{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
239 visninger | Oprettet:

Overtage 2 voksne katte, når jeg allerede har 2? {{forumTopicSubject}}

Kære alle
Jeg står i den svære situation, at min mor bor alene med to voksne katte - og desværre er hun kræftsyg. Det er uhelbredeligt og lægerne forventer ikke at hun har lang levetid, da det er en meget agressiv form. Det er super hårdt.
Jeg søger nu erfaringer med at bringe flere katte sammen. Jeg vil gerne tage mig af kattene, men er i bange for at det vil være stressende for både hendes og mine katte. Er det mon en dårlig løsning?
Nogle gode råd?

Kommentarer på:  Overtage 2 voksne katte, når jeg allerede har 2?
  • #1   10. jan Jeg er ked af at hører med min mor

jeg har selv flere gange fået voksne katte hjem i flokken, uden problemer
    gør det samme hver gang.

katten/kattene kommer hjem i en transportkasse
    sætter kassen midt på gulvet uden at åbne den
    lader de "gamle" katte komme til. de må gerne slå til kassen/kasserne, og hvæse mm. Der sker ikke noget med den i kassen
    når så de "gamle" ikke længere gider kasserne mere og går
    ja så bliver kassen/kasserne åbnet og katten/kattene kan gå ud
    så er det værste overstået

Det er dog vigtig at man forholder sig roligt og bare sætter sig ned og taler stille og roligt. Lad være med at gå i panik eller andet. for det er der ingen grund til

fordelen er at du har to gange to katte, så de er vant til andre katte.
    I starten kan man sætte feliway op i stikkontakten. Eller bruge dr bach rescure i deres vand (bare en dråbe i hver skål)
    personligt bruger jeg dr bach, fordi den virker her og nu.

jeg syntes at det er en super god ide at du vil tage dig af din mors katte. Så behøver hun hellere ikke gå bekrymmer sig om hvad der skal blive af hendes "børn"

• #2   11. jan Enig med Anja smiley

• #3   11. jan Åh, sikke da en svær situation smiley

Hvordan sammenføring vil komme til at gå afhænger vel af så meget - kattenes alder og temperament, boligforhold osv....
    Håber at det vil gå godt, hvis du vil tage din mors katte hjem, Tænker bare, at du skal være forberedt på, at der ikke er garantier for succes.
    Sammenføring går nok nemmere i de hjem, hvor der i forvejen er mange katte, og af og til udskiftning.
    Det ville aldrig have gået at bringe nye katte ind her, da jeg havde mine to.

• #4   11. jan Tak for jeres svar. Jeg vil prøve om det kan fungerer og tage den derfra. Både feliway og Bachs naturmedicin må prøves. Håber det lykkedes, da jeg ved det er hvad hun ønsker.

• #5   11. jan Jeg har gode erfaringer med Feliway Friends smiley
    Jeg synes at det er så smukt, omsorgsfuldt og betænksomt af dig.
    Det er en hård tid at gå igennem smiley

• #6   12. jan Tak, det vil jeg prøve. Hvis det lykkedes er det det værd. Er bare nervøs for at de går ud trivsel. Men det ville være dejligt, hvis de kan finde ud af det sammen.
    Vi bor i et parcelhus, hvor en lille del af haven og hele terrassen er indhegnet. Så de kommer kun ud i det afgrænsede område. Det er jeg i tvivl om er nok til 4 katte.

• #7   12. jan jeg har ca 45-50 m2 løbegård til mine 13 katte og så må de være i hele huset

det vigtigste er at de kan komme op i højden

så du har plads nok til 4

• #8   13. jan Til Anja,
    Jeg bruger også Bachs, jeg putter det i vådfoder, Trine får 5-6 dråber, det er ok i følge Michele Garnier.

Kommentér på:
Overtage 2 voksne katte, når jeg allerede har 2?

x