{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.020 visninger | Oprettet:

Tvangsfodre kat {{forumTopicSubject}}

Min ene kat har haft diarre, opkast og været sløv siden i lørdags. I går var vi til dyrlæge og jeg fik at vide at jeg skulle sørge for at han fik spist og drukket. Fik 5 dåser vådfoder med hjem, som skulle hjælpe på maven, samt zoolac.

Jeg har prøvet efter bedste evne at made ham, men appetiten er helt forsvundet. Faktisk, så får jeg kun noget i ham, hvis jeg tvangsfodre ham, ved at åbne gabet og hælde maden ind i munden. Synes det er synd for ham og træls at det skal foregå på den måde. Er der ikke andre måder man kan gøre det på?

Ved nogen om man kan købe engangssprøjter nogen steder, til at få væske/vådfoder hældt i ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvangsfodre kat
  • #1   5. aug 2008 enganssprøgter kan købes på apoteket til meget billige penge.

    Håber han kommer sig


  • #2   5. aug 2008 Han er næsten 3 år.

    Jamen, så vil jeg lige køre forbi apoteket og se hvad de har. Hvis bare jeg kan få væske i ham igennem sprøjten ville det nok hjælpe meget, for han er dehydreret pga. væsketabet.


  • #3   5. aug 2008 Det lyder ikke godt!
    Dyrlægen tog vel kattens temperatur og mærkede dens bugparti grundigt igennem for et evt. tarmstop + kiggede ham efter i munden og halsen?


  • #4   5. aug 2008 Ja, selvfølgelig. Hun gav ham skam et grundigt eftersyn. Han havde hverken feber eller ondt i maven. Det var første gang vi var der, og det var bare en rigtig sød dyrlæge og meget dygtig. Hun har selvfølgelig også sagt at jeg bare skal ringe, hvis jeg ikke synes det hjælper, men vi venter lige og ser til i morgen. Forhåbentlig kan jeg selv få ham på højkant, men ja, man må nok bare give den lidt "hårde" behandling. Det er jo for hans eget bedste.

    Forresten, er der nogen der ved om katte kan fejlsynke?? Vil jo være ked af at hælde en masse vand i ham, hvis det kan ende i den gale hals..


  • #5   5. aug 2008 hmm.. min dyrlæge mener at hvis en kat har diare så er den faktisk bedst til at kurerre sig selv da den er et rovdyr... Så synes lige jeg vil fortælle hvordan jeg har gjort de gange mine katte har haft noget diare...

    Jeg tager alt foder fra den i 24 timer og koger 1 l vand m. 1 ts salt og 1 spiseske sukker, og lader vandet køle af ( må ikke komme i køleskabet ) og så er det vand det eneste den har adgang til i 24 timer.. det har hjulpet hver gang på mine...

    Og kan desuden ik forstå at dyrlægen råder dig til at skifte foder, som du jo gør ved at give den vådfoder, når man skifter foder ska det ske over en længere periode ellers kan det i sig selv give dårlig mave og opkastninger...

    Håber du får hende på højkant igen smiley



  • #6   5. aug 2008 vi har også lige døjet med diarre, pga for hurtigt foderwskifte.

    her virkede skånekost bestående af udkogte ris, kogt kylling og kyllingevand. Dette røg ned selvom appatitten heller ikke var stor herhjemme.

    sammen med zoolac, og inden vi fik zoolac brugte vi idoform, har det stabiliseret maven. Nu er den fin, og de får igen tørfoder, meget af det gamle og en lille smule af det nye. går foreløbig godt.

    så prøv skånekosten, kan evt laves med hvid fisk istedet for kylling hvis din kat bedre kan lide fisk.

    og god bedring med den lille


  • #7   5. aug 2008 Du kan få sprøjter hos dyrlægen til at fodre din kat med..............eller prøv med en teske og foder den med..............det er ret barsk at tvangsfordre en kat som har mistet appetitten men når du ligesom presser den lidt ved at madde den, så kommer det lige pludseligt af sig selv.............jeg har prøvet det et par gange med min gamle mis og hun skal ikke nyde at blive tvangsfodret så i løbet af kort tid spiser hun igen..........problemet i denne periode hvor katten er ude af balance bliver de enormt kræsne............og der er det bare vigtigt at finde et fodder som katten finder appetitvækkendene...............jeg fik en masse prøver med hjem fra dyrlægen sidst bare for at få hende igang og når der er sket kan du stille og roligt blande dens almindelige fodder med det den finder interassant................pøj pøj og masser af gå på mod til dig og missen

  • #8   5. aug 2008 Glemte lige at sige at A/D vådfodre er rigtigt godt hvis katten har været syg og nede..............men du må kun bruge de i meget kort tid ellers får den problemer med maven.............

  • #9   5. aug 2008 Da min Coco var blevet ramt af en bil og fik kæbebrud og ikke kunne spise fik jeg også noget diætmad (lignede nærmest leverpostej) som jeg blandede op med vand til en slags grødet suppe som nemt kunne komme igennem en tyk engangssprøjte. Jeg førte så spidsen af sprøjten ind i mundvigen og sprøjtede lidt mad ind ad gangen. På den måde fik han både mad og væske så han ikke dehydrerede for meget, selvom han dagligt den første uge hver dag var ude og få smertestillende sprøjter, penicillinsprøjter og væske.

Kommentér på:
Tvangsfodre kat

Annonce