{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.892 visninger | Oprettet:

Kradser på væggene. {{forumTopicSubject}}

Hej alle, endnu engang tyer jeg til jeres hjælp, håber så i kan smiley


Min mors kat, på godt lidt over et år, er begyndt at kradse på væggene. Han sætter ikke rigtigt kløerne i, men bare lige nok til, at det "skriger" i ørene. Ligesom når man køre negle over en tavle.
Han gør det i hele lejligheden (som er 74 m2)

Han har 2 kradse træer, en kradse pyramide, og sådan noget sisal man kan sætte op på et hjørne af væggen.

Vi klippede hans kløer i tirsdags, i håb om at han måske ville stoppe... men ak nej.
Og han har krattet vægge i lang lang tid...

Vi har afprøvet div. husråd med citron, gå-væk-kat og lignene. Men det er han ret ligeglad med!


Nogen der kan hjælpe mig med hvorfor han gør det, og hvordan min mor kan få ham til at stoppe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradser på væggene.
  • #2   16. sep 2011 det er det jeg søger hjælp til at regne ud smiley

    Intet er ændret, og mest af alt vil jeg sige at han gør det for at provokere, hvis en kat kan det smiley

    Han kan stå ved siden af væggen, uden nogen tegn på noget som helst... kigger man på ham, så kigger han en dybt i øjnene, og river LANGSOMT ned.

    Han kan også finde på at sige jagt lyde (de der due lignene lyde) og så rive væggen... laaaangsomt.



    Ved du hvordan man kan finde ud af, om det er nervøst? For hvis der er noget galt, så skal han jo ikke lide under det.
    Dog kan jeg ikke lige umiddelbart se hvad det skal være...


  • #3   16. sep 2011 Det lyder lidt som at han markere, prøv at køb feliway på spray og spray der hvor han kradser...

    Eller også, læg mærke til hvornår det er han gør det.... er det når madskålen er tom?

    Har selv en kat der begynder at slikke på plastik hvis han vil opnå noget smiley


  • #5   16. sep 2011 hmm.. jeg siger videre at hun skal prøve at aktivere ham mere... men hun kan næsten ikk mere end hun gør.
    Jeg vil prøve at lave sådan en tænke-find-mad-ting til ham...

    Men han er verdens særeste kat. Han gider kun godbidder engang i mellem... han kan være noget så ligeglad med når man vil lege med ham.

    Janni, jeg tror ikke han markere... det virker for overvejet, provokerende. Tænker nok mere susan har fat i noget af det rigtige... med at han skal aktiveres mere... men jeg ved næsten ikk hvordan.

    Nogen gode råd til hvordan man kan aktivere den?


Kommentér på:
Kradser på væggene.

Annonce