{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Forsikring af kat {{forumTopicSubject}}

Skal jo nok have mig en lille ragdoll på et tidspunkt og har tænkt lidt på sygeforsikring.
Hun skal bruges til stueopdræt, så et par kuld bliver det nok til.
Hvad skal jeg være opmærksom på i de forskellige policer?
Og hvem kan det bedst betale sig at gå til? Eller mindst betale sig, måske.

Går ud fra det godt kan betale sig at forsikre, ikke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af kat
  • #1   31. aug 2010 Hvad mener du med at det kan betale sig? Det kan det forhåbentlig ikke, for ingen ønsker vel at deres kat kommer til skade eller blive syg med jævne mellemrum.. Men det er godt at have, hvis man kommer ud for den uheldige situation at katten skal opereres eller bliver syg, f.eks i en weekend.

  • #2   31. aug 2010 Jeg tror at langt de fleste opdrættere arbejder med en kattekonto, dvs. en konto hvor man sætter 200-1000 kr. (alt efter hvor mange katte man har) ind, og denne opsparing bruges så til parringsgebyr, kejsersnit og andre uforudsete og akutte ting.

    Her i Danmark har vi fået nogle få forsikringer der gerne tager fertile katte, men det er ikke direkte opdrætterforsikringer, til gengæld har svenskerne en rigtig god opdrætter forsikring som vist nok kommer til Danmark omkring januar 2010.


  • #3   31. aug 2010 Ups, 2011 selvfølgeligt. ;o)

  • #4   31. aug 2010 Camilla, jeg mente selvfølgelig om de er pengene værd i tilfælde af uheld. Nogle forsikringer til hjemmet fx dækker jo nærmest kun hvis uheldet involverer en rød UFO og sker i en uge, hvor der er 2 torsdage og de er jo ikke pengene værd.

  • #5   31. aug 2010 Jeg har også overvejet en forsikring, men jeg nåede frem til den konklusion at med årligt forsikrings gebyr og en rimeligt stor selvrisiko, så er det begrænset hvor meget jeg ville få ud af det. De forsikringer jeg tjekkede, dækkede f.eks. ikke almindelige sundhedsundersøgelser, som jeg vil mene er en af de større udgifter på katten dyrlægemæssigt, så man skal alligevel selv have pengepungen frem.

    Så jeg har, som sofie også skriver, lavet en kattekonto til dyrlægeudgifter mv. Jeg må jo så selvfølgelig bare satse på at mine drenge ikke kommer alvorligt til skade indtil der er lagt en god bund på kontoen, men skulle uheldet være ude så er ingen regning for stor for mine katte om jeg så skulle tage et ekstra lån i banken smiley


  • #6   31. aug 2010 Hej Ann
    Jeg har også hørt at fra Inge ( Inges Kattehjem ) at
    det er alt før dyrt at have en katte forsikring og hun
    siger også at det er meget bedre at sætte penge
    til siden hver måned og så bruge af dem, hvis katten
    er uheldig, og hvis den ikke er det, så er du rig i stedet smiley


  • #7   31. aug 2010 Det kommer jo an på, hvad man selv mener er rimeligt. Selvfølgelig kan du ikke betale 1000 kr og så er der fri adgang til dyreklinikken - også til vaccinationer, almindelig sundhedstjek osv. Det er vist ønsketænkning.

    En forsikring vil ofte kræve at katten bliver vaccineret i forhold til forskrifterne og så har de en selvrisiko, på nok omkring 600 kr. Det vil altså kun være i tilfælde af større sygdomsudredning og evt. operation at en forsikring kan "betale sig". At misser bliver "forkølet" og kommer til dyrlæge og får en antibiotikaindsprøjtning og nogle tabletter til en uge, det får du ikke meget dækning for.

    Men en forsikring er rigtig god at have, hvis man skulle være så uheldig at ens kat bliver syg eller kommer alvorligt til skade - især en lørdag nat, hvor det jo koster dobbelttakst hos dr. Dyr.

    Du skal være opmærksom på, om forsikringen dækker weekendgebyr og dækker hele kattens levetid. Det gør den jeg har - hvis ikke den gør det, mener jeg ikke den er meget værd.

    Jeg har forsikring på alle mine katte. Og ja, jeg har haft brug for min forsikring og fik dækning for 5500 ud af 7000 kr. Jeg vil ikke undvære min forsikring og hvert år jeg ikke får brug for den, er næsten lige så godt som at vinde i Lotto.


  • #8   1. sep 2010 Den Svenske opdrætter forsikring kan du tegne allerede i dag - bare ring til et Svensk selskab, det er billigere end de forsikringer du kan tegne i Danmark og dækker MEGET bedre end de Danske katteforsikringer

  • #9   1. sep 2010 Indtil videre har jeg valgt en kattekonto. Skulle jeg have forsikring på mine katte var det 6000 om året, sådan i runde tal. Jeg har en gang været ude for at jeg kunne have brugt den. Men sætter man det op mod hvad der skulle indbetales hvert år, havde jeg "mistet" penge hvert år. Ja heldigvis kan man skrive. Men den ældste er nu 13½ og skulle jeg regne ud hvad jeg i de år skulle have betalt til en forsikring, som jeg kan håbe på at jeg ikke får brug for, kontra sætte samme beløb ind på en konto/opsparring, så ved jeg godt hvad jeg vil fortrække.

Kommentér på:
Forsikring af kat

Annonce