{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

dyrelæge.. {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.

Jeg har lige været til dyrelægen med mine to dejlige killinger. De har taget det rigtig fint og det virker ikke som om nogen af dem har haft følt nogen ubehag ved at være der.. men blev alligevel lidt utilpas da vi kom med dem og de sagde at nu kunne vi godt gå og så ville de ringe når mine basser var vågne og friske igen..

Jeg havde bestilt en killingepakke til dem begge og der var bl.a. et sundhedstjek med i men jeg blev ikke tilbudt at komme med ind eller noget.. er det normalt?

Når nu det er første gang vi har dem til dyrelægen havde jeg nok følt mig en del mere tryg hvis jeg havde fået lov til at se hvordan de håndterede dem i en situation de var helt uvante i, istedet havde jeg ondt i maven i samtlige timer der gik før de ringede og sagde at vi kunne hente dem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrelæge..
  • #1   20. jun 2011 Jeg har alle gange været med ved tjek og vaccine af dem og så da det var færdigt kørte jeg og kom igen når de var vågne =)

  • #2   20. jun 2011 Lyder også meget rarere, synes simpelthen det var så mærkeligt at jeg ikke engang fik tilbuddet..

    De får anden vaccine samme sted og der spørg jeg om ikke jeg må komme med derind, første gang overså hun også at de begge to havde øjenbetændelse..

    Når de så har fået den er jeg ret sikker på at jeg flytter dem ud til en anden dyrelæge, for det blir forhåbentlig først når de er omkring 6-7 måneder og de skal neutraliseres at vi skal se dr. dyr igen.. betaler gerne 500 mere og kører 10 kilometer længere hvis jeg går derfra med en følelse af at mine "unger" er i trygge hænder smiley


  • #4   20. jun 2011 nej gjorde jeg faktisk ikke og det er det dummeste jeg har længe har gjort at undlade at spørge , har altid været med min hund inde og er altid blevet spurgt, i stedet brugte jeg så 6 timer på at bekymre mig og være utryg..
    Min kæreste og jeg har allerede besluttet at vi skifter dyrelæge.. smiley


  • #5   20. jun 2011 Skulle de neutraliseres, siden de skulle sove ?

  • #6   20. jun 2011 Jeg undrer mig også ligesom Yvonne *coon-amore.dk **

    Hvis de begynder at tale om at de er vågne og friske ved afhentning må de jo skulle bedøves...

    Ved du hvad du har bestilt tid til?
    Det lyder godt nok som den store med neutralisering, udfra det du skriver

    Bedste hilsner
    Pia, Charley & Chili


  • #8   20. jun 2011 Jeg har faktisk en veninde der bare skal aflevere katten når den skal til tjek, og så må hun pænt vente udenfor, så det praktiseres åbenbart flere steder.
    Af samme grund kunne jeg ikke få mig til at flytte til det dyrehospital, for jeg vil også med ind.
    Det må man til gengæld ikke når det er med bedøvelse osv.


  • #11   20. jun 2011 det var uden neutralisering og har lige snakket med en der har haft katte hele livet jeg bor i ejendom med og hun siger at hende jeg var hos har speciale i katte.. men blir da helt i tvivl når i skriver som i gør..

    selvfølgelig ved jeg hva jeg har bestilt, jeg bestilte det der hos hende hedder en lille killinge pakke og indeholder: sundhedtjek, øremærkning, chip, smertebehandling, 1. vaccine og ormekur samt registrering og sundhedsbog..


  • #12   20. jun 2011 Og må man spørge, hvorfor du valgte ikke at neutralisere, når nu kattene alligevel skulle i narkose? Det bliver da kun meget dyrere at få dem i narkose igen senere, for at få neutraliseringen klaret. Og hvis ikke dyrlægen har valgt at påpege dette for dig (af hensyn til kattene, der jo skal turen igennem igen snart), så lyder det ikke just som en særlig kompetent dyrlæge...
    Jeg vil anbefale Skovlunde-Herlev Dyreklinik.


  • #13   20. jun 2011 (i øvrigt vil jeg mene, at det er normalt at man deltager i det overfladiske sundhedstjek, når man afleverer sin kat - altså et tjek hvor de lige lytter på hjerte, og hvor man lige kort kan få en snak med dyrlægen)

  • #14   20. jun 2011 Jeg valgte ikke at få den storekillingepakke som jeg ellers havde bestemt mig for fra starten efter at ha læst meget herinde, men der var flere af dyrelægerne der synes jeg skulle vente med at få dem neutraliseret til de var mellem 6-9 måneder og kønsmodne..

    Jeg kan sagtens se det med at de skal i narkose igen, og som du selv siger er det heller ikke den billige løsning jeg er gået efter, men når man hos flere af de dyrelæger man opsøger bliver vejledet til at vente, så gør man jo hvad man regner for ens kattes bedste smiley

    Jeg vil helt sikkert tjekke skovlunde-herlev dyreklinik ud!

    Og er der nogen der er kendskab til Gentoftegades dyreklinik for det var der jeg havde tænkt jeg skulle flytte mine små banditter ud??

    og tusind tak for råd og hjælp smiley man bliver jo kun klogere herinde..


  • #15   20. jun 2011 Ikke alle dyrlæger er dygtige nok til at styre narkosen til killinger. Men det kan jo næppe være grunden til at du er blevet afvist, da dine killinger jo har været i narkose.
    Man troede også engang, at det kunne have betydning for kattens udvikling - herunder udviklingen af dens urinveje, men det har altså ikke noget på sig! Der er ingen videnskabelige undersøgelser der kan påvise problemer ved tidlig neutralisering.
    Tværtimod er jeg altså faktisk tangerende til forarget over, at man kan få sig selv til som dyrlæge at vejlede katteejer til at lægge 2 killinger i narkose - velvidende, at kattene så skal i narkose igen om hvad - 3 mdr.?
    Skovlunde-Herlev er vant til tidlig neutralisering, fordi de har mange opdrættere som kunder.


  • #16   20. jun 2011 ringer til dem med det samme, kan se de har åbent til 19 om mandagen.. puha det er jo lige til at blive snot forvirret over, man går jo ud fra at dyrelægen er den der har bedst styr på det og derfor lytter man men efter den oplevelse hos dyrlægen er jeg da også virkelig blevet i tvivl, jeg mener hvis så mange erfarne kattemennesker kan blive forargede er man jo nød til at lytte og netop derfor jeg har oprettet en bruger herinde.. gode råd er dyre smiley

  • #18   20. jun 2011 fasanvejens dyreklinik.. og det var i fredags men har haft det skidt siden..

  • #19   20. jun 2011 Du godeste jeg er målløs - ingen ved sine fulde fem lægger i kat i narkose uden at få gjort det hele.

    Smut du ud til Skovlunde næste gang - der chekkes katten op af dyrlægen sammen med ejeren enten der bare vaccineres eller katten skal i narkose og opereres.


  • #20   20. jun 2011 er det dig der har haft det skidt siden i fredags - eller kattene?

  • #21   20. jun 2011 kattene har det dejligt, de har ingenting sagt til noget af det, det var trætte men glade da vi hentede dem og ville gerne lege med det samme vi kom hjem.. det er mig der har været skidt til mode fordi jeg har følt mig usikker og forvirret..

  • #22   21. jun 2011 Katte skal nu nok også sagtens klare det smiley
    Jeg synes bare, det er super ringe vejledning - hverken af hensyn til katteejer eller katte.


  • #23   21. jun 2011 tusind tak for hjælpen herinde.. det er sgu dejligt med lidt vejledning!

Kommentér på:
dyrelæge..

Annonce