{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
298 visninger | Oprettet:

Solvej N
Solvej N
Emner: 1 Svar: 2

Små katteracer? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg overvejer lidt om jeg på et tidspunkt skal have en kat.
Jeg er vokset op med katte og har haft huskatte, ingen race katte.
Jeg ville egentligt gerne hjælpe en på et internat til at få et godt hjem, men sagen er den, at jeg har 2 små hunde på 2-3 kg.
Derfor kom jeg til at tænke på, om der findes katte der ikke bliver mere end de der Maks 2-3kg som voksne? Så den ikke bliver meget større end hundene smiley

Og er der nogle racer der er bedre til at bo med hunde end andre?

Det vigtigste er selvfølgelig at katten passer ind i vores hjem, men det ville jo ikke gøre noget hvis man kunne få hele pakken.

Kommentarer på:  Små katteracer?
  • #1   8. dec 2022 Det undrer mig, at katten ikke må være større end hundene? Er der nogen speciel grund til det?

• Solvej N
    Solvej N Tilmeldt:
    dec 2022

#2   8. dec 2022 Næh, jeg kan bare godt lide den størrelse de har smiley
    Jeg er ikke så meget inde i katteracer og ved derfor ikke hvad der findes, så jeg tænkte jeg ligeså godt kunne undersøge det.
    Jeg er ikke så vild med meget store katte. Jeg har mødt små katte, men det har ofte været en huskat der bare er faldet lille ud, så jeg ved ikke hvor normalt det er.

I sidste ende, hvis vi ender med at ville have en kat, bliver den jo valgt på sind og hvad der passer til vores hjem. Men det skader jo aldrig at få en ide om hvad der egentligt findes.

• #3   8. dec 2022 Abyssinieren er ikke en stor kat, singapura er mindre, men nok svær at finde

Hunner er normalt mindre end hanner

• Solvej N
    Solvej N Tilmeldt:
    dec 2022

#4   8. dec 2022 Tak, dem vil jeg kigge lidt mere på smiley

Er der forskel på hvordan hankatte og hunkatte er? Jeg har haft begge dele, men det er nogle år siden nu, så jeg ved ikke om der var forskel. Udover selvfølgelig når de var intakte. Det tænker jeg dog umiddelbart ikke at den næste skal være.

• #5   8. dec 2022 nogle burmesere er også små
    især hunkattene

• #6   9. dec 2022 Huskatte - nogle er jo større end andre, men hvis du vælger en der er udvokset, så kan du jo se forskellen.

Hanner synes jeg er lidt mere selvsikre - og de leger mere vildt end hunkatte,

De hunkatte jeg har mødt / passet / haft i min barn-og ungdom har alle været kere reserverede, men jeg ved dog ikke om det er et fællsetræk smiley

• #7   9. dec 2022 Altså min Indi Bob er en huskat/blanding, og vejer 4,5 kg smiley

• #8   9. dec 2022 her har vi 3 pomeranians og 1 papillion ca 2til 4kg. pr. hund og 2 hankatte de er ikke helt lette har faktisk ikke vejet dem men vil tro Pjevser vejer en 5-6 kg og Snebold ca. 4-5 kg de er alm. huskatte. (du kan se Snebold i konkurencen herinde) og selvfølgelig begge på min profil.

• #9   10. dec 2022 Min huskat vejer 13 kg. Han er noget tungere end mine Maine Coons.

Læs op på sind hos de forskellige racer først. De er ret så forskellige. Så det er ikke ideelt kun at gå efter vægten.

Kommentér på:
Små katteracer?

Annonce