{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

pest eller kolera ..hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg har to dejlige, meget kælne kattte søskende, på snart ½ år. Om dagen er de ligeså legesyg og endda meget kærlige som mange andre katte og killinger også er. Mit meget store problem opstår om natten:
Jeg kan vælge imellem at de sover inde hos mig , hvilket er hyggeligt ( men ikke mindst undgår jeg mit andet problem, som forklares senere)Nogle gange vågner de op til flere gange og ellers med garanti kl.05-06, og går AMOK i leg, kaster sig rundt , vælter ind i alt og så kan jeg kæmpe en times tid med at få dem til at slappe af. Hvis jeg ikke magter at have katte der vælter rundt over min krop og ansigt kl.05, har jeg istedet prøvet at lade dem være ude at soveværelset. De første timer går det godt, men så bryder helved løs med at kradse på døren, de går amok på døren, og selvom jeg står og op, skælder dem ud, eller giver dem nogget lækkert vådkost og et blødt tæppe derude, stopper de ikke. Sidste nævnte problem er noget nyt, de plejde at håndterer fint at være ude i stuen om natten. For mig er dette meget hårdt og svært at se hvad der er løsningen? Jeg har forsøgt med at sætte staniol på døren, men ingen af dem har noget imod staniol og kradser bare igennem det.

Sidst går jeg og venter på en fileway, som mit personlige sidste bud på en løsning.
Men please hjælp mig,! Jeg håndterer rigtig dårligt at få en så dårlig nattesøvn.

Enten vågner kattene i løbet af natten eller os vågner de kl 05-06


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pest eller kolera ..hjælp!
  • #1   8. mar 2011 Kan du ikke bare lade døren være åben? Så kan de jo komme ind og hygge når du skal sove, og kan løbe ud i resten af lejligheden om natten og lege? Det har virket her smiley

  • #2   8. mar 2011 mine katte har altid haft adgang til soveværelset og desværre har de jo en del krudt i den alder men med tiden kommer det at de ved at når i går iseng så sover vi det gør mine de går med ind og putter på deres kradsebræt til natten og så står de op om morgenen,, vi har som sådan ikke gjort det vilde vi har bare sagt kom så så går vi iseng og så har de tumlet lidt en times tid eller gået direkte iseng og hvis der har været nået i løbet af natten har vi tysset lidt på dem , så jeg ville sige giv dem tid til og lære rutinerne og kende ,

  • #3   8. mar 2011 Vores har også lært at når vi går i seng, så er der ro til vi står op. Dog fik min hunkat lige en dårlig vane med at vække mig kl. 06.15 HVER morgen, for så var der jo lige tid til nussetid med hende ingen vækkeuret ringer. Men den holder ikke, og efter en uges kamp med tyssen og vende og dreje hovedet til hun giver op, så er hun stoppet igen og ligger nu bare ved siden af mit hoved til jeg selv vågner.

    Killinger er meget aktive, og de kan ikke sove en hel nat. Lær dem at sengen om natten IKKE er legepladsen, men sæt dem ned, og når de så hopper op igen, så sætter du dem ned igen. Gør det uden at rejse dig, de skal stadig have en fornemmelse af at du er TRÆT, og SOVER!!!!
    At lege med dem inden sengetid og køre dem trætte er også en god ide, men holder sjældent en hel nat, og så er de alligevel legeklar igen på det tidspunkt. Jeg ville holde ud, og ikke lukke dem ude af mit soveværelse, men jeg kan godt forstå det er hårdt når man ikke får sovet ordentligt igennem, jeg er heller ikke god til at tolerere det må jeg sige.


  • #4   8. mar 2011 tak for alle de dejlige og gode råd, jeg suger det hele til mig.
    Jeg kunne jo egentlig godt tænke mig at de kunne finde ud af at sove i stuen og enkle nætter (når min kæreste ikke sov hos mig) , kunne komme ind og sove hos mig i sengen. To personer og to katte er der ismpelthen ikke plads til i en halvanden mands seng. Men kan det lade sig gøre? eller skal man være konsekvent.

    Jeg må endeligt krybe til korset og forklarer at jeg bor med en veninde, dog i 100kvmk lejlighed, men misserne er jio mine og når de larmer om natten får jeg utrolig dårlig samvittighed overfor hende, for hendes nattesøvn skal jo ik os ødelægges. Har derfor især stået op, og givet dem mad osv, i et forsøg på hurtigst muligt at stoppe larmen. Derfor er det svært for mig at lade dem kradse igennem eller lege igennem, når min veninde sover i rummet ved siden af. Men hun er ofte væk hele weekneder fredag-mandag og det må jeg udnytte og øve med misserne.
    Til sommer flytter min kæreste og jeg sammen ( i samme lejlighed) og veninden ud, og SÅ bliver der helt faste rutiner, og regler , håber ikke det er for sent til sommer. Skal siges at de jo ike er nogle uvorne misserne nu, men det er ikke alt jeg har gjort klart for dem.


  • #5   8. mar 2011 Det bliver noget rod hvis du tager dem ind engang imellem, så vil de blive ved med at gerne ville, og når de så får lov engang imellem, forstår de slet ikke at de ikke må altid.

    Jeg ville lige tage en snak med veninden om hvad i gør, og hvad hun synes hun kan leve med, for det kan jo være hun siger, for en periode, ja så må vi lære dem at der skal være ro. Hvis hun slet ikke er med på ideen, ja, så må du jo gøre hvad du kan.


  • #6   8. mar 2011 Nu skal det lige tilføjes at kattedyr er mest aktive i skumringstimerne, både morgen og aften og det kan være svært at ændre på. Men det kan lade sig gøre, det kræver bare tålmodighed og tid.

  • #7   8. mar 2011 synes også det er synd at de må en gang imellem det kan de slet ikke finde ud af . synes helt klart du skal tage en snak med din veninde og sige til hende det er en overgangsfase og så ellers lade kattene være ( ved det er sindsygt jhårdt og trættende men pludselig forstår de det )) og lad endelig være med og stå op om natten hvis de hopper i sengen på dit hovedet eller lignende så sig ned og klips med fingerne og peg ned på gulvet men igen det tager tid men de lærer det ..

  • #8   8. mar 2011 Jeg vil gerne vide om man når man har katte der kradser på dørene (det har jeg) kan få noget i handlen som gør at de holder op. Mine dørkarme både inde i huset og træværket i udestuen er temmelig medtaget. Jeg tænkte på noget "gå-væk-kat" ...ting ???

  • #9   8. mar 2011 Konsekvens og tålmodighed er nøgleordene. Mine katte kommer ikke ind i soveværelset for min hunkat blev ved med at ville under dynen og så ud igen og ind igen osv osv. det blev jeg idiot af, så nu er der 1 rum og en gang imellem os for jeg blev også vækket af kradseri på døren, men når jeg lukker døren til kontor/spisestue forstår de at nu er det sengetid.

  • #10   13. mar 2011 Kan ikke lade være med at grine.... Har en hunkat som lige er fyldt 2 år. Hun tror selv hun er killing endnu og starter også klokken bæ om morgenen ved at kravle rundt under sengen. Kan hører kløerne sætter fast... ved at blive vanvitteg af at høre på det,men plejer at stoppe når jeg banker på sengen

Kommentér på:
pest eller kolera ..hjælp!

Annonce