{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Skole, sygdom og gruppe arbejde {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Bliver lige nød til at komme ud med nogen ting.

Det er sådan at da jeg startede min skole igen her efter sommerferie skulle jeg ned til tjek hos lægen, så jeg kunne blive ved med at få mine p-piller, der får jeg samtidig afvide at der i en gamle blodprøve vist at jeg manglede forlinsyre og B12, noget der vist hænger sammen. Så fik taget en ny blodprøve der har bekræftet det. Det skulle åbenbart gør så jeg bliver utrolig træt fordi jeg mangler det her og skulle også have nogen andre bivirkninger, som jeg ikke selv synes jeg har opdaget.

Jeg er ikke så god til det med læger og alt det og slet ikke til at bede om hjælp hvis jeg endelig har det dårligt, eller er usikker på nogen ting. Så i kan måske forstille jer at det tager lidt hårdt på mig. Jeg ved også godt I måske ikke synes det er det voldsomme det med at mangle B12, da man jo bare kan tage nogen vitaminpiller. Så enkelt er det altså bare ikke, ihvertfald ikke for mig.

For at undersøge dette har de skulle tage blodprøver. hvilket jeg ikke er god til, da det idag kun er 3. gang jeg har fået sådan nogen taget i armen. Hos min tidligere læge fik jeg taget små blodprøver med et prik i øret.

Jeg vågner så idag og har haft lidt ondt i maven, muligvis fordi jeg skal på hospitalet for at have taget nogen prøver der skal vise om jeg overhovedet kan optage B12 i kroppen, og det går så lidt væk, men efter jeg har fået taget blodprøve her til morgen, får jeg det dårligt igen synes jeg. (Fik taget 12 blodprøver på engang hvilket jeg synes er mange når man ikke er så vild med det). Problemet er så, jeg har gruppe arbejde i skolen, og grundet det her og lidt sygdom hist og pist har jeg ikke været der så meget, og føler virkelig jeg lader dem i stikken. Men jeg vil bare heller ikke i skole hvis jeg føler jeg har det dårligt, for så ved jeg bare det er en lorte dag for mig smiley Jeg har skrevet til dem og jeg håber virkelig de forstår, og har sagt jeg gerne vil sidde sammen med dem, på noget der hedder teamviwer for at følge med hvis vi skulle ud i grupperne idag, venter stadig på svar fra en af dem.

Men føler virkelig jeg svigter dem, at jeg svigter min skole smiley Er samtidig ikke den mest populære i klassen, og de fleste vil faktisk ikke være i gruppe med mig. Så det gør det ikke bedre synes jeg.

Undskyld for det lange indlæg, havde bare lige brug for at komme lidt af med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skole, sygdom og gruppe arbejde
  • #1   22. sep 2015 http://www.netdoktor.dk/vitaminer/folinsyre.htm
    Med minder du spiser meget usundt eller det er p-pillerne som er skyld i din mangel, så er jeg bange for, at du ikke optager det godt nok, men er det tilfældet kan du vist få det som sprøjter, for B vitamin/folinsyre er vigtige for dig.
    Det med din klasse er svært, men det kan måske hænge sammen med, at du virker træt og energiløs ( lige som katte der opfatter når ander er syge) , så måske kan din behandling virke godt på mange måder


  • #2   22. sep 2015 Jeg synes jo ikke jeg spiser usundt.

    Jeg tro også selv det kommer til at hjælpe hvis jeg kommer under behandling for det. og at det vil hjælpe min skole også i sidste ende. Men undersøgelsen for om jeg kan optage det eller ej, er først startet idag, og slutter torsdag også, kan der gå 3 uger før jeg får svar smiley Skal dog skrive til min egen læge 2 dage efter undersøgelsen er slut så hun kan se om hun kan se svaret.

    Min læge snakkede om at jeg vist skulle have en sprøjte.


  • #3   22. sep 2015 Man kan få b vit som spray, der sprøjtes i munden. Det bliver nemmere optaget end piller smiley

  • #4   22. sep 2015 Det vil jeg da høre min læge om når jeg er færdig med denne undersøgelse og de ved hvad de skal gøre smiley

  • #5   22. sep 2015 Så vidt jeg ved skal det direkte i blodet for god optagelse, hvis man ikke kan optage det fra maden?
    Jeg har 2 kusiner som har fået visse vitaminer som sprøjter siden barndommen, jeg husker ikke hvilke, med det gjorde at de havde bløde knogler og fik sølvskinder i benene, for at rette dem, den ene kusine har 2 børn som har det på samme måde.


  • #6   22. sep 2015 Jeg synes ikke du svigter de andre - Jeg var selv enormt fraværende pga. mavesmerter og jeg var heller ikke særlig populær. Da jeg startede mit studie fik jeg blærebetændelse og bagefter menstruation.
    Jeg er sikker på at din gruppe forstår, for i sidste ende er dit helbred vigtigst.

    Jeg håber at du har fået det bedre smiley


  • #7   22. sep 2015 Har ikke fået det bedre i løbet af dagen endnu. Faktisk vil jeg mene jeg måske har fået det lidt værre. Men jeg håber vi gruppe forstår det.

