{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.328 visninger | Oprettet:

Foder til neutraliseret katte {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg søger et sted på nettet hvor man kan købe foder til neutraliseret katte, har fået anbefalet det af dyrlægen, men ville hellere købe det på nettet da min dyrlæge ligger udenfor byen og ville gerne slippe for at skulle slæbe 8 eller 10 kg foder ned til stationen som ligger ca 3 km fra dyrlægen af.
Nogen der kender et godt sted?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til neutraliseret katte
  • #1   18. mar 2012 Jeg fodrer med Acana Grassland. Acana indeholder ingen korn, men derimod masser af kød. Jeg ville til enhver tid vælge et produkt uden alt for meget korn, da jeg ikke mener katten har gavn af de store mængder korn der bl.a. er i RC, Hills osv.

    Ved ikke hvad det er for et mærke din dyrlæge har anbefalet dig... Men højest sandsynlig noget der er smæk-fyldt med korn. Det plejer det at være det dyrlægen anbefaler.

    Men ellers har de masser af forskelligt foder på zooplus.de og zooplus.co.uk, og de har gode priser smiley


  • #2   18. mar 2012 Han anbefalede royal canin til dem, og ja er enig, de skal ikk have for meget korn, har de ikk godt af, skal bare have fundet noget som er god til dem, min hankat skal på slankekur så det skal også være et produkt uden for meget fedt, ja zooplus.dk har en del foder, kan være jeg skal kigge det igennem igen og se om der er noget, ved heller ikk hvor står betydning det har om det er til neutraliseret katte eller ej.

  • #3   18. mar 2012 Vil klart anbefale at bruge den tyske eller engelske zooplus. Det er billigere end den danske.

    Jeg synes jo et foder uden korn og med meget kød er velegnet til en kat på skrump. Kød mætter meget mere end korn, der bare er tomme kalorier, der feder.


  • #4   18. mar 2012 Der er nu ikk meget at spare ved det, har kigget på det før da jeg kiggede på foder til min gamle hund, men har fundet noget foder nu til dem, så det vil jeg prøve og købe her til den første.

  • #5   19. mar 2012 begge mine katte lever fint uden urinkrystaller og fedme på en blanding af maxizoos select gold og bilkas dyrelægens og så lux vådfoder 1 gang dagligt

  • #8   19. mar 2012 Jeg vil bestemt også anbefale dig at bruge alm foder. Alt det specielfoder er der ingen grund til at bruge ekstra penge på. Så giv din kat, det den plejer at få. Husk dyrlæger yderst sjældent har reelt kendskab til katte og ernæring.

  • #9   19. mar 2012 Tak for jeres indlæg, jeg vil overveje at blive på det foder vi køre med nu, skal bare have slanket min hankat, han er blevet alt for tyk og kan godt se på ham at han har taget på. Jeg er stoppet med at give dem vådkost, de fik det i ny og næ førhen, men er stoppet lidt med det for at de ikk skal tage alt for meget mere på. Min hunkat er som hun skal være. Lige i øjeblikket køre vi med nutra gold, og de kan rigtig godt lide det, og der er ikk så meget korn i igen, så tror vi holder os på den.

  • #11   19. mar 2012 De får også vådkost fra aldi, men min hankat gider ikk æde det i øjeblikket så derfor får de det ikk lige pt. Jeg ved godt at korn det feder, det gør det også ved hunde og alle mulig andre dyr. Men har jo også lige sagt at jeg vil blive på det foder vi har nu, da de køre godt på det. Men man er jo altså også nød til at se på den enkelte kat, han skal jo ikk have lige så meget foder som han plejer når han er overvægtig, for det er når de bliver overvægtige at de kan blive alvorlige syge, og det vil jeg ikk have.
    Jeg ved godt at vådkost ikk feder som sådan, men de har heller ikk godt af at få for meget af det og når katten ikk vil spise det så er der ikk så meget jeg kan gøre, har prøvet med 10 forskellige slags vådkost til ham, men intet af det vil han spise. Det er kun min hunkat som spiser det.


  • #12   19. mar 2012 Hvis man slanker med Eukanuba Restricted Diet, skal de iflg. producenten have 80 gram og så meget kan mine ikke spise!!
    Så vægtskalaer er noget fis!
    Hvis din kat er ordineret kur og det ikke kun er dig selv der synes at den er overvægtig, så få noget specialslankekost til den og motionér den.
    Ellers skeler jeg heller ikke til kastratfoder, jeg fodrer med RC Fit - igen, for slankekosten ville de ikke have!!!


  • #13   19. mar 2012 Nåeh ja, så får de IAMS poser ved siden af.

  • #15   20. mar 2012 vægtskalaer er altid kun vejledende.



Kommentér på:
Foder til neutraliseret katte

Annonce