{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Sidsel S
Sidsel S
Tilmeldt:
14. jun 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39

Det spørgsmål I er allermest træt af! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt, at sammenføring er det der bliver spurgt mest om og jeg tror efterhånden, jeg har læst alle opslagene. Men for mig er det første gang og jeg er usikker på det hele, så bær over med mig.

For et døgn siden fik vi en ny killing. Tanten (gl.kat) knurrede og virkede bange for ham og fortrak oven på skabet i soveværelset, som er hendes fortrukne "jeg er sur" sted. I løbet af natten kom hun ned. Sov lidt hos mig, var i kassen og har forhåbeligt spist lidt.

Killingen spiser, spinder, leger og putter hos os og virker gevaldigt tilfreds.

Tanten er fint tilfreds når han, som nu, sover i soveværelset. Så vil hun gerne snakke, lege og spinder pt. ovre i vindueskarmen, men jeg ser ikke, at hun spiser, men når hun kan se ham knurre hun og går helst op på skabet.

Jeg har læst at hun som udekat, skal holdes inde indtil de accepterer hinanden, men hun søger kattelemmen og virker frustreret over, at den er lukket. Så hvor længe skal jeg holde hende inde? (ja der var langt ned til spørgsmålet!) Kan det hjælpe på hendes velvilje over for ham, at hun kommer ud som hun plejer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det spørgsmål I er allermest træt af!
  • #1   20. aug 2016 Ja, Tanten skal jo ikke stikke af, men det er rigtig gode tegn at de ikke farer på hinanden.
    Begynder de på det, så stop dem først når det bliver alvor (totter der flyver osv.)


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #2   20. aug 2016 Ja til at hun skal blive inde?
    Pt. Sover han i sofaen, mens hun ligger i lænestolen. Det ser næsten afslappet ud og øjnene er lukket.


  • #3   20. aug 2016 i de første par dage er det en god ting at holde hende inde. nogle katte bliver nemlig sure og smutter hjemmefra. da jeg var på kv fik vi fakisk ind imellem efterlysninger ind på katte, hvor ejeren lige havde fået en ny. faktisk prøvede vi også at den gamle kat fik den nye killing til at forsvinde. lidt surt når man lige havde givet 1000 kr for den.

    så det er vigtigt at man lige overvejer tingene.

    så lad hende blive inde et par dage endnu. Og når hun ser ud til at være helt ok med barnet ja så lader du hende gå lidt ud. du kan evt begrænse hendes udetur sådan at hun har nogle timer og så ind.

    husk at killingen bør være min 6 mdr inden du lukker ham ud. og skal helst være neu og øremærket/chippet inden. hvert eneste år smutter folks killinger af den grund at de ikke kan finde hjem igen.

    og så lige en godt ting: lad være med at tro at de nogensinde bliver bedste venner. især når man har en ældre dame, så er det noget af det værste at anskaffe sig en hankattekilling. de fleste hunkatte gider nemlig ikke det leg især unge hankatte har. har selv en hankat på 1 år og han kan drive mine hunkatte til vanvid - pæn sagt.


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #4   20. aug 2016 Ved godt der er hankatte lege og hunkattelege. Men hun leger stadig rigtig meget. Mindst en time med drillepind hver dag + det hun jager ude og han er ikke den vildeste killing jeg har mødt. Så tror faktisk at de er nogenlunde på niveau.

    Uheldigvis var det ham jeg faldt for og ikke en hun mis. En kat mere er for min skyld, tanten er på ingen måde skødekat og det savner jeg fra den gamle. Men derfor håber jeg jo stadig på at de kan bo sammen fredeligt

    Men hun bliver inde lidt endnu og så kan hun og jeg gå ud sammen. Når jeg er med forlader hun sjældent haven.


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #5   22. aug 2016 Tak for svar alle sammen. Hun er stadig inde og er stadig pænt sur over det. igår, da jeg ikke var hjemme havde hun forsøgt at komme ud. Blokeringen inde var fjernet og lemmen låst op. Blokeringen udefra havde hun dog ikke kunne gøre noget ved. Så hun var stadig inde. Overvejer at åbne næste gang det regner. Det er hun ikke så vild med, så det vil nok hurtigt få hende ind igen.

    Tænker sammenføringen går ok, taget hendes alder i betragtning? Hun knurrer og hvæser af ham, når han kommer for tæt på, men kan godt spise ca en meter fra ham. Hun kan godt sove i samme rum som ham og kan også se ham uden at skulle lave lyd.
    Kunne dog godt tænke mig, at jeg kunne få en anden til at stå for sammenføringen. Min tålmodighed er ikke verdens største, når det kommer til ting, jeg ikke selv kan styre og i det her, er der jo ikke meget jeg kan gøre?


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #6   13. sep 2016 Jeg synes ofte der mangler opfølgning på trådene herinde, så der kommer en på min.

    Tanten synes stadig ikke, at killing er verdens fedeste ide. Dog er hun fan af, at der nu bliver serveret killingevådfoder 2 gange dagligt og skal nok sørge for, at være inde til fodringstid og kan også dutte næse og snuse til ham der. Hun er heller ikke sur, hvis han går efter hendes portion, jeg fjerner ham dog, da der er anxicalm i hendes.

    Hun jagter ham ind i mellem i noget der ligner leg. Først jagter han, så kommer hun efter den anden vej, men han får hende ind i mellem forskrækket og så slutter det sjov. Han søger hende og vil så gerne lege, men det er ikke så ofte hun gider, men fortæller ham det med mindre knurren og hvæs end tidligere.
    Det er ofte sidst på natten de har "sammenstød" han står meget tidligt op og hverken Tanten eller jeg er fan af, at få jagtet fødder/haler før kl 5. Så løsningen er, at vi lukker døren ind til soveværelset der og han må underholde sig selv i resten af hytten, mens vi sover færdig,

    De var alene hjemme i weekenden, med overboen som fodermester. Kom hjem til en meget bange Tante, der ikke ville ind så længe hun kunne se ham. Efter fodring, kælen og noget fjolleri med Baldrian på hendes legefisk, faldt hun ned og verden er back to "normal" men det gjorde mig meget i tvivl om det her er holdbart eller om jeg skal få ham omplaceret mens han stadig er nuttet nok til det. For han vokser som ukrudt smiley


Kommentér på:
Det spørgsmål I er allermest træt af!

Annonce