{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Fodre kat ved bordet !!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige katteelskere.
Jeg skal bruge jeres mening, til at afgøre en diskussion med min dejlige kæreste.

Jeg syntes ikke jeg er sart, NORMALT.

Min søde kæreste har den dårlige vane, at fodre katten når vi spiser, og måske nusse den lidt. (Jeg mener ikke dyrene skal tigge når man spiser, eller fodres under bordet)
Men i dag, efter hun har fodret og nusset kat ved bordet, dybber hun hendes brød ned i min karrysovs! Dvs hendes kattebaktusser-hænder, holder på brødet det bliver kørt godt rundt i min dejlige sovs ??


Vi kan simpelthen ikke blive enige om hvem der har ret her. Så jeg tænker kattegalleri er det rigtige sted at spørge.


Er jeg sart, eller er hun ulækker???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodre kat ved bordet !!!!!!!
  • #1   11. sep 2017 tjaaa jeg gør det nu også....
    og jeg er ikke død endnu smiley jeg spiser dog ikke af andres tallekner. her er jeg så sart.
    jeg spiser hellere ikke sammen med kattene. de må gerne smage mit kød men de får det på gulvet.

    min mor har tilmed to gange kommet til at sutte en gaffel ren, som hun havde brugt til at hælde kattemad op med. det overlevede hun så også.


  • #2   11. sep 2017 Du er sart. Her fodres de også af og til ved bordet og nusses da, når de ser forbi. smiley

  • #3   11. sep 2017 hvad gør du så når du får børn?

    hun puttede jo ikke fingerne ned i sovsen. Kun brødet. så du overlever også denne gang


  • #5   12. sep 2017 Jeg holder også helst min mad for mig selv. Nu har jeg så kun en kat og en kronisk mavesygdom, så jeg er nød til at være mere obs på det med bakterier. Men min kat er så ikke ofte ved bordet når der spises og tigger ikke. Det sker da hun får noget kød eller fisk i sin egen skål når der spises. Jeg ved ikke om du er sart. Det er da nok forskelligt hvordan man har det med dyr og mad. Og jeg vil da helst heller ikke ha kattehår i min mad eller katten på køkken eller spisebordet. Men nu er min kat så heller ikke særlig fokuseret hverken på min mad eller på at skulle på køkkenbordet. Til gengæld har jeg er nabo hund som af og til kommer forbi for at se om det falder noget af og har man aftensmad stående fremme på bordet når hun er på fri fod er man heldig, hvis der er noget tilbage, hvis man ikke vogter det. Men jeg kan nu ikke se det er specielt sart at ville holde mad og dyr adskilt. Du kan vel bare bede kæresten om at holde fingrene fra din mad, hvis hun vil nusse katte mens i spiser. Jeg er nu mere bange for virus og bakterier i supermarkeder og i mellem mange mennesker. Men man kan jo bekymre sig ihjel.

  • #6   12. sep 2017 Mit spisebord er fyldt med kattesenge !!!

    Og mit køkkenbord er racerbane for Orientalerne.

    Men heldigvis findes der både vand, klud og rengøringsmidler. smiley


  • #7   12. sep 2017 vores katte får ikke mad ved bordet og de må heller ikke være på bordet. De får lov til at sidde på en stol ved siden af hvis de vil og de får da også nus hvis de kommer forbi.
    Det ser jeg ikke noget problem i, vi bruger jo bestik når vi spiser og så dør vi heller ikke af et par kattehår.
    Som regel er katte ret renlige(siger jeg, vis katte nogen gange kommer ind og ligner nogen der har rullet sig i en mudderpøl), så det er begrænset hvor mange bakterier du ikke allerede har på hænderne kommer på - Vasker i begge hænder inden i kan spise?

    Men kæresten og dig må jo nå frem til en løsning som i begge kan leve med. Når du har svært ved det, så må hun altså også acceptere at i skal finde et kompromis.
    Jeg synes der er meget lidt menneskemad som katte har godt af at få og det de kan, kan de altså godt spise i deres egne madskåle.

    Og når du har det problem som fx med brødet, så må hun vel acceptere at hun kun dypper brød i sovs på hendes egen tallerken. Brødet kan jo skæres ud på forhånd, så der ikke skal gramses på hele brødet for at få en skive.

    Det er faktisk sjældent at vores katte komme hen til os når vi spiser, det er jo ikke spændende for dem, så når det sker er det som regel bare at de lige kommer og smyger sig om benet, siger miv og så går de ud til deres egne madskåle.


