{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.716 visninger | Oprettet:

Forsikring af kat {{forumTopicSubject}}

Oh, kære kloge KG-bruger, del ud af din visdom! smiley
Min kæreste og jeg har den dejligste hun-mis, som vi har haft i lidt over et år.
Jeg har min hest sygeforsikret, men tanken om at gøre det samme med Frigg, har aldrig faldt mig ind - jeg vidste simpelthen ikke at det var muligt, indtil jeg nu tilfældigvis så det nævnt i en anden tråd..
Når man er på SU er en sygeforsikring guld værd - for så har man altid råd til dyrlægeregningerne - og bliver dermed ikke tvunget til at tage ubehagelige beslutninger grundet økonomien (nej, vi er ikke nogen af dem som ikke kan finde ud af at tage til dyrlæge - her i huset har dyrene 1.prioritet hvad gælder økonomi, men store operationer osv. er bare ikke umiddelbart muligt).
Derfor vil jeg rigtig gerne høre jeres erfaringer mht forsikring af de små pus!

På forhånd mange tak for hjælpen.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af kat
  • #1   26. jan 2011 Jeg har aldrig haft en katteforsikring.. Jeg har istedet indbetalt lidt hver måned til en dyrekonto

  • #2   26. jan 2011 Nogle har det igennem deres ordinære forsikringsselskab som tillægsforsikring, ellers kan du læse lidt mere om det herinde ved dyrekassen.. smiley https://www.dyrekassen.dk/?DK.aspx

    Ca. 1000 kr årligt.. smiley


  • #4   26. jan 2011 Jesper H - Jeps den ene kat fik noget sygdom i tænderne, men når man ligger penge til side, så slipper man for først at skulle slås med et forsikringsselvskab om de vil dække eller ej, så betaler man bare smiley

  • #5   26. jan 2011 jeg har min forsikret, egentlig af samme grund som dig. Jeg er på su, men vil ikke stå i den situation at skulle tage den trælse beslutning over økonomi.
    man kan selvfølgelig selv spare op, men jeg har ikke lige 20.000 kr. stående til en kostbar operation hvis katten skulle komme galt afsted i morgen.


    Det er jo også en afvejning af hvad der er nødvendigt i forhold til kattens liv. Min kommer ud og derfor er der jo også risikoen for at han kan komme til skade. Min søster har så vidt jeg ved ingen forsikring, men hendes er også indekatte og der er risikoen jo noget mindre for skader, selvom det også kan ske her


  • #6   26. jan 2011 Som min dyrlæge til hesten sagde: " Det er jo en slags kasko, ligesom på bilen".

    Jeg har haft en Burmilla i mange år, som både havde en medfødt fejl på luftvejene og diabetes, hvilket gjorde at hun var på medicin de sidste 2/3 af sit liv. Da hun døde (næsten 18 år gammel) fik jeg en ny Burmilla. Jeg tænkte, at det var da ikke muligt at få endnu en kronisk syg kat, så det var da spild af penge med en sygeforsikring.
    Det viser sig så at Bianca har en medfødt fejl på immunforsvaret, hvilket gør at hun flere gange om måneden er på medicin. Nu er det jo for sent at forsikre hende.

    Det kan være spild af penge, eller det kan være en god invistering, det kan ingen spå om smiley


  • #8   27. jan 2011 Lotte - det ser ud til at det er helt magen til www.dyrekassen.dk smiley

  • #9   27. jan 2011 Lotte... Tegner du forsikringen i agria - Sverige - så er det billigere og dækker mere *SS* http://www.agria.se/

  • #12   27. jan 2011 Nåårgh, okay.. smiley Så er jeg med.. Det hele lignede bare.. smiley *S*

  • #13   27. jan 2011 Jeg synes så ikke Agria virker særligt tiltalende, højere selvrisiko og så er de meget mere strikse med hvad de vil dække og vil nærmest ikke dække noget med mindre katten har været forsikret siden den var 4 måneder..

    Jeg har mine forsikret hos Dyrekassen og jeg har (desværre) haft brug for min forsikring. Jeg er fuldt ud tilfreds og ville ikke undvære min forsikring, den er simpelthen guld værd.


  • #14   27. jan 2011 Jeg har via dyrekassen forsikret 5 af vores 6 katte. Den ældste er ikke forsikret, da han er 12 år og jeg har kun har kendskab til katteforsikring i få år. Har nu haft forsikring på mine katte i halvandet år og har haft brug for den 3 gange. 2 af dem var småting, men den sidste gang var min ene kat vredet om og skadet hoften og det løb op i 10.000. Dyrekassen betaler så desværre ikke hele beløbet. De betaler 80 procent og der er en selvrisiko, mener jeg gav ca 600 kr. og mener det er max 23.000 kr om året de dækker.

    Jeg er medlem af en katteklub i felis danica og det giver rabat og efter jeg fik kat nummer 5 forsikret , fik jeg yderligere rabat, så jeg betaler i forsikring om året pr kat 818 kr. Om det så kan betale sig at have sådan en forsikring eller ej, ja det er jo op til en selv hvad man vil. Man skal i første omgang her jo først selv betale regningen og derefter udbetaler de så det de skal. Sidste gang gik der kun få dage fra de fik tilsendt regningen og til jeg fik de penge jeg skulle have..
    Jeg syntes nu godt de kunne betale hele regningen, for man skal jo både betale selvrisioko og 20 procent af regningen. forsikringen gælder dog så hele kattens liv hvilket er en god ting. så vi sørger for at betale ekstra ind på en konto, så der er til almindelige udgifter på kat og de uventede.


