{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Vænne til at være ude - SÅ sødt..... {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at vænne mine to katte til at være ude. Oliver er 8 år og Zulu ( hunkat ) er 4½ og de har ikke været ude mens jeg har haft dem.
Zulu fik jeg som killing og hun har aldrig været ude.
Oliver købte jeg på Internat, med en lang sørgelig historie bag sig om fundet i skov med hagl i låret. Så han var bange for at være ude.

Nu er vi så flyttet i lækkert roligt område med MASSER af eng og buske og træer..
Jeg er ved at lære dem området at kende. Oliver har jeg i snor og Zulu følger efter uden snor.
De er vildt søde, især Zulu som trasker bag os og fanger sommerfugle og ruller i græsset. Jeg er bare SÅ glad for at kunne tilbyde hende et liv ude, for selvom hun aldrig har prøvet det, kunne jeg mærke at hun manglede et eller andet som indekat..
Oliver er også glad og interesseret og ikke bange.
men vi mødte en stor hund her for lidt siden ( heldigvis var den i snor ) og Oliver reagerede meget kraftigt og ville væk, mens Zulu tydeligvis aldrig havde mødt en stor farlig hund ude. Hun kiggede bare lidt underligt...

Men jeg synes det går godt og regner med at lade dem gå selv om en lille uges tid...

Hvordan er jeres erfaringer ? Gode og dårlige !?

/Stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vænne til at være ude - SÅ sødt.....
  • #1   26. jun 2007 Det lyder rigtig lækkert og som en god oplevelse smiley
    Jeg overvejer også kraftigt at spørge kæresten om min må komme med ud til ham og bo, da jeg aldrig er hjemme... Ellers skal jeg af med ham og det vil jeg helst ikke... Så jeg skal også have mn vænnet til at gå ude en gang, hvis kæresten siger ja smiley


  • #2   26. jun 2007 hmm nu må du sku tage dig sammen Lis.
    Jeg er landmand har 200 kv hus og fire hektar jord, vores katte er ude når de har lyst og inde som de gider.
    Det er meget i perioder om de vil det ene eller andet.
    Men hvad er problemet i at lade et dyr selv bestemme ???????????????
    Der er da ikke noget bedre end at se de graver efter muldvarpe, og kan lugte mus, det ER trods alt deres instinkt !!!

    At de MÅSKE bliver kørt over er jo den samme risiko som at være menneske og bo i byen.

    Lars


  • #3   26. jun 2007 Hej Lis
    Jeg har før haft kat som blev kørt over. Men jeg vil stadig den dag i dag sige at den kat havde de bedste 3 mdr af sit liv, da den var ude og jeg ville ikke lave det om. Han miavede hele dagen og var ikke glad for at være inde! Selvfølgelig er der risici ved at lukke sine katte ud, men så er det vist heller ikke værre.
    Det er tilladt at ha' kat hvor vi bor og så må folk tage sig et valg inden de flytter ind og ellers indhegne deres have!

    Mine katte har været indekatte de år jeg har haft dem, men kun fordi jeg ikke havde mulighed for at lukke dem ud. Og hvis de en dag bliver kørt over eller bliver væk, vil jeg græde mine salte tårer, men stadig vide at de har haft et spændende og indholdsrigt liv, med muligheden for at være ude og jagte sommerfugle og lege med andre katte !
    Og ja, ved godt at en kat sagtens kan ha' et godt liv inde, det har mine haft. Men det er ikke det samme!


  • #4   26. jun 2007 Hej Heidi.
    Synd for lille mis at være så meget alene.. Håber kæresten siger ja smiley


  • #5   27. jun 2007 Stine P.. Er ved at få ham overtalt.. Men han snakker så om at få lavet en voliere til Laban som han kan være ude i om dagen og så er han inde om natten hvis han ikke kan vænne sig til at være ude alene... smiley
    Så jeg håber smiley


  • #6   27. jun 2007 Ja, jeg tilslutter mig lige dig, Lis.

    Hele natten har der siddet en kat udenfor vores soveværelsesvindue og pevet for at komme ind, den var der også i morges. Det er jeg dødtræt af. Jeg gider ikke, at have andres katte i min have og da slet ikke for at få det skidt fordi, de skal leve det farlige liv udenfor.

    Jeg græder for jeres katte, når de bliver kørt ned og kan slet ikke forstå, at de skal udsættes for den fare. Nuvel, det kan jeg ikke blande mig i. Men jeg vil ikke have andre katte på min grund.

    Så kun dårlige erfaringer herfra....


  • #7   27. jun 2007 Hej
    Har to main coin katte som også er blevet udekatte her for en måned siden, og kan kun sige at det er kattens natur..har aldrig haft gladere katte..har lidt den mening at folk der har indekatte har det for sig egen skyld og ik for kattens..men der er selvføldig også dem som bor inde i byen og steder det er for farlig for katten at færdes frit ude...men heller en rigtig glad kat i 6 år en en trist kat i 15 år..men det er jo til evig deskusion


  • #8   27. jun 2007 Hvad jeg synes om glad/ikke glad kat...hmm. Ja, men det er egentlig ikke min pointe, min pointe er, at man har pligt til at holde sin kat på sin matrikel. Det gør jeg selv og jeg er så træt af andre folks katte i min have, som jamrer hele natten....

Kommentér på:
Vænne til at være ude - SÅ sødt.....

Annonce