{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

HJÆLP LOPPER {{forumTopicSubject}}

Hjælp vi har fået lopper??
Vi har i dag hentet en kat, vi efter 3-4 timer finder ud af har lopper ??
Vi har nu lukket vores to katte ude på toilettet, givet dem frontline, og vasket betræk på sofa, støvsuget og vasket gulve osv.
Er vi så heldige at kan være sluppet så billigt? Er der andet vi kan gøre? De har heldigvis ikke været på første salen ved vores soveværelset.
Men hvornår er det sikkert at lukke kattene ud? hvad med de døde lopper osv i pelsen? Er æggene døde? Hvad gør man? hvordan ved vi om vi er loppefri? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP LOPPER
  • #1   19. aug 2023 Det hjælper helt sikkert ikke, at lukke dem inde.
    Ved dyrlægen kan du få capstar, det slår lopper ihjel meget hurtigt, nu har i givet frontlinje, men det virker ikke altid, men i må ikke give andet nu, kun capstar fra dyrlægen, og sig hvad i allerede har gjort.
    Når kattene har fået loppemiddel, så er det dem som virker, altså lopperne dør, når de bidder katten og suger blod, ellers kan lopper, æg og larver gå i dvale, indtil der kommer et offer de kan bide.
    Feks kan en jagthytte stå tom meget længe, og når der så kommer liv i hytten igen, så vågner larverne og bliver færdigudviklet i en fart.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #2   19. aug 2023 advantage er mest effektivt,men nu må I vente med det til næste gang.
    frontline virker mange gange slet ikke.
    og ja capstar her og nu,virker på de lopper som sidder på katten.


  • #3   19. aug 2023 og så kan man bruge en loppekam til at fange dem med på katten

    vi damper også vores gulvtæpper. Det er også godt når det kommer til lopper

    ja lopper kan sove længe. for 9 år siden købte vi hus af nogen som havde haft det i vel 15 år. De havde ikke dyr pga allergi
    men efter en uge eller to, havde jeg 16 katte med lopper til trods for at de var loppefri da vi flyttede - de er indekatte med løbegård så var rimelig styr på hvornår de har lopper
    men lopperne boede i gulvtæppet i soveværelset - det var pænt sagt levende
    så det røg ud


  • #4   20. aug 2023 Tag det roligt. I har givet Frontline og forhåbentligt er det nok til at slå det ned. Capstar virker, men det er bestemt ikke noget jeg vil bruge med mindre, at det er et massivt loppeangreb. Kæm dem dagligt og hvis der er kaffegrums i kammen, så er det ekskrementer. Jeg tror at vi alle herinde på et tidspunkt har haft lopper i huset, men en egentlig invasion det er ikke så hyppigt. Jeg har kun haft det en gang og det var en langhårskat der hverken ville børstes eller have loppkur og som gik ude meget af tiden.


  • #5   20. aug 2023 Frontline virker ikke her, men i må ikke give andet de næste tre uger. Vi bruger advantage.

    Capstar er bandlyst her efter et pludseligt og uventet dødsfald pga intolerance overfor produktet.


  • #6   20. aug 2023 Ja Susanne det er så forskelligt, jeg har kun en gang måttet give loppekur, da min datter havde kat, og Manne fik en slem omgang eksem, så fremover fik han en capstar, når min datter havde hunden med, og hunden fik capstar inden de kom her, ind til hun fik styr på lopperne.

  • #7   23. aug 2023 Vi hat selv hund, så vores får hver 4. uge i sæsonen. Men Capstar er bandlyst.

  • #8   24. aug 2023 Du skal HVER måned give dine katte credelio. Recept hos dyrlægen. Så ser du aldrig mere lopper, flåter mm

  • #9   24. aug 2023 Lise, der findes mange andre udmærkede loppemidler.

    Bravecto holder i 3 måneder.


Kommentér på:
HJÆLP LOPPER

Annonce