{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Lille urenlig ulykke {{forumTopicSubject}}

Hejsa katte elskere
Jeg er førstegangs katteejer, og er løbet ind i et lille problem med min ellers velopdragne killing, min lille pige Tessa.

Hun er ikke steriliseret, og har ikke vist nogen tegn på løbetid. Sterilisering er ikke en mulighed lige foreløbig smiley Tessa er 8 måneder gammel.

Hun har her til aften lavet en lille tisse pøl på gulvet - dette er aldrig sket, hun har altid været renlig. Efter det lille tisse uheld løftede jeg hende hen i hendes kattebakke. En halv time efter ca da jeg er på toilettet kommer hun ind og bruger hendes kattebakke som jeg selvfølgelig roste hende af med glædelig begejstring.

Ingen ændring af adfærd eller tilværelse er sket, derfor er jeg meget uforstående overfor den lille urenlighed. Noget i tænker jeg skal gøre? Kan det være løbetid eller sygdom?

Skal jeg forvente mere urenlighed, og har jeg gjort noget forkert i denne situation? Hvad ville i gøre med en urenlig killing?

Alt tages imod med kyshånd smiley
Tusind tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille urenlig ulykke
  • #1   7. feb 2023 Tessa er ikke en killing længere. Hun er en ungkat, så tvivlsomt om her er tale om tisseuheld eller urenlighed, det er nok snarere urinmarkering, altså tegn på løbetid.
    Ærgerligt at neutralisering ikke er en mulighed, for det er nok det, der skal til - i en vis fart - for at løse problemet (og de evt. andre problemer, der kan følge med løbetid).
    Hvis du har mistanke til urinvejssygdom, så må du jo kontakte dyrlægen.


  • #2   7. feb 2023 det er stressende at være fertil, der sker meget nyt og ukendt i den alder

    urinering er urenlighed, kan også skyldes flyttet for tidlig fra mor og søskende

    Få hende steriliseret inden det bliver en dårlig vane


  • #3   7. feb 2023 Tak for svar og input smiley
    Hun viser ingen tegn på løbetid, eller stress. Hvis noget så er hun mere rolig.
    Som sagt så er sterilisering ikke en mulighed og hun flyttede fra mor og søskende da hun var 15 uger, så hun flyttede ikke for tidligt.
    Har ingen mistanke om sygdom - men kan selvfølgelig ikke udelukke det.
    Hun har ikke tisset uden for kattebakken siden, og har brug kattebakken flittigt det sidste døgn, så tænker det måske bare var en upser.


  • #4   7. feb 2023 Må man spørge hvorfor den ikke skal steriliseres? smiley

  • #5   7. feb 2023 Indi-Bob pengene er der ikke lige pt desværre smiley

  • #6   7. feb 2023 Så... du har købt en kat, men har ikke råd til at sørge for den? Fertile hunkatte er en PLAGE uden lige. Og så risikerer man, at de tisser alle steder. Jo før jo bedre med steriliseringen kan jeg kun sige.

  • #7   7. feb 2023 Indi-Bob for det første ved du ikke hvorfor pengene ikke er der. Tessa lever et godt liv med legetøj, lækker mad/godbidder og en masse kærlighed og omsorg. Hvis hun var syg ville hun altid komme til dyrlæge ligemeget pris, men sterilisering er ikke en sygdom.
    Jeg giver alt til min Tessa, og med alle de katte der sidder på internat eller er blevet dumpet, så fortryder jeg ikke min beslutning om at tage Tessa til mig.
    Jeg bryder mig ikke om du sætter spørgsmåltegn til min beslutning om at få killing, da du intet ved om mig eller Tessa.
    Rigtig god aften til dig!


  • #8   8. feb 2023 Men den eneste måde du løser tisseriet på, inden det blicer en dårlig vane, er jo at sterilisere smiley

  • #9   8. feb 2023 Tessapigen:

    Løsningen er (så snart du har råd) at få hende neutraliseret, men indtil da er nødløsningen p-piller.
    Det er ikke sundt i længden, men der sker næppe noget for en kortere periode.

    I øvrigt kan vi alle komme i bekneb i denne tid hvor ALT stiger.
    Det ses jo desværre på internaterne smiley

    Snak med dyrlægen om denne midlertidige løsning smiley


  • #10   8. feb 2023 Husk vildkattene tusind tak for svar smiley
    Sterilisering er i fremtidsplanerne, forhåbentligt om ikke så længe. Jeg er ikke helt vild med tanken om p piller da jeg har hørt rigtig dårligt om det, men indtil videre vurderer jeg ikke at det er nødvendigt.
    Der har ikke været flere uheld og Tessa er præcis som hun plejer - stille og legesyg smiley
    Dejligt med lidt forståelse omkring økonomien. Som du selv skriver er alt blevet dyrere og når man både har hund og kat så kan det godt knibe lidt med at få det hele til at kører rundt smiley
    Men i min mening vil de altid have det bedre hos mig end på et internat. Det kan godt være at mange går af med deres kære børn i disse tider, men det kommer jeg aldrig til - de hører til her hos mig smiley


  • #11   8. feb 2023 jeg tror at det er fordi hun er gået i løb

    da jeg var på KV havde vi den sødste lille pige - Foxy fordi hun lignede en lille ræv.
    hun begyndte pludselig at være urenlig. Ikke meget, men hun var det
    Der gik noget tid hvor der så ikke skete noget. Hvor hun så var urenlig igen
    TIlfældigt kom jeg til at kigge på hende en dag, hvor hun gik sammen med en neu hankat, og her var det tydeligt at hun faktisk var i løb. Ellers havde vi INTET set eller mærket på hende. Og vi var ellers 4 ansatte hvor af 3 var opdætterer af racekatte
    Men ingen kunne mærke/se det på den lille dame
    Vi fik kigget på hendes papirer, fordi hun jo havde været der i vel 4 mdr. Og der var sket et uheld idet hun ikke var blevet neu da hun kom ind. Hun var ikke helt så frisk så dyrlægen havde valgt at sende hende retur uden at neu hende. Og så havde vi alle glemt alt om det
    Så det kan godt ske at især unge piger går i "stille" løb. hvor man faktisk ikke opdager det. Andet end de er urenlig i perioder

    Men til det andet, kender du så
    https://dyrevaernet.dk/frynseklinikken/frynseklinikken-sydjylland-fyn-koereplan/?fbclid=IwAR0X8AdeoHewV_w2NAEihLbLNbp1vgvpFGkNW2Apf6HjVEucZlGYUMqOlAk


  • #12   9. feb 2023 Den første løbetid behøver ikke nødvendigvis at være med skrig og skrål. Den kan godt være noget mere stille, så man kan godt overse den, hvis man ikke kender alle tegn.

    Desuden er der hunkatte, der går i stille løb. Dem hører og ser man det slet ikke på.

    Men gentagne løbetider er virkelig usundt for en kat og kan medføre underlivsinfektion. Og akutdyrlægen er noget dyrere end en almindelig sterilisation. Blot for at sammenligne priser. smiley


Kommentér på:
Lille urenlig ulykke

Annonce