{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.092 visninger | Oprettet:

Min kat vækker mig om natten {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en kat for små 3 uger siden. En stor killing formoder jeg, en hunkat.

I begyndelsen lå hun meget og sov ved mig eller ovenpå mig, men nu er hun altså begyndt at vække mig.

Før var det bare om morgenen, men her i nat har hun vækket mig næsten konstant fra kl halv tre i nat, til halv seks i morges. Og halv fem blev jeg så irriteret at jeg lukkede hende inde på toilettet var hun tilsyneladende har hoppet så meget rundt at hun har lukket sig selv ud der fra, men da jeg sidste gang skældte hende ud ca. halv seks, var der ro til mit vækkeur ringede kl 7.

Det er altså super træls, især i dag hvor jeg skulle til skriftlig eksamen og derfor havde brug for min nattesøvn. Jeg har forsøgt med noget aktivering i form af leg om aftenen op til jeg går i seng og hun har både mad og vand hele natten. Jeg har så også prøvet to nætter at sprøjte vand på hende, men på det reagerer hun bare ved at løbe væk mens hun stadig "snakker" meget og så går der ikke mere en 2-10 min før hun vender tilbage igen uanset, hvor tit jeg sprøjter på hende.

Nu er jeg efterhånden løbet tør for idéer for hvordan jeg kan få hende til at stoppe med at vække mig. Men jeg frygter lidt at det er fordi hun er meget selv hjemme og derfor er det mere min opmærksomhed hun søger en noget andet. For det er er ikke noget bestemt hun be'r om, hun mauver bare utrolig meget og prikker til mit hoved når jeg sover

Nogle forslag til at løse mit problem ? smiley

Nårh ja, jeg bor i øvrigt i en 2-værelseslejlighed hvor hun ikke kommer ud da det er på 1. sal


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat vækker mig om natten
  • #1   27. maj 2011 En kat reagerer ikke på afstraffelse..
    Kun ved at blive bange for dig eller aggressiv...

    Du må jo holde hende ude fra soveværelset..
    Til at starte med vil hun nok hyle om natten..
    Men du må ENDELIG IKKE lukke døren op, for så stopper det aldrig..

    På et tidspunkt finder hun ud af at det ikke hjælper at hyle, og så får du fred..


  • #2   27. maj 2011 Katte er natdyr, så du kan nok ikke ændre det så meget. Du kan lukke døren til dit soveværelse eller anskaffe en kat mere og se om de får leget nok gennem dagen, til at der er ro om natten. Nogle af mine er nu hvor det er ved at lysne mellem 3 og 4 osse begyndt at vågne og fjante rundt. Heldigvis sover de fleste stadig hele natten.

  • #3   27. maj 2011 Problemet er bare at hun kradser på døren eller i gulvtæppet hvis jeg lukker døren og det vil sige at jeg mister mit depositum, hvis hun ødelægger noget i lejligheden. Derfor står døren altid åben

  • #4   27. maj 2011 Så må du bare lære at leve med at blive vækket..

    Der er ikke andet at gøre..

    Giver du hende en legekammerat falder der måske mere ro på..

    Men samtidig foreligger der en risiko for at de vil benytte sengen som legeplads det halve af natten..

    Jeg taler af personlig erfaring..


  • #7   27. maj 2011 <b>Stine S</b>
    Tusind tak, det lyder som et fantastisk indlæringssystem (; Det vil jeg prøve


  • #8   27. maj 2011 Mine to elsker os at vække mig, det er gerne ved at overkæle mig i hovedet eller ved at de leger vildt rundt i soveværelset, har prøvet at de ikke tog hensyn til at jeg lå i sengen, så der kom lige en kat løbende i hovedet på mig, gav lige et nogle krads i ansigtet.

    efter det er jeg begyndt at lukke dem ud, hvis det bliver ved og ved, normalt giver jeg dem lige et par changer til at falde til ro igen, men hvis ikke de gør så kommer de ud af sove værelset, og ja det kan godt finde på at kradse på døren. men de har heldigvis ikke klør ude, og efter at have prøvet at blive lukket ude nogle gange synes jeg de hurtigt glemmer at de ikke kan komme ind til mig. men jeg har selvf. os to så de har hinanden så det er nok ikke så slemt for dem at blive lukket fra mig.

    men de er os blevet bedre til at sove natten igennem nu, så det er rigtig dejligt. smiley


  • #11   19. jun 2011 mine elsker også er at blive nusset i søvn i sengen, men de har fået den idé at de skal spæne rundt i hele lejligheden fra sen aften til kl. ca 3 om natten, er også ved at være rimelig smadret efter en uge uden søvn men trøster mig med at de nok blir bedre og de er alt for søde at være sure på dagen efter når de ligger og sover om morgenen og gir møsser når de vågner.. på den anden side må man jo også se i øjnene at det er små "børn" man anskaffer sig og at de ikke nødvendigvis har fundet sig en rytme, sådan var det også med min hund da han var hvalp.. men mon ikke det kommer når de blir ældre og lærer at der er grænser smiley

Kommentér på:
Min kat vækker mig om natten

Annonce