{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

ahmad a
ahmad a
Tilmeldt:
3. aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

neutraliseret foder til mco killing? {{forumTopicSubject}}

hej.

skal til at købe en maine coon killing på 12uger med stamtavl, og jeg ville få den neutraliseret fra ejeren. Men min dyre læge siger at det er ikke godt at neutralisere en maine coon før den er 1,5år fordi den har bedst af at spise royal canin til killinger så den kan vokse godt, og det kan den ikke få fordi den ville blive for tyk og den ville få problemer med nyre der royal canin indholder noget som neutraliseret kat ikke må få, kan ikke huske hvad han sagde det hedder.

passer det? hvad giver i jeres neutraliseret maine coon killing?

ville jo helst have jeg får en stor maine coon, så den skal få det bedste fodre og vækst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  neutraliseret foder til mco killing?
  • #1   18. aug 2011 Hvad siger opdrætteren?

    EN MCO vokser længe - et godt voksenfoder burde være godt:-) fx Feline Porta 21 http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm


  • ahmad a
    ahmad a Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   18. aug 2011 opdrætteren siger at han ville give dem royal canin og at der ikke ville ske noget.

    dkkorat: det fodre du skriver er jo til voksen kat, er du sikker på det er nok til en maine coon kan vokse godt på??

    synes det er total forvirrende det her. nogen som bare giver royal canin 36 til deres neutraliseret maine coon killing?


  • #4   18. aug 2011 hej jeg ved godt at min er en NFO men st. på dem er næsten den samme og også voksetiden....så vil bare sige min killing blev kasteret som 11½ uge gammel og han spiser royal canin kitten og han vokser ca 2-300 gram i ugen stadig og nu er han da over 20 uger så kan ikke se at han ikke skulle blive en stor og fin kat i sidste ende og han vil da blive på killingefoder indtil han er et år gammel smiley

  • ahmad a
    ahmad a Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   18. aug 2011 problemet er at min dyr læge siger at en neutraliseret killing må ikke få royal canin kitten fordi de ville få nyre problemer, han sagde noget med sten i nyre efter hvad jeg kan huske, han sagde også på royal canin ville den blive fed.

    så i mener at jeg bare skal give den royal canin uden jeg skal være bange for den bliver syg?

    hvis i synes det og i er sikker jamen så gøre jeg det.

    lig en ting mere, hvor lang tid ville i give en maine coon killing fodre? nogen siger 1år andre 2år


  • #6   18. aug 2011 jeg har codi som er 9 måneder nu han blev kastrert da han var et halv år han få en blaning af killing og voksen maine coon foder fra rc
    og det trives han fint på han vokser og er i nu ikke blevet tyk
    han begyndte at blive lidt tyg og der få begyndte jeg at give ham halv af vær :o)


  • ahmad a
    ahmad a Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   18. aug 2011 kan se mange her giver royal canin killing fodre, så det ville jeg også gøre.

    michele: så vil jeg starte med at give den killinge fodre og hvis den begynder at blive tyk så får den halv killing og halv voksen.

    sjovt nok har jeg faktisk aldrig set en tyk maine coon, synes altid maine coon er en stor og slank kat.


  • #8   18. aug 2011 ahmad
    Jeg kender en del MCO killinger, der vokser op på voksenfoder fra Feline Porta 21 - der er også en version til killinger og hunkatte smiley Mange vælger at supplere med råt kød og vådfoder.
    Hvor stor katten ender med at blive, er ligeså meget genetik som foder.


  • #9   18. aug 2011 ahmad
    Jeg kan også fortælle, at Mysterycoons MCO, som har den webshop med Feline Porta 21, som jeg linker til, selv opdrætter MCO og bruger foderet til sine katte, som bestemt ikke kan siges at være små smiley


  • ahmad a
    ahmad a Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   18. aug 2011 dkkorat: kan man give en killing råt kød som fisk, rejer osv. troede det er først når de er 1år.

    hvad er godt mad man kan lave til sin killing? er kogte rejer godt. fordi hvis man kan give dem kød, så ville jeg også selv give dem det.



  • #11   18. aug 2011 Killinger kan spise det samme rå kød som voksne - det skal bare skæres ud i lidt mindre stykker smiley Kylling, kalkun, hjerte, kråser, hakket kød - kun fantasien sætter grænser. Rejer og tun skal man dog passe på med mængden af, da de indeholder mange tungmetaller.

  • ahmad a
    ahmad a Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   18. aug 2011 mange tak for jeres god svare:)

  • #14   18. aug 2011 RC har et specielt killingefoder til MCO..
    Royal Canin Maine Coon kitten 36
    Bland evt kitten med steriliseret


  • ahmad a
    ahmad a Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   18. aug 2011 synes også det lægen sagde lyd forkert, derfor spurgte jeg her!

    vil starte med at give den kun royal canin 36 og hvis den bliver for tyk blander jeg så med voksen fodre.

    nogen der ved hvor lang tid en maine coon skal have killing fodre? er det 1 år eller 2år?


  • #16   18. aug 2011 for at svare på hvor længe din killing skal have killigefoder, afhænger af din egen kat, nogle kan nøjes med et år, andre skal have 2 år. min tidligere killing fik killinge foder fast til han var lige knap 16 måneder, derefter brugte jeg killinge piller som snack piller til aktivering i små 5 måneder. smiley håber det kan hjælpe dig smiley

  • ahmad a
    ahmad a Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   19. aug 2011 nickie: mange tak for dit svar.

  • #18   19. aug 2011 Royal Canin laver racespecifikt foder. De har et killingefoder til Maine Coon (link fjernet)
    Det ville jeg vælge.
    Forresten kan du købe det til knap 500kr hos zooplus.de inkl fragt. (alt RCs foder er billigere der) kitten i 10 kg koster 560,- herhjemme


Kommentér på:
neutraliseret foder til mco killing?

Annonce