{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Vildkat. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Har anskaffet mig en ny vildkat på 5 måneder... han er inde på mit badeværelse hvor han ligger stille og roligt. Efter 24 timer har jeg endnu ikke kunne få ham til at spise eller drikke.. han ligger bare i vindueskarmen og rækker tunge.. nogle gode fif?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vildkat.
  • #1   9. mar 2021 Du skulle måske starte med at fjerne alt fra badeværelset, der kunne være giftigt/farligt for ham.

    Toiletrens og katte er no-go, og plastik og katte er heller ikke godt.

    Ellers tal med ham, når du er på badeværelset og lade ham bestemme slagets gang. Tag evt. nogle godbidder med og en drillepind og se, om du kan lokke ham med på legen.


  • #2   9. mar 2021 Har siddet ved ham flere gange, samt givet godbidder. Han sidder bare og er bange, så tænker en drillepind måske vil gøre ham mere sur

  • #3   9. mar 2021 Sur bliver han nok ikke. Du behøver jo heller ikke svinge drillepinden rundt med 180 km/t. smiley

  • #4   9. mar 2021 tålmodighed tålmodighed og tålmodighed

    nemmere kan det ikke siges
    især når det drejer sig om en kat som kommer udefra og som har været vant til at skulle klare sig selv
    så stoler de ikke helt på mennesker med det samme


  • #5   10. mar 2021 Vildkat? Er det tilløber? eller hvor kommer den fra?

    Der har været flere tråde om utrygge og bange katte i nyt hjem for nylig.

    https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/438312-hjaelp_og_erfaring_soeges_

    https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/433546-vild_killinggode_raad_soeges


  • #6   10. mar 2021 Er det en vildkat som i VILD-kat eller er det en tæmmet tilløber?

    Begge dele tager tid.
    Hvis den udelukkende har levet ude, så er min erfaring, at den skal tilvænnes meget langsomt i dens tempo. Jeg har en tilløber som blev "tvangs-kastreret" og flyttede ind i et "hus" på terrassen og spiste på terrassen. Den blev mere og mere tillidsfuld, men det har taget år inden den er flyttet ind - og igen på hans præmisser. Han kan ikke finde ud af at spise inde, så maden får han stadig på terrassen. Vil han ud, så kommer han det. Imens solen skinnede og vi havde "høje" temperaturer, var han nærmest umulig at lokke ind om natten - for der er det no-go at komme ud.

    Det skal siges, at det er en ældre herre der har været ude i årevis, så det er selvfølgelig sværere end en ung kat der er blevet smidt ud hjemmefra.
    Sådan en har jeg haft for mange år siden og han gik ind en sen aften hvor jeg med stor besvær bevægede mig ud i køkkenet for at hente mad til ham. Jeg lå med lungebetændelse og da jeg kom tilbage for at servere maden, lå han i min seng smiley Han var hel tam fra dag 1 og ville aldrig nogensinde ud igen.

    Det er meget vigtigt at du får mad i katten. Hans lever kan stå af, hvis han går uden mad i dagevis. Vil han have serveret i vinduet, så er det det du gør.
    Så vil jeg råde dig til at få ham kastreret snarest muligt. Det kan virke som et overgreb - ja, men det vil også gøre ham mere rolig.
    HUSK at fortælle dyrlægen at han er vildkat, det gør at de kan tage deres forholdsregler og stadig kan stresse ham mindst muligt.

    Her er et billede af min seneste vildkat smiley


    profilbillede
  • #7   10. mar 2021 Altså han er en vildkat nogle har haft rendende ude i stalden, det eneste de har gjort ved ham er at fodre ham.

  • #8   10. mar 2021 Jeg har også lavet en tråd vedrørende en vild kat. Tjek den gerne ud. Der er rigtig mange fine kommentarer og råd som jeg tænker du virkelig også kunne drage nytte af! Min egen lille vilddame spiste intet de første døgn. Som jeg har kunnet læse mig frem til er det normalt i starten pga stres. Du kan evt prøve at stille noget "lækkert" frem. Vådfoder/tun virkede her. Læg nogle tæpper eller noget behageligt som den kan sove på ?? så længe din kat er bange og stresset tror jeg hverken den vil lege eller nusse. Giv den tid??

  • #9   10. mar 2021 https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/433546-vild_killinggode_raad_soeges

    Skal siges at hun var meget lille af sig og troede ikke hun var så gammel i starten. Men alderen er skudt hele ved siden af. Denne kat er 2/3 år og har også fået sig en sund vægt nu smiley


  • #10   11. mar 2021
    Kaeliika - jeg håber det går godt hos jer! Opdater gerne i din tråd, når der er nyt smiley


Kommentér på:
Vildkat.

Annonce