{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
365 visninger | Oprettet:

Katte inde nytårsaften {{forumTopicSubject}}

Jeg har selv indekatte så jeg kender ikke til at en kat bliver skræmt og løber væk nytårsaften.

Personligt ville jeg (hvis mine katte var udekatte) lukke dem ind dagen før og sørge for at de ikke blev "væk" hvis man kan kalde det sådan. Hvad gør I?

Kommentarer på:  Katte inde nytårsaften
  • #1   28. dec 2017 Mine kommer ikke i haven. De bliver lukket inde d.30 og ud igen d.1 om aftenen. Vi bor landet så det er ikke så slemt. Men stadig.

• #2   29. dec 2017 Mine har normal adgang til katte sikret have stort set hver dag, men når de begynder at skyde mere af her så lukker jeg for have adgangen. Sidste år var det omkring den 27 der blev lukket i år har de stadig ikke skudt så meget af, så der er åbent endnu. Forventer at lukke d 31 Omkring ved 12 tiden (frokost) og så åbner jeg når jeg kan høre at der igen ikke skydes så meget af. Nok omkring d. 3 kan jeg forestille mig. Mine er nogle luksus typer så de gider ikke bruge så meget tid derude med mindre der er sne eller sol. Så de er kun derude i få øjeblikke for tiden.

• #3   29. dec 2017 Da jeg havde fritgående katte, var de lige hurtig ude at tisse om morgenen, og resten af dagen var de slet ikke interesseret i at komme ud, så de blev holdt inde.

Nu er alle mine indekatte. Dog har mine hankatte adgang til løbegård, og den bliver lukket af i eftermiddag.

• #4   29. dec 2017 Mine bliver lukket ind i aften eller i morgen og kommer ikke ud igen før det værste er skudt af. Heldigvis bor jeg i et område hvor folk er rigtig gode til at skyde det meste af nytårsaften - der er kun blevet skudt af en to - tre gange her de sidste par dage og det mest været om aftenen hvor de alligevel er blevet lukket ind.

• #5   29. dec 2017 har kun indekatte men planer om at indhegne haven. de plager end ikke om at komme ud om sommeren, men sidder i vindueskarmen og gækker af fuglene i forhaven

• #6   30. dec 2017 Jeg har kun indekatte og mine stresser ikke over fyrværkeri, de syntes enten det er spændende at se på gennem vinduet eller reagere nærmest ikke.
    For længe længe siden da jeg havde udekatte plejede vi at holde den inde den 31. Og frem til den.1. om morgenen, de var normalvis nu heller ikke interesseret i at være ude..

• #7   30. dec 2017 Jeg har lige for lidt siden lukket vores kattelem, de skyder meget af i aftenen i vores by, Mille virker ikke så
    mærket af det, det er kun de virkelig store bang hun bliver bange for , Gry er værre! Hun farer sammen og er bange

Det er mest synd for Mille at hun skal holdes inde, for hun er langt over det stadie med at hun ikke bruger kattebakken mere, men vi plejer imorgen i nogle timer om dagen og have misserne ude , og så midt på eftermiddag inden der bliver mørkt lukker vi katte lemmen igen ..

Jeg frygter bare dagene efter nytårsaften, specielt med Gry , for hun tager alt muligt med hjem pt, at hun kan finde på og tage noget i munden..

Hvordan gør i andre med udekatte her i nytårs dagene??

• #8   31. dec 2017 igår aftes blev mine katte bange indendøre....... fra min seng på første sal kunne de se det der blev fyret af. tænkte på tråden og smilede....... de kan altså blive bange....... ligesom hunde

• #9   31. dec 2017 Mine katte er heldigvis ikke bange. Eller dvs. vores ene hankat er ikke vild med nytår, derfor er der altid lukket af nytårsaften for løbegården.

• #10   31. dec 2017 Jeg lukker også min havestue inden kl 18 hvor de rigtig begynder at skyde af her. Indtil da er der dog åbnet da de foretrækker at bruge bakkerne derude

• #11   31. dec 2017 Foxen har allerede lagt sig under sengen hans yndling sove sted

Kommentér på:
Katte inde nytårsaften