{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Vildkat {{forumTopicSubject}}

Vi købte hus på landet i efteråret, det er kun min kæreste som er flyttet.

Vi har besøg af en vildkat som får mad, den kommer ret tæt på min kæreste efterhånden og sidder og ventet på ham om morgenen.

Desværre har den betændelse/ noget i det ene øje, den kan slet ikke åbne det. Vi ved ikke rigtig hvad vi skal gøre, vi vil bare gerne hjælpe den.

Den har holdt til på ejendommen i 5-6 år, den bor i naboens stald men de har aldrig givet den mad, vi synes den ser ret tynd ud selv om den spiser meget mad.

Hvad kan vi gøre for at hjælpe den, nogle forslag ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vildkat
  • #1   23. jul 2015 I første omgang kan I kontakte jeres dyrlæge, forelægge ham sagen og håbe på, at han vil udskrive en penicillinkur.
    Når en kat ikke ser godt ud, er det måske på sin plads at få den virustestet. Gør alt for at den får tillid til jer og når den så er håndtam, så bestiller I tid til en test.
    Indfangning er en mulighed, men jeg synes at det er drastisk.


  • #2   23. jul 2015 Det kommer meget an på hvad i har af forestillinger for fremtiden for katten...
    Er det en kat i er villig til at tage ansvar for og blive fodervært for eller hvad er planen???
    I første omgang så tror jeg at hvis jeg var jer så ville jeg kontakte Kattens Værn, forklare at i har købt den her egendom og da i flyttede ind begyndte der at komme en kat som var vild men den nu er blevet lidt mere tam, og i nu har opdaget at der er problemer med det ene øje, og så spørge om de vil hjælpe jer, evt nævn at i meget gerne vil være fodervært ( hvis i altså ønsker det) men i hvert fald at i syntes den ser meget tynd og sølle ud og det er synd for den at den lider, det er muligt at i skal betale ca 500 kr for behandling, neutralisering m.m for at blive fodervært, det kommer vist an på hvilken paragraf det kommer ind under, men det kan jo blive langt dyrere hvis i bare selv tager den til dyrlægen..


  • #3   24. jul 2015 Uanset hvad I vælger at gøre, så ville jeg da også lige smide en ormekur dens vej smiley
    Det kan være det der gør den tynd .


  • #4   24. jul 2015 Vi har tænkt os at blive ved med at give den mad. Den kommer helt op til huset nu, det gjorde den ikke i starten.
    Jeg vil prøve at ringe til kattens værn.

    Vi ved ikke hvor gammel katten er men kun, at den har holdt til på ejendommen i 5-6 år.


Kommentér på:
Vildkat

Annonce