{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

Hvor mange kvm, have, rum, antal katte {{forumTopicSubject}}

Lad os lege en lille leg smiley
Det handler om kattes ve og vel, da I skal vælge på baggrund af de skal have det godt smiley
Hvad ville I vælge hvis I kun havde valget mellem disse to ting?

1. Et (lille) hus, som svarer til en 2-værelses lejlighed (ca. 50 kvm) med en have til, som kunne laves til løbegård. Dette hus er billigt i husleje (i forhold til den løn I får), så der er stadig mulighed for at spare op. Men som sagt er det ikke så stort.

2. En lejlighed, som er en 3-værelses på ca. 70 kvm med en meget lille altan (max en havestol kan stå der) som kan hegnes ind. Denne lejlighed er smådyr (i forhold til den løn I får), så der er ikke så meget i overskud hver måned. Men den har tilgengæld mere plads.

Ved begge valg er dette ens: I har x antal katte (lad os starte med at sige 2), og vil måske godt have flere. Hvor mange vil I mene er max I kan få udfra det valg I tager?
I bor alene, så der skal ikke tages hansyn til andre personer.
Byen er den samme, og de ligger det samme sted, så det skal der heller ikke tages hensyn til.
Der er råd til kattemad, grus og jeres eget forbrug ved begge valg.

Og sidst men ikke mindst: Hvorfor tager I det valg I gør?

Håber virkelig at der er nogen der er med på dette, da jeg gerne vil høre folks meninger om disse forskellige ting smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange kvm, have, rum, antal katte
  • #1   5. jun 2006 Spørg endelig hvis der skal uddybes nogle ting, før I vil svare smiley

  • #2   5. jun 2006 jeg ville vælge nr 1 da kattene også kan komme uden for der uden at falde ud over en altankasse.. og der vil jeg sige at jeg ville holde mig til 2 katte og så få fler når jeg fik sparet op til et stort hus..

  • #3   5. jun 2006 Ville vælge løsning 1.
    2 katte, men ved ikke om der ville ske noget ved der var flere...
    Så længe kattene kan komme ud i en lille have, så vil jeg foretrække det fremfor en altan.. Selvom huset er 50 m2 ville kattene få motion i løbegården/haven og de skulle have kattelem så de selv kunne vælge hvor de ville være...


    I øjeblikket bor vi godt nok i en løsning 2, en lejlighed på 74 m2 og har to katte.. Lejligheden er dog ikke dyr *SS*
    Jeg tror ikke vi skal have flere katte (selvom jeg let bliver fristet) ;o) misser er jo bare så dejlige..


  • #4   5. jun 2006 Jeg ville også vælge nr. 1. Fordi det er sådan et sted, jeg går og drømmer om faktisk smiley
    Huset måtte godt være lidt større, men de 50 m2 er nok til mig og Anton og måske en kat mere.

    Gitte


  • #5   5. jun 2006 jeg ville også vælge nr 1 da kattene kan komme ud og det synes jeg er meget vigtigt for mine katte. og jeg vil sige en, måske to max og så få flere når jeg havde sparet op til at bo i noget der var større. vil i hvert fald sige hellere en have til at katten kan være i dens naturlige omgivelser end et ekstra værelse.

  • #6   5. jun 2006 Hehe, kan godt se det indtil videre står mest til løsning nr. 1 smiley

    Må lige se hvad der ellers kommer af bud smiley

    Men ja, haven trækker meget, selv om huset er lille smiley


  • #7   5. jun 2006 Men hvad ville I så sige, hvis lejligheden var 100 kvm i stedet for, men stadig ingen have?

    Er det haven der afgør det hele, eller kan kvm også gøre det? smiley

    Håber I kigger forbi igen.. hehe smiley


  • #8   5. jun 2006 Ja, for mit vedkommende er det haven, der trækker. Den skulle i så fald indhegnes helt, så min kat kan komme ud.

    Jeg bor i en lejlighed på 50m2 nu, og det er rigeligt plads til mig smiley

    Gitte


  • #9   5. jun 2006 det var lidt sværre. men jeg hælder nok stadig til haven da jeg mener at den er meget vigtig.... men det er sgu svært...

  • #10   5. jun 2006 ville også vælge nr 1, det er billigst og giver mulighed for opsparing til noget bedre og større og misserne ka komme ud i en løbegård og boltre sig

  • #11   5. jun 2006 Først var jeg helt klart til nr 1, men efterhånden, ville jeg nok synes det var dejligere med mere indendørsplads (ego..) Samtidig går jeg allerede ind imellem tur med den ene kat, dette kun for at han kan opleve/se lidt andet..

    så nr. 2 herfra..

    Da jeg allerede har to katte, og gerne vil have en til, ville det også være mest optimalt.. Samt at jeg hurtig kommer til at føle mig lukket inde, hvis jeg skulle bo i nr 2 blev det jo nok os med kæresten. Og så er 50 med to voksne og to katte ikke meget..

