{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.997 visninger | Oprettet:

Sphynx og Cornish rex. {{forumTopicSubject}}

Hej alle! (-:

Jeg er en 18-årig pige, som drømmer om en ven for livet. Jeg er meget interesseret i at vide mere om racen Sphynx og Cornish Rex, idet jeg har hørt, at Sphynx'en er et yderst kærligt væsen. Hvordan med Cornish Rex? Og er der nogen som kan fortælle mig den/de største forskel/forskelle på de to racer (udover at Sphynx'en selvfølgelig skal vaskes efter behov modsat Cornish Rex - sådan som jeg har forstået det)? Hvordan med den daglige pleje generelt (noget som er vigtigt at have i tankerne)? Andet som I finder vigtigt at nævne i forbindelse med Sphynx?

/ Ditte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sphynx og Cornish rex.
  • #2   25. feb 2012 Jeg har selv en skaldepande (Sphynx), og hun er en dejlig, rolig og elskværdig lille størrelse. Sphynxen er en race fuld af kærlighed - især til mennesker. Jeg får daglig kys af hende, og vil hun snakkes med, skal hun nok gøre opmærksom på det. Jeg er af den overbevisning, at langt de fleste Sphynxer - især killinger - skal have en artsfælle. Det betyder ikke nødvendigvis, at det skal være en Sphynx. Vi har en Maine Coon og en huskat/blanding gående sammen med vores, og de nyder hinandens selskab.

    Jeg synes du skal kontakte Christina Bøwes, da jeg ved hun har erfaring med både Cornish Rex og Sphynx. Hun hedder Christina B herinde: http://kattegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=15958

    Ellers er en god idé at besøge forskellige Sphynx-opdrættere. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er mulighed for at hilse på min Sphynx (der godt nok har pels) på hobbyudstillingen i Horsens, hvis det er.

    En anden fin hjemmeside at besøge er denne: http://www.rexsphynxklubben.dk/news2.php


  • #3   25. feb 2012 Tak for svarene, det er altid rart at høre fra nogen, som har erfaring! (-:

    Hvordan oplever I forskellen på at have en enkelt eller to katte (er arbejdsbyrden større, eller)? Jeg kender nemlig en, der har en Maine Coone, som han gerne vil forære mig, idet den vidst er lidt ensom.

    Fantastisk! Jeg bor faktisk i Horsens, så jeg kommer helt sikkert forbi, for at møde denne smukke skabning. (-:


  • #4   25. feb 2012 jeg er i børkop mellem vejle og fredericia med mine katte i påsken og du skal være velkommen til at kigge forbi og opleve både sphynx og cornish.bare skriv en pb så får du nummer og adr.

  • #5   25. feb 2012 Maibrit

    Hvor meget koster det at komme ind på udstillingen, jeg synes ikke lige, jeg kan finde det nogen steder? (-:


  • #6   25. feb 2012 Ditte:
    Min erfaring er at der ikke er den store arbejdsbyrde. Naturligvis skal kattebakkerne skiftes oftere, der spises mere foder og dyrlægeregningen er højere, men den glæde der er ved at se to katte, der hygger med hinanden overvejer det.

    Et lille tip:
    Hvis man gerne vil spare penge på foder og tilbehør, f.eks. grus, er den en fordel at handle via Zooplus.de. Der er fri fragt for køb over 69 Euro. Vi køber langt det meste via den hjemmeside, og har sparet rigtig mange penge i forhold til hvis vi havde købt det i dyrehandlen.

    Du skal være velkommen til at hilse på Nokki, min Sphynx, på hobbyudstillingen. Vi har også vores Maine Coon med den dag. Det foregår på Langmarksskolen lørdag d. 3 marts. fra 10-16.


  • #7   25. feb 2012 Du skal være opmærksom på at en spynx og cornix rex er mere agtive og snakkende katte end en maine coon er

  • #9   25. feb 2012 Maibrit

    Tak for tippet med Zooplus.de. Er der noget bestemt foder, du vil anbefale? (-:



  • #10   25. feb 2012 Lotte:
    Jeg har helt overset dine krøllefis'er imellem alle de flotte skovkatte.

    Atil Foto:
    Der er jeg så meget uenig mht. snakkeri. Mon ikke at du forbinde Sphynxen og Cornish Rex med Siameseren eller Peterbalden. De mange Sphynx, jeg kender er ikke særlig snakkende. Naturligvis siger de lyde, men slet ikke på niveau med Maine Coonen eller Siameseren.

    Ditte:
    Ang. foder: Det er en jungle, men du kan da få at vide hvad jeg selv fodre med.

    Tørkost:
    Farmina N&D m. lam (Min Sphynx har en lidt sart mave)
    - dette tørfoder kan ikke købes på Zooplus, men koster 500 kroner for 10 kg.

    Vådkost:
    Smilla (udgaven med kød)
    Bozita
    Animonda Carny Exotic
    LUX (købes i ALDI)

    Hertil tilbydes kattene råt kød, men det har som regel ikke den store interesse.

    Personligt har jeg bedst erfaring med at anvende vådkost som primær foder og tørkosten som sekundær foder. Ellers spørger du bare hvis du skulle dukke op på hobbyudstillingen.

    Ang. entrepris:
    Jeg kender ikke umiddelbart prisen, men det plejer at være under 40 kroner. Jeg vender lige tilbage når jeg har den eksakte pris. smiley


  • #11   25. feb 2012 Så er jeg blevet oplyst om entréprisen. Der er gratis adgang til udstillingen for publikum. smiley

  • #12   25. feb 2012 hvis andre i nærheden af vejle skulle ha lyst til at se sphynx og cornish IRL så siger i bare til. mine forældre har crx killinger og jeg forventer at skulle ha sph killinger sidst på året

    til dagligt bor jeg i rødovre og her er i også velkommen her dog kun sphynx


  • #13   26. feb 2012 Jeg oplever heller ikke cornish eller sphynx som mere snakkende end MCOen :o)

    Men jeg oplever arbejdsbyrden ved to katte vs. en som meget ens. Bakken skal alligevel tømmes morgen og aften, og der skal skiftes vand og fodres osv. uanset om det er en eller to :o)
    Til gengæld får man en større frihed. En enekat er langt mere afhængig af at man er hjemme ved den, end to katte er. :o)
    Og det er ikke fordi man går glip af selskabelighed fra kattens side, man får bare ekstra morsom katteadfærd at deltage i og se på :o)


Kommentér på:
Sphynx og Cornish rex.

Annonce