  • #8   12. sep 2017 Vi har nu heller ikke katte på bordet, når vi spiser. Vi har dog grænser. smiley

  • #9   12. sep 2017 ingen af mine går på bordet når vi spiser. vi tørre bordet af inden der bliver dækket bord. her efter er det bandelyst for dem at gå på bordet. så er det stolene og gulvet
    jeg burde være hys da jeg går i dialyse og har en del andre sygdomme.
    men lige med kattene nej er er jeg ikke hys. gider bare ikke at have kattehår i maden, og det har vi nu hellere ikke

    men derimod spiser jeg ikke sammen med andre. det er min tallerken. og det samme gælder bestikket. vi som personer smitter jo hinanden. kattene smitter jo ikke


  • #11   13. sep 2017 Når jeg spiser selv, så ligger kattene på bordet samtidig med jeg spiser, kravler på bordet mens jeg laver maden og bliver nusset og kysset mens jeg spiser. Er man selv, må man jo selv om hvad man gør. Men er der andre, så spørger jeg om de har det ok med det, hvis ikke - jamen så kan man lade være. Synes dog du virker til at have mange ting du er uenig med din kæreste i, så tag og snak med hende, i stedet for at spørge her på KG og HG, hvad der er rigtigt og forkert - for der er intet rigtigt svar. Det er noget i må finde nogle fælles retningslinjer for.

  • #12   13. sep 2017 Jeg synes ikke du er sart XD jeg sætter vist grænsen ved kattepoter i maden. Desuden er jeg ikke fan af at fodre katte med menneskemad

  • #13   13. sep 2017 Nu var der jo ikke tale om kattepoter i maden Ida !!!

    Det får de skam heller ikke lov til her. smiley


  • #14   13. sep 2017 det var jo kvindefinger - som havde nusset med katten.
    og så var tilmed brød imellem fingerne.

    mine får ikke lov til at tage selv. Og ingen kat på bordet når vi spiser


  • #15   13. sep 2017 Ups haha, ja så ville jeg kun være bekymret for hår i maden XD men stadig, menneskemad til katte er et no go smiley

  • #16   17. sep 2017 Du er en kende sart i mine øjne. Jeg tænker at hvis du skal have nogen til at holde med dig, så var et katteallergi nok ikke stedet, da når man har haft kat i flere år ender med ikke at være så sart endda. Her bliver både nusset, kælet og givet godbidder ved spisetid mens vi spiser, der ligger en kat ved os begge 2 som følger med i alt hvad vi propper i d i munden med stor interesse og fra tid til anden får de lov at smage en lille!e bid, tigger de tjaa til en vis grænse, men de tager ikke selv fra tallerkenen og de ligger ikke på bordene når der er mad eller der bliver lavet mad, men de sidder i vindueskarmen i køkkenet når maden bliver tilberedt så de kan følge med i alt.
    Jeg spiser ikke af sammen bestik som den eller slikker på mine fingre tre efter kattene har slikket på fingrene, men der kan godt forekomme kattehårene i maden, de bliver så pillet ud og så spist videre.

    Til gengæld er jeg super sart og syntes det er ækelt når hunde får lov til at slikke deres ejere i hovedet eller endnu værre direkte på og i munden,det syntes jeg er klamt, min kat vår aldrig lov at slikke mig i ansigtet, ikke at de nogensinde har gjort tilnærmelser til det men de ville ikke få lov.

    Jeg kunne nu så heller ikke finde på at tage noget fra en andens tallerken uanset hvem det var uden jeg havde fået lov først, så måske du og din kæreste bare skal have den regel at i har hver jeres tallerken og den andens tallerken er forbudt område uden tilladelse.


  • #17   17. sep 2017 Hunden får kun lov til at slikke mig på armen og på kinden. Det kan jeg da vaske. smiley Munden vil jeg gerne beholde for mig selv. smiley Eller dvs. manden får lov til at låne den indimellem. smiley :P smiley

  • Lene B
    Lene B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   19. sep 2017 Lidt sart er man vel altid??men her har vi både hund og kat, og de sidder begge på gulvet ved siden af mig og får på skift én bid kød hver, mens jeg siger deres navn. Jeg bruger hånden til at smide en bid og undgår at få bakterier i maden og munden. MEN jeg nusser dem ind imellem hapserne. Så må man selv vurdere om det er ulækkert...

Kommentér på:
Fodre kat ved bordet !!!!!!!

Annonce