843 visninger
|
Oprettet:
ny "avler" {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu fået en han til min perser-pige og tænkte på om der er noget jeg skal være opmærksom på ifht at avle på dem?
Er der sygdomme man tester for inden evt parring og ja al viden vedr det har interesse.
Jeg har lavet nogle kuld killinger før, men det var ikke racekatte og de er ikke blevet testet eller på anden måde undersøgt ifbm graviditet og sådan...
oplys mig!
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Jeg har et rigtigt godt råd til dig
Find en erfaren perser-opdrætter og spørg om ikke hun/han vil være mentor for dig. Det er simpelt hen alfa og omega, når man starter som opdrætter, at have en mentor.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 65 Svar: 338
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
ganske simpelt fordi.....at opdrætte/avle IKKE bare er at sætte 2 katte af hvert sit køn sammen og så kommer der killinger.
der er utroligt mange ting man skal sætte sig ind i.
Jeg nævner lige i flæng og har jeg glemt noget, er der sikkert andre der kan supplere
Man skal lære alt om arvelige sygdomme.
Man skal lære alt om farvegenetik
ja genetik i det hele taget.
man skal vide om Fifes regler for opdræt.
hvordan sælger man sine killinger?
hvordan kender man forskel på en killing der egner sig til avl og en der ikke gør?
Bare det at kende en GOD kat i sin race, at se fejlene og se de gode sider.
hvordan bestiller man stamtavler.
Er det nødvendigt at gå på udstiling,? og hvordan gør jeg så?
Hvor køber man de bedste avlskatte
Hvor finder jeg den bedste han og ikke mindst vil han passe med min hunkat.
Hvad skal jeg nu gøre, min hunkat har ikke mælk......min killing vil ikke spise.......en køber er sprunget fra.......mine killinger nyser osv osv
En mentor er GULD
aug 2007
Sikke mange ting man skal sætte sig ind i..
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Måske får jeg engagn en hun med papire og så er jeg ike bleg for at søge oplysninger igen...
Farvegenetik har jeg "styr" på (udfordrer mig gerne, det er sjovt), da jeg har beskæftiget mig meget med farvegenetik indenfor heste og derefter sat mig ind i kattenes genetik (jeg er vidst blevet smittet med et farvevirus hehe).
Selvom jeg vil "lave" papirløse mislinger vil jeg gerne, at de bliver så raske og gode som det er mig muligt og derfor er jeg meget glad for oplysningen om PKD.
Hvor kan man få dem undersøgt for denne sygdom? Kan en almindelig dyrlæge det? ved blodprøve eller hvordan?
aug 2007
Nu udfordrer jeg dig så...
Min Freja er gravid (se billede) med min Fenris.
Hvilke farvervarianter kan de få sammen?? :0)
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Så kan andre også byde ind, hvis nu jeg ikke ved så meget som jeg tror
Kram
aug 2007
knus
ny "avler"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside