{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

hvilket hus ville I vælge {{forumTopicSubject}}

jeg har bestemt mig for at købe et hus til vores udemis Basse
har fundet to som umiddelbart kan bruges.

hus 1
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundehuette_hundetuer/spitzdach_hundehuette_vorraum/98853

hus 2
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenbetten_katzenkissen/katzenhaus/outdoor_katzenhaus/203614

hvad ville I vælge?

det skal siges at jeg regner med at isolerede det, og så får han ellers en ordenlig bunke halm. han vil gerne ligge i halm, huset skal skal så i vores carport så der er læ.
har forsøgt flere gang at få ham med ind i stalden hvor hestene står, men det syntes han ikke er en god ide


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket hus ville I vælge
  • #1   18. nov 2017 grunden til at jeg har især overvejet hus 2, er at han gerne vil ligge højt. lige nu ligger han gerne ovenpå de kasser jeg har pt.


    I må også gerne komme med andre bud på huse til ham


  • #2   18. nov 2017 Så har jeg en billig løsning.
    I div. byggemarkeder kan du købe flamingokasser med låg.
    I siden skærer du en åbning så han frit kan komme ind og ud. Hvis du har et gammelt liggeunderlag (sådan et tyndt et fra 80érne, så klip et stykke til og læg det ind som isolering. Ovenpå en avis, måske et lammeskind med isolering bagpå (altså sådan en til katte) og øverst et hundetæppe eller et af de billige fra Jysk.
    Det vækker glæde her smiley
    Freddie tester lige om den kan bruges....


    profilbillede
  • #3   19. nov 2017 Jeg har før kikket på nr 2 som et bud på et hus til haven, men det er ret flimset smiley og jeg tror ikke de små ting holder ret længe? Men jeg har så ingen erfaring.
    Hundehuset ser bedre ud, og der er vindfang indbygget, det med højden kan klares med en hylde på vægen over huset, så der er adgang via hundehusets tag og op på hylden, det vil også være ret sikkert i forhold til andre dyr.
    Men han har jo valgt drivhuset, det er ikke sikkert han vil ændre det, og solen varmer jo dejligt i drivhuset på en kold dag, og der er udsyn, men hvis han selv kan vælge, er det jo rart med flere valg, alt efter vejer og vind.


  • #4   19. nov 2017 Du kan lavet et rigtig godt vinterhi af billige genbrug materialer. Vi har lavet et vinterhi til vores tilløbende kat på plejehjemmet. Nogle gange er den ikke kommet hjem inden vagtskifte og nu kan hun gå der ind i sit hi. Katten har været inde at kigge på huset, så nu ved hun at hun kan finde læ mod kulden.
    Du kan læse hvordan på dette link. http://www.dfas.dk/Vildkatte.htm
    En af mine kollegaer fik madvare i flamingo kasser, hendes mand gav en rulle gaffetape. En kom med halm og en med en presning.


  • #5   19. nov 2017 Jeg ville vælge Hus nr 2.
    Hvorfor?? Fordi den har terrassen på toppen og fordi jeg ikke er sikker på at han vil syntes vindfanget er en god ide, en del vildkatte vil helst ikke føle sig fanget og vælger derfor altid en sove plads hvor de har udsyn til flere sider men samtidig hvor de ikke kan blive overrasket fra flere sider af fjender, så han vil nok vælge at sove på terrassen, men vælg at sætte huset i et hjørne så er der kun 2 sider han skal holde øje med .
    Men om han vil acceptere huset er jo slet ikke sikkert smiley


  • #6   19. nov 2017 Jeg ville vælge hus nummer et og smide en hundelem i, så katten har mest mulig læ.

  • #7   19. nov 2017 Jeg ville vælge nr. 1 . Især hvis katten skal ha et vinterhus som alternativ til drivhuset . På billedet ser åbningen måske lidt høj ud men så kan man lukke mere til forneden med et enkelt bræt for at holde mere på varmen. Jeg har så ikke læst på målene. Og hvis du ikke i forvejen fodrer et bestemt sted har det en fin lille ude afdeling du kan bruge til fodring og nemt holde ren. Jeg ville også bruge halm i huset . Stof og tæpper bliver nemt fugtige i vinterkulden . Jeg har haft en ven der havde et vinterhus og han kunne ikke bruge tæpper og stof. Aviser og liggeunderlag i bunden er en rigtig god ide. Liggeunderlag er også ret nemme at tage ud og vaske.

  • #8   19. nov 2017 husk vildkattene:

    sådan et hus har han allerede to af smiley
    og han er da også meget glad for dem.

    hulet er dog lidt mindre det på dit billede.


  • #9   19. nov 2017 grunden til at jeg søger et nyt hus til ham er at jeg syntes at måske kan blive for koldt hvis vi får en koldere vinter.
    og så vil jeg gerne have at han skal have det godt

    planen er at det hus jeg nu vælger, bliver forret med flamingo. Og så godt med halm.

    pt går han ikke i drivhuset. har en mistanke om at der har været noget/nogen efter ham. for lige pludselig ville han derind mere. så nu er hans foder/vand flyttet op i carporten. her står hans to flamingokasser i forvejen

    det eneste er at han er bange for bilen....
    så min far skubber bilen ud af carporten.. smiley


  • #10   19. nov 2017 Det er sgu en sød far du har smiley :D

  • #11   27. nov 2017 Jeg har et stort vandtæt krydsfiner kattehus stående under min overdækkede terrasse. Det er isoleret i bunden med flamingo og ovenpå ligger der tykke tæpper, som IKKE suger fugt. Polyestertæpper fungere fint og er nemme at vaske. Jeg har fire katte, og de elsker simpelthen det hus. Jeg har oplevet, at der lå tre derinde på en gang ??. En meter over jorden og inde i et læ hjørne af terrassen har jeg en flamingo kasse med en udskåret indgang og foret med et underlag af uld. Det er også meget populært og flittigt brugt. Mine katte er som regel inde om natten, men det er jo rart at have et sted at sove i løbet af dagen. Det behøver ikke at være så dyrt med kattehuse.

  • #12   27. nov 2017 det er lige det med at skulle hoppe op. han er nemlig lidt præget af lidt dårlig ben engang imellem - noget gigt tror jeg.
    men jeg tror at det bliver hus nr 1. dels fordi det er et som jeg kan lave lidt om på. hulleret skal gøres mindre. og så skal det isoleres

    havde endelig overvejet at lave et selv, men har ikke rigtig tiden til det. er hellere ikke lige håndværker i stor stil. der er dog en her i lokal området som laver kattehuse, men han vi have over 2000 kr for sådan et. Og det er lige i overkanten for hvad jeg vil give. Men de er lavet til udekatte


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #14   28. nov 2017 Hej Anja.

    Jeg ville vælge nr 2, da den nok er mere sikker og tryg for katten, ved at hullet er direkte ud til og så er der en udkiks "tårn" den kan gå op på. :-)... Nr 1 ville jeg mene en kat ikke ville bryde sig om at være inden i, da der kan komme en anden kat og spærre vejen, altså sidde lige inde i indgangen, så den slet ikke har nogen chancer for at komme ud eller på nogen måden forsvarer sig. Tror nok jeg ville vælge nr 2 smiley


  • #15   28. nov 2017 overvejer stadig.. er ikke så god til de der beslutninger.. smiley

    jeg kan se både fordele og ulemper i begge huse. Og spørg jeg katte, så svarer han ikke ligefrem smiley
    han er jo glad for sit halm og sit uldtæppe


Kommentér på:
hvilket hus ville I vælge

Annonce