{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

kat sutter på hale. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige et spørgsmål. min kat sutter på sin hale hele tiden. det lyder som når en killing får mælk hos sin mor, den smasker helt vildt og spinder helt vildt højt og begynder at Bevæge for poterne skiftevis ligesom katte gør når det er rart, hun er ca 9 mdr. ved ikke hvordan jeg skal vænne hende af med det, ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat sutter på hale.
  • #2   14. jan 2008 Det gør jeg hver gang, men så flytter den sig et andet sted og lægger sig igen, og hvis jeg gør det nok gange lader den bare som om den lader være så når jeg kigger på den igen ligger den og smasker igen.

  • #4   14. jan 2008 Er det ikke noget katten vokser fra med tiden??


  • #5   14. jan 2008 Min "ælter" også engang imellem og det sker der intet ved.. :o)

  • #6   14. jan 2008 Vores gør det samme. Hun er 8 måneder, og har altid gjort det.

    Så længe halen ikke taber pels, så lader jeg hende gøre det, for afvænning har ikke hjulpet.


  • #7   14. jan 2008 Alle mine katte, stort set, har altid "æltet" på dyner eller i mit hår. En af dem plejede og sutte på en kats mave, som killinger gør mod deres mor, men hende her var blot 10 uger, da vi fik hende (ved godt det skulle være 12 uger, men der var en eller anden god grund til at min mor tog den som 10 uger)

    Så jeg tror det er ganske normalt at de gør det, det er jo en vane, ligesom vi har en vane for at gøre noget, så deres vel at "ælte"


  • #8   14. jan 2008 hvis det er fordi mormis afviser er det stadig forkert at tage killingen som 10 uger for det er et led i deres opdragelse at mormis afviser dem så de kan lærer at være selvstændig..

    har ingen svar på dit spørgsmål men hør evt. en adfærds dims dem kan du søge på google..


  • #10   14. jan 2008 Jeg ville prøve at tale med en kattepsykolog. www.felismir.dk tager en halvtredser for en tlf.konsultation. Jeg mener at det er vigtigt at den bliver stoppet i den uhensigtmæssige adfærd inden det bliver en vane.
    Jeg har fundet følgende om emnet:

    "Selvdestruktion/overdreven soignering;
    Soigneringsadfærden er meget vigtig for en rask akt. 30-50 % af den vågne periode bruges til denne adfærd. Dette er primært for at holde hud og pels fri for løse hår, snavs og parasitter. Soignering har også til formål at udløse psykiske spændinger.
    Hvis en kat udsættes for en situation, som gør den utryg eller bange, og den ikke har mulighed for at flygte, vil den blive frustreret. Katten kan derfor foretage overspringshandlinger, det vil sige handlinger, som ikke er naturlige i den situation de udføres i.
    Hvis denne adfærd udløses ofte gennem en længere periode, er der risiko for at den udløses ved stadigt lavere grader af frustration og efterhånden udvikles til en tvangshandling.
    På den måde kan soigneringsadfærd udvikle sig til en manisk slikken med hårløse områder og evt. betændte sår til følge.
    Denne hypersoignering udøves specielt på den bagerste del af bugen og på lårene. Også halesutning, potesutning samt plukken totter af pelsen er andre former for denne adfærd.
    Tvangshandlinger som f.eks. overdreven soignering, er uden for viljens kontrol og kræver altid hjælp af en terapeut!"
    Så jeg vil helt sikkert anbefale dig at kontakte en adfærdspsykolog til din kat.


    Mht. katte der ælter/nokker som voksne er det en handling de udfører når de følder sig sikre og afslappede på et menneskesskød eller sommetider bare når de bliver aet. Det er et tegn på velvære.


Kommentér på:
kat sutter på hale.

Annonce