{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Hjælp! Lopper {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en kat på ca 6 mdr. som fra 12 uger af, havde lopper. jeg har hver 4. uge givet ham frontline, og det virker ikke en skid. Dyrlægen siger det kan tage lang tid, men syns altså det er synd for ham.
Vi har en anden kat, og hun har ikke lopper. Hverken ekskrementer eller noget som helst. Hvordan kan det være? Kan min hankat være immun over for frontline siden han bliver ved med at ha lopper?
Og vigtigst af alt. Hvordan slipper jeg af med det skidt. Er ved at være godt træt af det. Og det er han også..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Lopper
  • #1   29. okt 2011 frontline virker ikke på særlig mange.
    Prøv Advantage istedet for. Det har virkelig gjort lykke her smiley
    Desuden har jeg kæmmet mine katte med en lussekam - ja ved det lyder mærkeligt, men det virker, og 7-9-13 så har vi ikke lopper længere smiley
    Du kan også købe noget insektspray som du kan spraye rundt i huset langs panelerne. Det sku også hjælpe


  • #2   30. okt 2011 Det er ikke katten, der er immun, men måske lopperne er.... I hvert fald er der mange, der oplever, at Frontline ikke virker, (prøv selv at søge i trådene om lopper).

    At den ene kat er mere plaget af lopper end den anden ... tja, måske er det bare ligesom når nogle mennesker bliver ædt mere af myg end andre :-(.

    Når der er gået de 4 uger fra sidste frontlinebehandling, så prøv, som Marianne nævner, at gå over til advantage i stedet.
    Og støvsug grundigt, vask dyner/tæpper osv. for lopper lægger æg i omgivelserne, og de kan ligge længe, inden de udklækkes.


  • #3   30. okt 2011 Start med at give begge katte en Capstar (pille). Den dræber de voksne lopper, der er på kattene, og kan bruges samtidig med andre loppemidler (jeg anbefaler også Advantage).

    Støvsugerposerne er "kuvøser" for de æg og larver, der suges op, så smid dem ud eller (for at spare på dem) køb et loppehalsbånd og klip det i stykker og kom en bid i støvsugerposen.

    Lopper foretrækker killinger frem for voksne dyr, da deres hud er tyndere.


  • #4   30. okt 2011 Advantage!!!! smiley



  • #5   30. okt 2011 Det er noget vrøvl at frontline ikke virker, men hverken frontline kan gøre det alene og slet ikke når lopperne har være der så længe som på din killing.


    Det du skal gøre er at give Capstar (pille, der fås i de fleste dyrhandler, apoteker osv) 1 pille hver anden dag x3. Samtidig giver du en pipette efter forskrifterne.
    Når du har støvsuget, tager du et rum af gangen og sprøjter med Trinol 810. Lukker rummet mindst 1 time. Luft ud inden kattene kommer ind. Tag alle rum i huset på denne måde og helst samme dag.
    HUSK AT KATTENE IKKE MÅ KOMME IND I RUMMENE, DER ER SPRØJTET, FØR DER ER LUFTET GODT UD. TRINOL ER GIFTIGT FOR KATTENE AT VÆRE I.


  • #6   30. okt 2011 Okay. Tusind tak for rådene smiley

  • #7   30. okt 2011 Hvad er forskellen på "pour-on vet" og "combo vet" ??

  • #8   30. okt 2011 navnet. Pour on er sådan set et navn man bruger om pipetterne.

Kommentér på:
Hjælp! Lopper

Annonce