{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Forsikring af kat {{forumTopicSubject}}

Ja i dag har vi så haft en forsikringsagent ude.

Jeg spurgte ind til om de ikke evt. kunne forsikre mine katte (opdræt).

Jeg sagde at der kunne jo ske meget, brand, indbrud osv. og hvad så med vores dyr. Det kan da ikke være rigtig at man kun kan forsikre døde ting?

Som ventet kunne de ikke det, han var aldrig blevet spurgt om det før. Sagde at hvis der var et behov så plejede deres selskab ALM. BRAND at gøre noget ved det.

Så en opfordring til alle som kunne ønske sig at forsikre, henvend jer til selskabet. Så kan det jo være at der sker noget .... hvem ved?

Er der ellers nogle som har erfaring med selskabet?

Er der nogle som kender et selskab som er villige til at forsikre vores fertile missere?

Go aften til alle

Betina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af kat
  • #1   18. jun 2007 Har ikke selv behov pt. (iogmed at de nok betyder alverden, så er de ikke ret meget prismæssigt). Men har hørt om folk der har undersøgt det. Og de er blevet spist af med at kun neutraliserede katte kan forsikres, dvs opdrættere kan bruge det til nul og niks. Men kan da være nogle af opdrætterne der har undersøgt det kan komme på banen :o)

  • #2   18. jun 2007 www.dyrekassen.dk
    Forssikkere heste, hunde og katte


  • #3   18. jun 2007 Ups - det var kun en sygeforsikkring

  • #4   18. jun 2007 Hvis ikke jeg husker meget galt, var det Alm. Brand, der endte med at overtage det selskab, jeg havde Bailey sygeforsikret i - hvorefter de opsagde samtlige kattesygeforsikringer!!! Så han har nok enten talt mod bedre vidende eller også ikke været ordentligt informeret smiley

  • #5   19. jun 2007 ja smiley

    men skal man ikke være gartner? (dumt sprøgsmål sikkert)


  • #6   19. jun 2007 øv, den skal jo også være steriliseret der smiley havde jeg ikke lige set.

    er der ingen steder man kan forsikre en avlskat?


  • #7   19. jun 2007 Cemile.. Nej du skal ikke være gartner for at være forsikret igennem dem.. vi har dette forsikrings selskab og er yderst tilfredse med dem..
    Endnu har vi ikke katte forsikring men dette skal vi have når vi får Fernando hjem.. så skal alle kattene forsikres...


  • #8   19. jun 2007 Hej...

    Jeg har i mange år haft heste forsikret igennem alm. brand., og jeg har været meget tilfreds med det. De har deres egne dyrlæger der kører rundt og tjekker hestenes fysiske tilstand inden de forsikres. For heste har de særlige forsikringer af avlsdyr og ufødte føl. underligt hvis dette ikke ogs kan lade sig gøre for misserne.?


  • #10   19. jun 2007 Du kan godt forsikre dine katte mod brand og tyveri.. De hører under indbosforsikringen, du skal bare kunne bevise du har købt dem, hvad du har givet for dem (af hensyn til at racekatte er dyrere i "indkøb" end en huskat for det meste er), og så skal det være inde katte.. Det er ikke alle indbosforsikringer der dækker, men f.eks. Tryk, Alka, Nykredit og Topdanmark gør.. Det er forskelligt hvor meget de dækker.. f.eks. Tryk gør det i procent ud fra den samlede sum, mens Topdanmark gør det som standard på 18.000 kr. hvis jeg husker rigtigt.. Og hos nogen af dem kan den forhøjes..

    Alt dette dækker ikke sygdomme hos kattene, det dækker kun hvis lejligheden brænder og de brænder med, eller hvis der er indbrud og de bliver stjålet..

    Så ved ikke hvor meget man kan bruge det til i sidste ende, men dækket, det er de.. smiley


  • #11   19. jun 2007 Det hedder da Tryg og ikke Tryk.. hihi smiley

  • #12   22. jun 2007 Som Sabrina S skriver: Jeg har i mange år haft heste forsikret igennem alm. brand., og jeg har været meget tilfreds med det. De har deres egne dyrlæger der kører rundt og tjekker hestenes fysiske tilstand inden de forsikres. For heste har de særlige forsikringer af avlsdyr og ufødte føl. underligt hvis dette ikke ogs kan lade sig gøre for misserne.?


    Det kunne måske være en ide at vi opdrætter skrev nogle breve til alm. brand eller et andet selskab (det skal nok bare være det samme) gav udtryk for vores ønske om at få vores missere forsikret evt. henvise til deres forsikring af heste? Eller et svenske forsikringsselskav (skal nok have navnet på det)?

    Hvad syntes I?



  • #13   22. jun 2007 Det lyder da underligt ... Du SKAL jo have forsikring på din hund, hvis nu den render ud i en bil eller bider nogen... Hvad hvis en kat render ud i en bil og laver en bule? - så burde der da være en forsikring der dækker dér.. Hm jeg sys det er mystisk....
    Og under ulykkesforikring, burde der også være sygdomsforikring... Hvis nu din dyre racekat bliver akut syg og dør...


Kommentér på:
Forsikring af kat

Annonce