{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Hvilke internat {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer stadig, hvilke nummer to kat vi skal have, heldigvis har jeg god tid smiley

Jeg har tænkt lidt på at vælge en internat kat, men tænker også at det kan være en ulempe, hvis der ikke er nogle som kender katten ( det skal være en killing)
Jeg har overhovedet ingen erfaring med internat katte, så det er bare en tanke.

Kom gerne med jeres bud og tanker, det plejer i at være gode til smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke internat
  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #1   27. aug 2014 Ham her er fra brande internat, 3 år, og havde boet ved en gammel dame, havde været på internat i 6 måneder og vejede 6,7 kg.

    Egentligt tog vi der op for at kigge på en bengaler, som vi havde forelsket os i ud fra beskrivelsen.

    Da vi kommer der op, kommer vi ind i et stort rum, fuldt med store bure med katte. I det første bur sidder rex, tyk, har hugtænder og et hængeøre - jeg var solgt!

    Han var meget reseveret, men personalet fortalte at det var den mest kælen kat de længe havde oplevet..

    Når, der var ingen tvivl, det var rex vi skulle have.

    Han hedder idag basse, kommer når man kalder, render ind i sengen om morgenen også skal der bare nusses smiley

    Jeg leder selv efter en kat mere, og havde det ikke været fordi at brande er for langt væk, så havde vi kørt der op igen smiley
    De er så søde!

    Ulempen ved en internat kat er, at det er svært at vurdere hvordan katte i virkeligheden er, det er et stresset miljø- det kan ikke undgåes- men hvis man går efter sin mave fornemmelse og ser bort fra udseende (hvis man kan det), så er det et godt sted at støtte


    profilbillede
  • #2   27. aug 2014 nu har jeg selv været på kv i odense indtil det lukkede for nogle år tilbage.
    og har da ikke mindre end 5 katte derfra. .vil da helt sikkert købe på internat igen

    dels får man en kat som er fuldt ordnet for billige penge - i forhold til hvad man skal selv skal betale
    mange steder bliver de testet for aids og leokæmi (staves???)
    mange steder er der mulighed for at få byttet katten hvis der er noget galt eller den bare ikke passer sammen med en, eller ens kat

    men man skal være kritisk når man vælger internat. Så er det sagt. For ikke alle steder har rent mel i posen.
    på kv gik alle kattene på gulvet hele dagen, også når kunderne kom. Dermed kunne de bedre se hvilken kat passede til dem.
    nogle steder sidder kattene i bur det meste af tiden, og det bliver hurtig de ansatte som vælger ens kat. Jeg kender desværre til flere tilfælde hvor folk har købt en børnevenligkat på sådan et internat, for så at finde ud af at katten slet ikke kan lide børn.

    der er nogen som vil syntes at internatskatte har for meget i bagagen, også selv killinger. Men det er noget pjat. for igen hvis internattet ellers passer deres arbejde, så findes de katte som har for mange ar på sjælen, slet ikke på internattet. hos os gjorde vi alt for at de skulle kunne falde til, men vi har da måtte indse nogle gange at kattene bare ikke kunne, og så var det desværre en tur til dyrlægen.

    mit råd vil være at prøve at besøg nogle stykker. vær åben men kritisk. Kom gerne flere gange hvis du er i tvivl.


  • #4   28. aug 2014 Manse-drengen er også fra internatet i Brande, og det kan virkelig anbefales! De er søde og behjælpelige dernede hvis man er i tvivl, og lader dig gå ved kattene alene, så du får ro til at bestemme dig smiley
    Da jeg fik Manse var han 3 år gammel. Det er et år siden, og har ikke fortrudt et sekund! Og så er der jo den ekstra ting at DB er rigtig billige i forhold til f.eks. Dyreværnet smiley


  • #5   28. aug 2014 Jeg er meget enig med Anja.
    Tag rundt på nogle internater, fravælg dem med små udstillings bure.
    Sæt dig ind til kattene og lur mig om der ikke er en kat der vælger dig. smiley

    Internatskatte er tit modigere og er vant til forskellige mennesker og andre katte.

    Internaterne er ikke interesseret i at køber får en kat der ikke passer til familien. (Så får de den jo bare retur).

    Min kat er fra Roskilde internat, et sted jeg kommer tit og kattene har det rigtig godt.


  • #6   29. aug 2014 Tak piger, jeg vil tage rundt på de forskellige internater og kigge smiley

  • Gitte J
    Gitte J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 3
    #7   29. aug 2014 Vi hentede Sigga på internatet for snart 14 dage siden. Vi har lige været til kontrol og anden vaccination med hende idag, og hun fik stor ros for hendes sundhedstilstand

  • Gitte J
    Gitte J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 3
    #8   29. aug 2014 Glemte at sige, at Siggamis er fra tingskoven i Tranbjerg

  • #9   8. sep 2014 Da min gamle kat døde efter 14 år, fandt jeg en ny her:

    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/17

    Der er mange katte, der trænger til et hjem.


Kommentér på:
Hvilke internat

Annonce