{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

To årig kat mangler to fortænder. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en to årig hunkat
So mangler de to midterste fortænder i undermunden.
Hun har en smule tandkødsbetændelse, som blir behandlet med aqua.. hvad det nu hedder, og får børstet tænder.
Jeg må indrømme at jeg, i den tid jeg har haft hende ikke har observeret om hun har haft alle 6 i undermunden.
Kan hun være født uden?
Hvad synes i jeg skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To årig kat mangler to fortænder.
  • #1   14. feb 2018 Hej
    Jeg ville måske vælge at tage hende et smut forbi dyrlægen og lige få den tjekket :).

    Nogle katte har en tandsygdom (FORL?) der betyder at de får huller i tænderne oppe i tandrødderne - så det kan alverdens tandbørsteri ikke hjælpe på.
    Er selv den "lykkelige vinder" af 2 katte med den sygdom. Den ene er helt tandløs og den anden er godt på vej. Har oplevet på begge at de små fortænder næsten er kommet ud ved egen hjælp og lagde ikke mærke til det før meget sent, da der gik lang tid før de viste tegn på at have ondt.


  • #2   14. feb 2018 hun har sikkert haft alle tænderne. men nogle katte taber især deres små fortænder
    jeg havde Micky, som jeg fik som 4 års og her havde han ikke en fortand tilbage. han var tjekket hos dyrlægen og der var intet i vejen
    han kom fra kv hvor jeg arbejdede, og min internatsleder fortalte at sådan var det bare hos nogle katte. nogle unge katte taber dem tidligt og aldre kan blive 10+ år og ikke har tabt en eneste tand


  • #3   15. feb 2018 Det er ikke helt unormalt, at de små fortænder falder ud "før tid". De har ikke rigtig nogen rod. Det betyder intet for katten.

Kommentér på:
To årig kat mangler to fortænder.

Annonce