{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Flytning af kat {{forumTopicSubject}}

Da vi er flyttet har vi holdt vores hun kat inde, hun hsr nu været inde i 10 dage. Hun er ved at blive helt skør kan man mærke på hende, hun tonser rundt her inde, sidder og miaver og "skriger" ved døre og vinduer, og vil frygtelig gerne ud. Hun er Van til at være alt det ude hun vil, og har normalt ingen kattebakke. Jeg har været ude med hende i haven i snor og sele.
Mit spørgsmål er, hvornår ville i lukke hende ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning af kat
  • #2   13. feb 2015 Jeg går ud fra hun er neutraliseret, så hun ikke render på herre sjov smiley

    Hvis hun er så frustreret og ikke vant til kattebakke, vil jeg nok vælge at lukke hende ud, Da I kan risikere at hun bliver stresset og urenlig. gør det mens I er hjemme, så I kan holde øje med hende.


  • #3   13. feb 2015 Ja det et hun:) jeg prøver at lukke hende ud.. Tak for svar.

  • #5   13. feb 2015 Puha, 4 uge? Det lyder som meget.. Specielt for en udekat.. Der bare ikke duer til at være inde andet ind om natten..

  • #6   13. feb 2015 Efter min dejlige kat kairo blev kørt over er vi igang med at bygge et stort katte voliere til vores, så de kan komme ud, uden at komme "rigtig" ud, men før det har vi faktisk kun holdt vores katte inde i to uger før de fik lov at kigge udenfor. Vores erfaring har været at katten er meget nervøs i starten og ikke bevæger sig ret langt væk den første uges tid. Hver gang de har hørt den mindste lyd har de skyndt sig tilbage i "sikkerhed".. Derimod hvis man venter for længe, og ligesom er nødt til at kæmpe lidt med katten for at den ikke smutter ud så snart døren åbner, kan man risikere at når den endelig får lov vil den løbe væk for ikke at risikere at blive "fanget" indenfor igen, og det er lidt risikabelt. Så mit bedste råd er når katten selv viser tegn på at hjemmets fire vægge føles lidt trænge. Til forskel fra hunden er katten meget hurtig om at kende sin flok, og ved hvor den høre hjemme.

  • #7   13. feb 2015 Du kan evt. tage lidt brugt kattegrus fra bakken og sprede det omkring jeres bolig. Så har grunden lugt af hende, og kan hjælpe hende med at finde hjem smiley

  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #8   13. feb 2015 Mine katte plejer at blive lukket ud efter få dage.. De er altid kommet hjem, og altid selv kunne finde op ad trapperne i opgangen og op til vores dør, hvor de har sat sig og miavet

  • #9   13. feb 2015 Jeg har lukket voksne sterile og mærkede katte ud efter en uge og er gået med dem ud den første tid. De er aldrig forsvundet men har holdt sig tæt på hjemmet. Men hold godt øje med hende især på grund af fremmede katte i området som hun jo skal lære at kende. Så der ikke opstår episoder med slagsmål hvor hun måske bliver bange.

  • #10   13. feb 2015 Sådan som din kat opfører sig og taget i betragtning af at hun har været inde i 10 dage og du har haft hende ude i sele og snor, så ville jeg blot lade hende komme ud nu.
    Men sørg for at de første par gange hun er ude at lade døren st på klem så hun hurtigt kan komme ind (med mindre du har kattelemmen)..

    Hun er vel neutraliseret, ellers ville jeg ikke for hvis hun er i løb så er det ikke sikkert hun ænser at sætte duft mærker..


  • #11   13. feb 2015 Da vi flyttede smuttede Ferb ud af døren den første dag, og jeg var sikker på at han var væk, og at jeg aldrig fik ham at se igen, da han ikke kendte området, duftende eller noget, men efter 3 timer kom han listende hen på vores teresse, og han blev meget glad for at se det var det rigtige sted.. Katte har utrolige overlevelses evner, og enormt loyale hvis der først er bygget bånd.

  • #12   13. feb 2015 Hun er neutraliseret:)
    Hun kravler nærmest på væggene her inde, og driller vores hund helt enormt.
    Så jeg prøvede tidligere st lukke hende ud, og stod og hilste øje med hende, hun blev på terrassen, og kom løbende ind igen af den mindste lød, lukkede hende så ud ugen nogle minutter efter da hun sad ved døren igen. Hun blev igen på terrassen, og kom løbende ind igen. Og har ligget og sovet i sofaen resten af dagen ?? i morgen forsøger vi stille igen..
    Så hunden også snart kan få lov at gå i huset uden at katten sprænger frem og "angriber" ??


  • #13   13. feb 2015 Det lyder til at det har været en god oplevelse. Dejligt det gik så let smiley

  • #14   13. feb 2015 Det lyder til hun selv kan styre at der er sikrest i huset, jeg syntes det er en rigtig fin måde du har introduceret ude arealet for hende, hun skal selv styre farten så skal det nok gå smiley

  • #15   13. feb 2015 Tak..
    Det gik rigtigt let, kunne ikke lade vær at stå og smile over hun lige pludselig ikke var Så "stor" når hun endelig fik lov at komme ud smiley


  • #16   13. feb 2015 smiley smiley smiley smiley
    Nej pludselig er verdenen uden for meget stor og lidt farlig..

    Men i hendes logik så var hun jo på kendt grund lige indtil hun kom ud på egen pote smiley smiley


Kommentér på:
Flytning af kat

Annonce