiste lidt græs og lagde sig så et dejligt sted deruden.

    Puha jeg ønskede virkelig med den gråd, rysten og dirren i mig at tiden ville gå langsomt, så jeg havde min Samie dreng længere tid hos mig.

    Så kom dyrlægen og Samie lå under sengen i soveværelset, det var han begyndt på. Vi snakkede lidt og så hun spurgte mig om jeg var klar
    "De andre misser sjovt nok gemte sig og kom slet ikke frem imens dyrlægen var der"
    Nej sagde jeg, jeg var selvfølgelig ikke klar, men det var jo tiden nu. smiley
    Så jeg fik stille og rolig Samie ud og det første han gjorde var at gå hen og snuste til dyrlægens "blå" kasse, Samie var altid så dejlig nysgerrig. Dyrlægen synes jo han var en flotter dreng.

    Så spurgte hun igen om jeg var klar " Hun tog det i mit tempo" Jeg nikkede...Jeg havde lagt en gammel plastik dug på sengen og et lagen over, hvis han nu skulle tisse.

    Så måtte jeg med al min kraft og fornuft tage Samie drengen op i sengen, det var noget af det hårdeste man kan forestille sig, sit elskede dyr, som er sidste gang man kommer til at se i hans skønneste øjne som vi faldt pladask for, mærke ham, ja bare hele Samie dreng som altid har gjort mig så blød, bare at se på ham eller bare det han er i huset, så kan man mærke hans dejlige positive energi.
    Nok mærkelig for andre at forstå, det er også første gang, at jeg har kunne mærke det på sådan en måde end jeg har kunne med alle de andre dyr jeg har haft. Ja jeg sidder med tårene trillede ned, det gør det helt automatisk kan ikke stoppe det. Samie drengen var bare noget helt specielt og det er ikke kun mig der kunne mærke og se det. smiley

    Så gav dyrlægen Samie noget som han ville slumre/sove ind på. Hun sagde at han nok ville få kvalme og det skal jeg love for han gjorde, han smaskede nogle gange og kastede meget op, så han ikke ville være på lagnet, så måtte jeg med han i favnen hente et ny lagen fra et andet værelse, så ville han godt være der, der gik lidt lang tid før han blev slap, da jeg forsigtig lagde hans hovede ned og sagde Samie dreng giv nu slpi, så rejste han sig ikke mere op hele tiden.

    Så sagde dyrlægen om jeg var klar og der fik han sin anden sprøjte, så han kom til at sove dybere, det tog rigtig lang til, selv om dyrlægen sagde at det ville tage 5-6 minutter, men hun kunne se at han ikke var helt væk og gav han lidt mere, det hjalp, men ikke helt så igen måtte hun give han lidt mere, så sov han først.

    Jeg lå med han og snakkede til ham og fortalte hvor højt jeg elskede ham og at han var min dejligste Samie dreng og min guldklump. imens tårene trillede. Samie og jeg fik den tid samme vi behøvede i soveværelset.

    Så sagde dyrlægen om jeg var klar og det var bedre at jeg ikke kikkede med. Dette var det værste jeg har været udsat for, Fordi da han skulle have den sidste sprøjte var det en kæmpe sprøjte med meget væske i, har aldrig set sådan en stor sprøjte. Dyrlægen mærkede på Samie, så hun kunne finde hjertet og sprøjte det ind. men det var rigtig hårdt at se, fordi hun måtte tage en pause, måske fordi hun kunne mærke at den sidste væske ikke rigtig ville ind, jeg ved det ikke.... Nej hvor var det hårdt, så sagde hun at nu er han død og der græd jeg rigtig meget, fordi da kunne Samie ikke høre eller mæke mere mine følelser. Ville jo være stærk de føste gange så han ikke skulle mærke hvor ked af det jeg var.

    Det overraskede mig meget positivt, da dyrlægen spurgte om jeg havde et håndklæde, vi kunne lægge ham i. Han fik et næste ny håndklæde jeg havde og i fællesskab og kærlighed lagde vi ham forsigtig ind i håndklædet. Og så kom han i en pose, som jeg var med til, det var jo det sidste jeg kunne gøre for min elskede Samie dreng. Åhhh det er så hård at skrive om. smiley

    Men imens vi lagde håndklædet om han, så jeg at Samie havde >b> blod ved næse og mund</b> Blev helt forskrækket, men hun sagde at det kom fra lungerne og at det godt kan ske men det var sjælden.
    Så overraskede det mig igen positivt, at dyrlægen tog noget af håndklædet for at fjerne noget af blodet. Hun var rigtig sød og vidste ligesom om at det ville jeg blive glad for hun gjorde.

    Da det hele var overstået, sagde jeg at jeg gerne ville bære ham ud til bilen, for det var min sidste vej sammen med min elskede Samie dreng vi tog sammen. Det var rigtig godt og føles rigtig. smiley

    R.I.P min dejlige smukke Samie dreng. Vi ses. smiley
    Hvor jeg dog savner dig så inderligt, men ved du har det godt der hvor du er nu. Det var det bedste jeg kunne gøre for dig, min elskede guldklump. Jeg takker mange gange for den tid vi 2 fik samme Hvor var alle dagene, minutterne sammen med dig vidunderlige og uforglemmelige. Tak. smiley smiley smiley



  • #62   7. sep 2014 Hvor er det dejligt med en sød og forstående dyrlæge, når man står i så svær en situation at skulle sige farvel til sin soulmate.

    Han fik en dejlig rolig afsked, og han har sikkert kunne mærke, at du var der for ham til det sidste.

    Sender dig lige et stort cyperkram, for det har du brug for i denne tid.


  • #63   7. sep 2014 Puuha... Hvor må det være forbandet hårdt... Tårerne triller også her... Eller løber! smiley

  • #64   7. sep 2014 Kæmpe knus Janne smiley

    Det lyder til at du fandt en rigtig sød og forstående dyrlæge, hvor var det dejligt, men ja det er så super hård at se sin elskede kat kæmpe imod søvnen, men det er jo naturligt for dem..

    Du gav søde Samie en god og kærlig afsked, nu er han over regnbuen og leger et sted hvor græsset altid er grønt og blødt, hvor der ingen smerter er og han bare kan være glad, han leger med Pusser og alle de andre der er draget over broen..

    R.I.P søde smukke Samie smiley


  • #66   7. sep 2014 Åh, så blev det farvel smiley Hvil i fred, smukke Samie.

    Og pyha, Janne, jeg føler med dig i denne tid smiley kan forestille mig de svære dage, du har gået igennem med chok, tvivl, håb og tung beslutning, og nu savnet og sorgen over at have mistet din elskede Samie. smiley

    Tanker og trøstekram!


  • #67   7. sep 2014 R.I.P smukke Samie. smiley Føler med dig Janne. Mange tanker og cyber kram herfra

Kommentér på:
Update Min Sidste dag/aften med min Samie dreng.

Annonce