{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.485 visninger | Oprettet:

Kattebur? {{forumTopicSubject}}

Hvad i alverden er et kattebur?

Jeg er for første gang faldet over betegnelsen "kattebur på dba.dk, og jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig hvad det er?

Beskrivesen af det lyder:kattebur fremstillet i alu profiller, 150,langt.150,højt.86,dybden.kan bruges ude/inde.med dør, og foder karusel i rust frit,meget nemt at skille ad.god stand,rigtigt godt bur,

Så anybody? Er der nogen der kan skære det ud i pap for mig hvad sådan et "kattebur" er og hvad det bruges til? Er det et transportbur? for det er det da for stort til... og det kan da umuligt være en kats faste hjem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattebur?
  • #1   30. sep 2006 Det må da være et udstillingsbur

    Men jeg har været hos en opdrætter der holdt sin ene fertile hankat i sådan et udstillingsbur :o(
    Skrækkeligt men sandt...............


  • #2   30. sep 2006 Jamen et udstillingsbur er da ikke 150 cm højt?

    Og nej, det gjorde opdrætteren vel ikke? Hvad i alverden sagde/gjorde du?


  • #3   30. sep 2006 Nej så højt er det ikke - så er det nok til en lille løbetur i haven - måske ?

    Og jo det gjorde hun ! Han boede der fordi han ellers sloges med hendes andre katte.
    Og jeg skrev en mail til hvad jeg håber var hendes katteklub - de svarede tilbage at de ville undersøge om de var hendes katteklub - og siden har jeg intet hørt......??


  • #4   30. sep 2006 det er da et stort hundebur

  • #5   30. sep 2006 Det lyder altså besynderligt....

    Man kan da ikke byde en kat at leve i sådan et bur...???


  • #6   30. sep 2006 Britta: ja det samme blev jeg helt.. Men troede ikke helt på at folk kunne finde på såda noget.... men hvorfor er jeg overrasket? :S

    Lena C: tjaaaaa..... jeg ved bare at det ikke er egnet til at holde en kat i...

    Julie: Fuldstændig enig! Så skulle man bare droppe at have kat....

    Polycats: Jeg håber de har gjort noget ved det, men jeg tror det næsten ikke.... synes at de klubber er lidt langsomme om at reagere nogen gange?


  • #7   1. okt 2006 Man behøver jo ikke altid at tro det værste smiley
    Vil der være noget galt i at sætte sådan et bur udendørs - foran et vindue, så en indekat kan komme ud og få lidt luft?

    Jeg kender tilfælde hvor bure er blevet brugt som kravlegård for killinger, til at holde en kat med benbrud i ro og ved sammenføring. Jeg kunne såmænd også selv forestille mig at putte en kat i bur. Ikke permanent naturligvis, men der kan være situatoner hvor det er til gavn for katten selv smiley


  • #8   1. okt 2006 Jeg kan forstå det når det bruges til kattens bedste, men det vi snakkede om var at man ikke kan byde en kat at leve under sådanne omstændigheder... At buret så rent praktisk er godt ved fx. brækket ben, små killinger det er noget helt andet smiley

    Lige for at komme ind på noget helt andet (som dog stadig er relevent her), så så jeg et billede i en bog, hvor der var en opdrætter der havde sine killinger i en lille "kravlegård" (overdækket, for lille osv.). Killingerne var ihvertfald 8 uger gamle... Det kan da umuligt være meningen med sådan en killingekravlegård? Der stod det var for killingernes bedste, så de ikke kom til skade, men da vi havde plejekillinger løb de da rundt herhjemme fra da de var 4-5 uger. Så kunne vi ikke holde dem inde mere. De kom da aldrig til skade pga. vi var på forkant med ulykkerne...

    Hvad er jeres mening om det?


  • #9   1. okt 2006 Charlotte D: Det kan jeg da godt se smiley Nu var min første tanke bare en utroligt negativ en, og slet ikke positiv, men jeg kan da se nu at der er mange gode ting man kan bruge dette bur til... Så jeg har lært noget nyt idag smiley

  • #10   1. okt 2006 Charlotte D: Giver dig helt ret, selvom jeg også synes at det i killingernes første 4-5 uger er helt okay. Er selv ved at finde en løbegår ( sådan en her http://i107.photobucket.com/albums/m311/miyaniania/graesningsburrene1.jpg ), som vi kan have killingerne i inde i stuen.. selvfølgeligt uden net over! Så kan morkat komme uhindret ind og ud og vi har styr på at killingerne ikke maver sig ind under sofaen eller sådan noget... Men de kan jo hurtigt bryde ud af den, og når de kan det er der fri adgang til hele lejligheden smiley

  • #11   1. okt 2006 Ja, jeg tror også vi grundlæggende er enige smiley Men papkassen starter de nu også i herhjemme først.. der er det jo nemmest at styre træk osv... så når de får øjne og begynder at bevæge sig lidt rundt er det ind i kravlegården og så derfra ud i den store verden.....

    3-trins opdragelsen smiley


  • #12   1. okt 2006 Nej - jeg synes ikke killinger skal være i kravlegård når de er 8 uger gamle. Og en kravlegård skal være så moderen kan gå frit ind og ud af den smiley Typisk er killinger i kravlegård til de er 4-5 uger, så forlader de den selv. Men kravlegården er god i starten - ikke kun for at beskytte killingerne, men også for at hjælpe moderen. En hunkat kan blive temmeligt frustreret over killinger, der pludselig stavrer i alle retninger og begynde at slæbe rundt på dem.

    Og selvfølgelig mener jeg ikke, katte skal holdes i bur. Jeg syntes bare diskussionen blev lidt for "enten-eller". Og konklussionen blev, at bure er noget skidt og dem, der har dem må være skidte mennesker. Det er lidt mere nuanceret end det, synes jeg.

    Klubberne sælger jævnligt ud af deres gamle udstillingsbure. Masser af mennesker har dem - jeg kunne også godt tænke mig et. Men det er ikke for at holde mine katte i det, og det er heller ikke klubbernes hensigt med salget af burene (Burhold er ikke tilladt). Det kan bare være vældigt praktiske i visse situationer.

    F.eks havde jeg selv engang en kat med en negativ reaktion på narkose og problemer med at få temperaturen op igen. I den situation kunne jeg sagtens forestille mig at putte katten i bur med/ved en varmekilde smiley


  • #13   1. okt 2006 Det skal du være velkommen til smiley

    Ja, jeg er skrækslagen for at killingerne får træk, så derfor en papkasse i starten (meget huleagtig) og så bagefter præsenteres de for omverdenen i et sikkert miljø (kravlegården) og derefter slippes de løs *gg*


  • #14   1. okt 2006 Bur???? Ja jeg har været meget glad for den trykhed som det har givet mig og min vildkattekill. siden den flytte ind her i onsdags.
    Hundene har kunne lærte den at kende uden nogen kom til skade. Døren ud til haven har kunne stå åben uden kill. har kunne stikke af. Den skal jo først blive vant til huset.
    Den har været ude i haven sammen med mig 3 gange i løbet af dagen idag.
    Første gang havde jeg hjertebanken. Tænk hvis den ikke ville komme tilbage til mig når jeg kalde og tænk hvis den ikke villle ind igen.
    Men det gik bare over al forventning.'
    Så hvis bare den så kunne blive renlig. SUKKK.



Kommentér på:
Kattebur?

Annonce