{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Sabrina A
Sabrina A
Tilmeldt:
15. jul 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64

Min hunkat virker meget stresset/bange. {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Jeg er Sabrina´s søster.

Jeg har lånt hendes profil, da jeg hele dagen har prøvet at oprette min egen profil herinde, uden held.

Men jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har 2 hun katte på halv andet år, som er halv Maine Coon halv huskat, og som kommer fra samme kul.
Den ene hedder Cario. Hun har altid været meget forsigtig, og en der holder sig meget for sig selv.
Men hun er bare kronisk bange hele tiden. Hun er hele tiden nervøs, er obs på alle ting.
Jeg bor sammen med min kæreste i en 4 værelses leglighed, hvor et af vores arbejdsrum er hendes "tilflugtsted".
Hun går ud og spiser og i kattebakken, og så ind i det værelse igen. Hun kommer nogle gange ind i stuen og vil nusseskort, og så løber hun igen. ! Hvis hun ligger sig ned, så løber hun også med det samme, hvis vi bevæger os. Vi kan endda heller ikke, få hende frem med godbidder eller legetøj.
Jeg synes det er synd for hende, at hun er bange hele tiden. Må da også være stressende for hende ?
Den anden af vores katte Luna, er meget imødekommende, og sover ved mig hver nat.
Håber i kan hjælpe mig, for synes det er så synd for hende.

Mvh Linda.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hunkat virker meget stresset/bange.
  • #1   22. jul 2012 Måske Feliway kunne hjælpe lidt på sagen?
    http://www.ceva.dk/da/Produkter/Kat/Feliway

    Ellers har jeg læst gode erfaringer med at klikke træne "nervøse" katte. Så snart de forstår at et klik er lig godbid, ja så skal der klikkes og belønnes hver gang katten nærmer sig (til at begynde med også bare når katten nærmer sig lidt, uden egentlig at komme helt hen og hilse, det kaldes shaping)

    Jeg ville kontakte en ekspert i katte adfærd, og høre hvad han/hun vil mene vil hjælpe.

    Men det kan jo skyldes mange ting! Jeg håber at I finder en løsning.


  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #2   22. jul 2012 Lyder som nogle gode ideer. Vidste slet ikke man kunne bruge click træning ligesom til hunde. Men jeg vil da prøve for ja det kan jo skyldes alt så må bare prøve mig frem! Tusind tak smiley

  • #3   22. jul 2012 Zyklene også en mulighed kun selv brugt feliway men den andet er vidst mere til din situation smiley

  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #4   23. jul 2012 De begge er fra en familie hvor de havde mange små børn. Vi så en børnene bære Cairo i halen, så har på fornemmelse at de ikke har været søde ved hende. Men det der er mærkeligt er at Luna er helt fint. Hun laver sjældent noget så vi har næsten ikke skældt hende ud for det er Luna der laver al balladen. Vi har engang haft fisk men har ikke andet nu.
    Zyklene vil jeg prøve tusind tak, vil gøre alt for at hun bliver mindre nervøs for er ikke et liv at have at være så stresset


  • #5   23. jul 2012 Er de ude eller indekatte? Jeg spørger fordi at en bestemt virus kan gå på psyken og så er der ikke meget at gøre (egen erfaring).

  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #6   23. jul 2012 De er begge indekatte men deres mor var udekat men de har ikke selv været ude.
    Hvad er det for en virus?
    Luna vil gerne ud med på vores altan sammen med os. Kan lade døren stå helt åben til Cairo men hun nærmer sig ikke, det er hun for bange til.


  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #7   23. jul 2012 De er begge indekatte men deres mor var udekat men de har ikke selv været ude.
    Hvad er det for en virus?
    Luna vil gerne ud med på vores altan sammen med os. Kan lade døren stå helt åben til Cairo men hun nærmer sig ikke, det er hun for bange til.


  • #8   23. jul 2012 Så er der ingen farer for FIV:)
    Kombinér evt. Zylkéne med RC Calm. Der er Zylkéne i og det kan ikke overdoseres. De bliver hverken sløve eller afhængige af det.

    Hvis hun har en grim forhistorie (det tyder det jo på) så lad hende tage alt i sit egt tempo. Der kan gå meeeget lang tid før hun tøer op:)


  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #9   23. jul 2012 Hvad er RC calm? Er det et stof der beroligende? Så du mener ikke jeg skal være urolig også bare lade hende være også skal hun nok begynde i sit eget tempo?

  • #10   23. jul 2012 Royal canin noget mad der vidst skulle hjælpe kan jeg forstå herinde på folk smiley

  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #11   23. jul 2012 Nårrgh det kender jeg da smiley troede det var en forkortelse for noget andet.
    Tusind tak smiley


  • #12   24. jul 2012 Jeg fik for maaange år en mishandlet kat. Alt hvad jeg havde fået at vide var løgn.
    Det lyder jo som om at hun er skræmt, så ja, lad hende komme når hun vil og søge væk når hun vil det.
    Hvis hun har grimme oplevelser i bagagen skal hun jo lige finde ud af at det ikke sker igen.
    Du skal vide at det tager lang tid og hun bliver måske en kat der kun knytter sig til én person, men det skal nok blive den dejlig kat.
    Det gjorde Mickey, man skulle bare kende hans særheder:)


  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #13   25. jul 2012 Nårgh okay lyder rigtig godt at det er gået godt for dig, så er jeg ikke så urolig. Har jo haft hende i 14 måneder så skal bare være tålmodig. Håber bare hun bliver tryg på et tidspunkt så hun ikke skal være så bange.

Kommentér på:
Min hunkat virker meget stresset/bange.

Annonce