    Jeg sætter også mit helbred først i form af jeg jo som regel bliver hjemme når jeg synes jeg bare har det en smule dårligt.


  • #8   22. sep 2015 Det er godt at høre - Ikke så godt at du stadig har det skidt dog smiley

  • #9   22. sep 2015 For det første, så er jeg sikker på at med den rigtige behandling får det bedre smiley
    Noget andet der falder mig i øjnene er at "du ikke er den mest populære" - det var jeg heller ikke.
    Sommetider er man nødt til at bide tænderne lidt sammen hvis man har det små-skidt - eks. lidt ondt i hovedet eller lign og så tage afsted og regne med at det går bedre op ad dagen.
    For det kan faktisk godt hænge sammen med at man får fysiske symptomer hvis man har det skidt psykisk/socialt. Så hvis du bliver mobbet skal der tages hånd om det - og det kan du ikke alene, her skal lærerne også på banen.

    God bedring - og en blodprøve... kig væk og tænk på noget godt smiley


  • #10   22. sep 2015 B12 vitamin og folinsyre er vigtig for din krop for at den kan fungere optimalt, så håber snart du vil komme i behandling, for du vil lynhurtigt opleve en stor forandring særligt i forhold til din energi, de små bivirkninger du siger du ikke har oplevet, gætter jeg på du opdager når nu de ikke er der mere, det er først når man får den korrekte han handling at man opdager hvor skidt man egentligt har været.

    Hvis din gruppe ikke har forståelse for at dit helbred kommer i første række så er det dem og ikke dig der er noget galt med.
    Selvfølgelig hvis du har været meget fraværende kan det da godt virke belastende for dem, men du har jo været syg er er det sådan set stadig og det er ikke noget man selv er herre over, så du skal ikke have dårlig samvittighed, du må blot forklare hvordan det hele hænger sammen og love dem at så snart du har overskuddet så skal du nok give den en ordentlig skalle og trække din del af læsset.

    Det er jo lidt svært det der med ikke at være en af de populære, det har jeg nu heller aldrig været, men jeg har passet mig selv og klaret min skole og har man blot en god ven eller veninde så kommer man langt, du må ikke lade det tage mødet fra dig. Hvis du direkte bliver mobbet så må du få fat i din kontaktperson og få taget hånd om problemet, for det er ikke OK.


  • #11   22. sep 2015 Jeg vil ikke mene jeg direkte bliver mobbet smiley Men det er mere ingen vil være i gruppe med mig og jeg snakker kun ordentlig med 2, hvor af den ene hun har problemer med hendes nyrer og heller ikke er der for tit smiley Den anden tro jeg nogen gange mest er i gruppe med mig fordi han har medlidenhed med mig.

    Jeg er altid blevet mobbet gennem min skole, folkeskole, efterskole og lidt i gymnasiet. Men det er squ hårdt at arbejde selv, når man ved at alle de andre er i grupper, og når man ved at de andre ikke vil hjælpe en hvis man spørger om det, hvor man kan se de kommer strømmende til hjælp til nogen af de andre der har problemer.

    Jeg håber selv jeg snart for styr på det og har også skrevet til min gruppe jeg gerne vil fortælle dem om det her. Jeg har også hjulpet dem idag her hjemme, så min samvittighed har det lidt bedre igen, i hvert fald i dag smiley


  • #12   25. sep 2015 Heidi J, jeg har selv mangel på B12, og problemer med at optage det i kroppen, generelt kan min krop ikke optage vitaminer som den skal, jeg skal også tage D-vitaminer selvom jeg er meget ude og spiser det man skal spise for at få det, så får jeg stadig ikke nok.

    Jeg får B12 vitaminer i pille form, en lille bitte pille, altså den er ikke særlig stor, som jeg skal tage hver dag, som ikke er noget slemt. Jeg opdagede også mit ved at jeg var meget træt, og blev tjekket. Ved at jeg nu tager en pille dagligt, ligger mit næsten på det normale niveau, jeg var glad for jeg kunne klare det igennem piller, fremfor alt muligt andet. smiley

    Det er selvfølgelig træls at blive undersøgt når man ikke er glad for det, men du bliver glad ved det når først du får vitaminerne op af. smiley

    Men hensyn til skolen og være fraværende, jeg har selv været meget fraværende på mit 1 og 2 år på gymnasiet, men jeg valgt at få min vejleder til at fortælle i klasse hvad det var der var årsagen til dette, da der var flere, og det gjorde faktisk en meget stor forskel. smiley


  • #13   27. sep 2015 Når man som dig , viser / føler usikkerhed igennem det meste af sin skoletid , bliver man utrolig sårbar.
    Usikkerhed er guf for visse personer .
    Lad dig ikke kue ,men hold hovedet højt og fortæl de andre at dit helbred svigter , og at det kommer i første række, etv få en lærer til at forklare din situation usikkerhed/ angst.
    Angst æder sjæle op, som Fassbinder så rigtig siger.
    Tro på dig selv , tænk på dig selv.


Kommentér på:
Skole, sygdom og gruppe arbejde

Annonce