{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
262 visninger | Oprettet:

Den store kattesag! {{forumTopicSubject}}

Tjah.. så blev jeg blandet ind i en "vildkattesag" igen.

MEN:
Den pgl. kat har været på egne poter i meget lang tid - siden 2019!
Dengang fik en "nabo" besøg af en kat som vi fandt ejeren til - en daværende kollega!!
Ihh hvor blev hun glad... troede vi!
Vi tror ikke at den er tatoveret.
Hun kom til finder og meddelte at det var hendes, medbragte en transportkasse - og siden tog hun hverken telefonen eller kom tilbage - altså var den nok knapt så savnet.
Jeg konfronterede hende ikke på arbejdet - jeg skiller helst privatliv for sig og arbejde for sig og i øvrigt var det ikke MIG der havde katten på terrassen.
Hun anskaffede sig en ny kort tid efter..
Via FB kan jeg se, at den nu også er forsvundet....

I aften ringede "naboen" og bad mig hjælpe, hun havde et par dage haft besøg af en meget sulten kat, der gik ind og stjal hendes kats kattemad og i går aftes var det så vidt, at den var hoppet op på køkkenbordet og havde spist tør pasta!

I aften har hun ringet 1812 som har afvist hende og henvist hende til KV.
Katten er 100 pct. identisk med den fra 2019! Den har et hak i øret, er samme farve og står stille når man tiltaler den med navn.
Flere år på egne poter har sat sine præg, den er utryg ved mennesker. Hun har også jaget den ud flere gange, så hende er han heller ikke tryg ved.

For flere år tilbage, ringede jeg til KV ang. en meget syg vildkat.
Både boligforeningen og alle beboere skulle orienteres om indfangningen - selvom det var den ene kat der kom til MIG.
Dengang endte det med at jeg tog sagen i egen hånd, fik fat i den og bragte den til dyrehospitalet.
Jeg har ikke fidus til KV!

Jeg tror, at det virker bedst, hvis en dyrlæge eller et internat ringer til ejeren. Jeg er ikke længere ansat på arbejdspladsen og agter ikke at kontakte hende når hun var ligeglad for år tilbage.

Hvordan gør vi lige?
Hun har fået en pose Smilla af mig og jeg gav den 2 store håndfulde i aften som den spiste med velbehag. Hun har fået at vide, at hun skal fodre den dagligt, så den bliver nogenlunde tryg og kommer igen og igen...

Vi vil helst undgå KV fordi hele nabolaget ikke skal blandes ind i det (personlige årsager).

Hvad gør vi lige???
Låner en fælde hos en dyrlæge - og hvis ja, hvad gør vi så med fælden hvis den klapper kl. 20?
Ringer til IK?
Tager den tid det tager, så vi stille og roligt kan få den i en kasse...
Andre gode idéer?

På forhånd tak smiley

Kommentarer på:  Den store kattesag!
Kommentér på:
Den store kattesag!

x