    Men vil os gerne have hund, og så er de 50 slet ikke nok, men haven nødvendigt..:-)


  • #12   5. jun 2006 Ekstra; på 50 vil det nok max være 2. 70 tre.. Skal nok nævnes at jeg pt bor i en 1´er med 2 katte. Dette synes jeg dog ikke er optimalt, men sådan er livet ind imellem.. Og var der rigeligt med penge, boede vi os et andet sted. Men vi hygger alligevel..

  • #13   5. jun 2006 Jeg vil også sige mulighed nr 1 smiley og jeg mener at der sagtens kan være 3 katte deri.. men så skal stedet også indrettes til kattene smiley med løbegård og godt med plads i højden indenfor (hylder osv) så kattene kunne klatre rundt smiley

    Bor selv pt på 38 kvm med kæresten og 2 katte i en lille 2 værs. men der erså have til som kattene kan komme ud i... og her er i høj grad indrettet så både katte og mennesker kan hygge smiley


  • #14   5. jun 2006 Jeg bor i en lejlighed på 140 kvm2 og har Felix.. vi har en terasse som ham kommer ud på i snor og han nyder det.. på et tidspunkt skal mig og kæresten ha en rækkehus lejlighed med have som vi hegner ind så både Felix og Cirkeline kan rende ude.. men det blir først engang i fremtiden..

  • #15   5. jun 2006 Ok.. Kan godt se haven vægter højt smiley

    Missemayer> nogle to-værelses kan jo være store.. her i byen er der nogen på 80-120 kvm.. Er det så stadig max tre katte? og hvorfor? Er bare nysgerrig smiley

    Hvad skal der så til, før man kan have flere? smiley


  • #16   5. jun 2006 Tja jeg kan jo sige at vi startede i en lejlighed, med tilhørende lille have og 2 katte og 1 hund. Lejligheden var på 112 kvm. Begge katte kom ud i sele. Så købte vi hus i vinter på 263 kvm med stor have på 997 kvm og skal igang med at lave løbegård til vores nu 3 katte. + vi hegner hele haven ind, da vi også har 3 hunde smiley

  • #18   5. jun 2006 May-Britt den synes jeg ikke man kan sætte op på den måde for i mine øjne er det ikke m2 der er det afgørende, Jeg bor i et lille rækkehus på 75m2 med en lille have og jeg har 2 hunde og 5 katte og det mener jeg bestemt ikke mine dyr tager skade af.. Hele mit hjem er indrættet efter mine dyr.. Der er tæpper på alle mine komoder som sovepladser til kattene legehuler og klatretræer i hele stuen og legetøj over alt!!! Og det mener jeg bestemt godt jeg kan byde dem, jeg går også hjemme hos dem.

    Mit valg ville også klart være hus nr 1. vil ALDRIG bo i lejlighed igen om den så er 200m2...


  • #19   5. jun 2006 Mit hus er i 2 etager og mine katte kommer også ud og løbe hvis de vil, men det er kun den ene der går ud de andre tør ikke.. vi har boet her siden oktober før boede vi i en lille 2 v på 50m2 på første sal og det var med 2 hunde og 4 katte... Og de havde det stadig godt..

  • #20   5. jun 2006 Når jeg siger vi mener jeg "mig og dyrene".

  • #21   5. jun 2006 Jaaa, jeg ved ikke helt hvad jeg selv skal mene.. Synes det er svært.. For nogen gange kan f.eks. 50 kvm virke større end f.eks. 70.. Det kommer jo an på hvordan man udnytter pladsen..

    Men kan godt se haven nok er bedre end mange kvm... smiley

    Så længe kattene kan løbe rundt, kravle og være for sig selv når de ønsker det, så må det vel være plads nok smiley


  • #22   6. jun 2006 Jeg siger også nr et ..

    For det første så kan du spare op til noget lidt større når du har nr 1, for det andet så er der have som misserne kan hygge sig i ..
    Og for det 3 er det da hyggeligt med en lille lejlighed. smiley


  • #23   6. jun 2006 Løsning 1.. smiley

    Men vi har dog en lejlighed på 109 m2, men vi har mulighed for at tage kattene ud i snor udenfor, og evt bygge en lille løbegård. smiley selvom der står det er en 3v. vil jeg nu sige det er en 4v. smiley og så er der jo gang, køkken og bad ved siden af. så masser af løbeplads til de kære små.. smiley


  • #24   6. jun 2006 Coonstaff: Puh ha, det er kun 500 kr. mere end jeg betaler for mine 31 kvm eller.. Måske jeg skulle flytte til Sverige.. Kender folk der betaler det samme blot for et værelse med adgang til køkken og bad..

Kommentér på:
Hvor mange kvm, have, rum, antal katte

Annonce