  • #15   27. jan 2011 Jeg vil lige sige at jeg har både forsikringen og en opsparing, for man skal selv ligge ud for regningen i første omgang plus der er selvrisikoen. Så sender man bare regningen til Dyrekassen og så udbetaler de pengene i løbet en en uge. Det er rigtig nemt. Jeg synes det er guld værd, for lige meget hvornår på døgnet, kan jeg køre mine katte til dyrlæge, hvis de har brug for det, uden at skulle bekymre mig om regningen. Jeg synes ikke det er dyrt, tror jeg giver 2700 kr årligt for mine tre katte. Og hvert år jeg ikke har haft brug for mine forsikringer, er lige så godt som at vinde i lotto.

  • #17   27. jan 2011 Jesper: Hvorfor skulle du blive røvrendt? Forsikringsvilkårene kan læses på deres hjemmeside, så der er ikke noget "hemmeligt" eller noget der står med småt. Om man det er spild af penge at forsikre sin kat imod sygdom, må jo være op til en selv. Personligt ville jeg ikke undvære.

    Der har været rigtig mange tråde omkring det her med sygeforsikring og folk spørger altid "jamen, kan det betale sig?" - For mit eget vedkommende vil jeg sige "Nej, det håber jeg ikke!" For ingen ønsker vel at deres kat bliver syg og skal til dyrlægen med jævne mellemrum? Men det er godt at have, hvis man kommer ud for den uheldige situation at katten skal opereres eller bliver syg, f.eks i en weekend.

    Nogle mener det er alt for dyrt - fair nok, men man kan altså ikke regne med at betale 1000 kr. årligt og så er der gratis adgang til dyreklinikken hele døgnet rundt, inkl. vaccination og almindeligt sundhedstjek.
    En forsikring vil ofte kræve at katten bliver vaccineret i forhold til forskrifterne (for egen regning) og så har de en selvrisiko, på nok omkring 600 kr. Det vil altså kun være i tilfælde af større sygdomsudredning og evt. operation at en forsikring kan "betale sig". At misser bliver "forkølet" og kommer til dyrlæge og får en antibiotikaindsprøjtning og nogle tabletter til en uge, det får man ikke meget dækning for.

    Men en forsikring er rigtig god at have, hvis man skulle være så uheldig at ens kat bliver syg eller kommer alvorligt til skade - især en lørdag nat, hvor det jo koster dobbelttakst hos dyrlægen.

    Man køber jo ikke en forsikring fordi man tænker det er en økonomisk god forretning. Jeg har forsikret mine katte, fordi jeg ikke vil stå i en situation hvor jeg ikke kan betale for en operation eller behandling.

    1000 kr. pr kat årligt, det er 83 kr om måneden eller 2,75 kr om dagen... Jeg synes ikke det er dyrt, det skal jeg da ærligt indrømme, men sådan ser vi jo forskelligt på tingene.. Jeg vil hellere sikre mine katte og så spare på nogle andre ting smiley


  • #18   27. jan 2011 Jeg har mine forsikret hos Dyrekassen. Mener jeg giver omkring 900 kr pr. kat og der er selvrisikoen 577 kr. så vidt jeg husker. De dækker 80 %.
    Det er med 10 % rabat, fordi jeg er medlem af FD. De giver også 10 % rabat hvis man er medlem af Kattens Værn.

    Det er Agria forsikring du har snakket med, de er lige komet til Danmark. Jeg er ikke imponeret af deres vilkår og priser, jeg har snakket med dem og jeg vil ikke skifte over til dem, synes de er dyrere og deres vilkår er ringere smiley


  • #19   27. jan 2011 Undskyld den sene respons!
    Men tusinde tak for jeres mange og helt sikkert brugbare svar.. smiley
    Vi vil klart overveje muligheden, og kigge nærmere på forskellige forsikringer og deres betingelser.. smiley


  • #20   27. jan 2011 jeg har altid haft mine katte forsikrede og har fået en hel del penge tilbage fra dyrelægeregningerne... jeg ville gøre det..

  • #22   27. jan 2011 Agria henvender sig nok mest til opdrættere hvor vi kan avlsforsikre vores katte og forsikre vores solgte killinger mod skjulte fejl og mangler.

    Dyrekassen er mere til kælekatteejere.


  • #23   27. jan 2011 Jesper
    Jeg har aldrig haft problemer med Dyrekassen, jeg har blot sendt regningerne ind og en uge efter stod pengene på min konto. Min ene kat fik konstateret Patella Luxation sidste år og min dyrlæge anbefalede operation - jeg fik fuld dækning, fik 5500 kr tilbage ud af de 7000 kr det kostede med undersøgelse og operation. Denne omstridte PL vil Agria forsikring ikke dække, med mindre katten har været forsikret fra den var 4 måneder, hvilket er umuligt for mig, eftersom mine katte er voksne. Derfor vil jeg ikke skifte til Agria, da sandsynligheden for at min kat en dag måske skal opereres i det andet ben desværre er til stede. Jeg håber dog ikke det bliver aktuelt, da den første operation i venstre knæ har hjulpet rigtig meget.

    Hvis jeg havde en kat som var sund og rask i 17 år, så ville jeg blot prise mig lykkelig over at min kat aldrig havde haft en sygedag. At jeg så havde brugt godt og vel 17.000 kr på forsikring i løbet af 17 år, jamen herregud, det er da småpenge. Tænk på hvor mange penge man ellers bruger på diverse ting og sager i løbet af 17 år, så udgør den forsikring da en forsvindende lille procentdel.


Kommentér på:
Forsikring af kat

Annonce