{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Skal han have en legekammerat? {{forumTopicSubject}}

Min Loui er begyndt at jamre ufattelig meget, han er 3 år gammel, og han får skam nok opmærksomhed, vi er 2 personer som er om ham ret ofte, men alligevel virker det som om det ikke er nok.

Jeg har tænkt over det med en legekammerat til ham.
Loui er en Colurpoint, og vi har kig på en British shorthair til ham (deres temprement falder jo ret godt i hak)

Men jeg er samtidig også urolig for hvad Loui vil sige til at der pludselig kommer en ny misser ind, kan han finde på at blive snotfornærmet? Jeg vil kun anskaffe en misser mere, for hans skyld, men tænker desværre også på konsekvenserne smiley

Forresten, så bor vi i en 2 værelses lejlighed, katten har dog lov til at bevæge sig frit rundt, både i seng og sofa, men er det alligevel forsvarligt at anbringe en kat mere?

Håber på et godt råd.
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal han have en legekammerat?
  • #1   23. okt 2008 skal forresten lige sige at Loui er kastrat, hvis det har nogen indflydelse på hans opførsel overfor den anden misser.

  • #2   23. okt 2008 2 katte har efter min mening ikke mere brug for plads end en.. Og når det er sagt så er det ikke altid lejlighedens kvm der har betydning for om lejligheden er stor nok.. En for lille lejlighed kan hurtig blive stor nok hvis kattene får ekstra kvm plads i form af hylder eller klatretræer at boltre sig på..

    Og jeg tror at din katt vil nyde at få en legekammaret.. Jeg synes at det tit er nemmere at sammenfører en killing med voksne end to voksne.. og jeg har kun oplevet eller hørt ganske få katte som kun egner sig til ene kat.



  • #3   23. okt 2008 det er ikke bare forsvarligt, men en rigtig god ide!!!

    mine to katte har simpelthen så meget glæde af hinanden, og vi får snart en til (en british shorthair)

    Loui vil nok være fornærmet og usikker i starten, men det går over og så vil han nyde en legekammerat!

    de kan krudte af sammen og i vil få en endnu mere kærlig og velafbalanceret kat ud af det.



  • #4   23. okt 2008 ihh.. nina.. sikke en god formulering

  • #5   23. okt 2008 er helt enig med nina... det ville være en kanon ide med en kat mere

  • #6   23. okt 2008 Ok, har så et andet spørgsmål..

    Hvad vil være mest sikkert, at føre en hun eller hankat sammen med Loui? (som er hankat)


  • #7   23. okt 2008 det bedste ville være den kat i finder der passer til jeres temperament. Køn er underordnet.

    dog vil jeg sige at min Balder er ret stor så han har for nemt ved at banke sin søster, nu får vi en dreng mere der skulle blive ret stor så han får en mere jævnbyrdig legekammerat.

    så det er om at finde en der passer ti loui


  • #8   23. okt 2008 Nikker bekræftende til Ninas første forslag om at det er en rigtig god ide. Forvent ikke at han tager imod en lille ny killing med åbne arme og kyshånd, men der går som regel ikke ret lang tid før de har accepteret en lille ny.

    I starten tror jeg de vælger at holde killingen på afstand fordi de er bange for der ligger en vred missemor på lur et sted og passer på killingen. Prøv evt. et par dage før den lille ny kommer at sætte en Feliway op til stikkontakten der udsender beroligende feromoner til kattene. En anden god ting er at lave fælles lege med begge katte ret hurtigt, for jeg synes de så ofte glemmer at "være sure".

    Held og lykke...


Kommentér på:
Skal han have en legekammerat?

Annonce