{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.947 visninger | Oprettet:

kløestillende {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

min dejlige Gwennie har fået et anfald af hudbetændelse, formodentlig grundet foderallergi, hvilket dog stadig er uvist. Vi har dog skåret deres foder ned til kun 1 proteinkilde for at se om det hjælper.

Vi har fået noget antibiotika med hjem til hende og sårene ser da også pænere ud, men hun er begyndt at klø sig i dem, især det hun har på halsen.

jeg synes at mindes at man kan få noget kløestillende. er det noget der skal gives hos dyrlægen? eller kan jeg få det i pilleform via recept?

da dyrlægen jo har set hende og konstateret at det er hudbetændelse, har hun sagt at hun bare kan indtelefonere en recept til mere antibiotika, en særlig salve eller andet relevant. så længe vi selvfølgelig holder godt øje med sårene så det ikke forværres for så skal vi selvfølgelig komme igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kløestillende
  • #1   8. sep 2008 Nåå stakkels Gwen ..............
    Det kløestillende man kan få fra dyrlægen er prednisolon(binyrebark homon) det tager kløen og gis til både hund og kat , men er også noget arrigt stads .


  • #3   8. sep 2008 Jeg kan forestille mig jeg får prednisol. Jeg har idag talt med dyrlægen der har indtelefoneret en recept til mit lokale apotek som jeg så kan hente imorgen. så nu håber jeg det kan tage det. for sårene ser pænere ud, men det er jo svært at holde øje med dem når hun kradser i dem.
    betændelsen er dog næsten væk så hun kun er lidt rød, hvilket jeg tror handler om at hun klør og slikker på det hele tiden.

    Heidi W:
    Ja det er synd for mors pige, hun har ellers været verdens nemmeste kat, og så får hun allergi, ALTSÅ! ej dyrlægen mente det var i så mild grad at vi kunne fortsætte på almindelig foder og så bare give antibiotika og kløestillende ved udbrud.

    kommer det igen for ofte skal hun på diætfoder osv, men den tid den sorg smiley


Kommentér på:
kløestillende

Annonce