{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

ny "avler" {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu fået en han til min perser-pige og tænkte på om der er noget jeg skal være opmærksom på ifht at avle på dem?
Er der sygdomme man tester for inden evt parring og ja al viden vedr det har interesse.

Jeg har lavet nogle kuld killinger før, men det var ikke racekatte og de er ikke blevet testet eller på anden måde undersøgt ifbm graviditet og sådan...

oplys mig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny "avler"
  • #1   27. feb 2008 Tillykke med din nye kat.

Jeg har et rigtigt godt råd til dig smiley

Find en erfaren perser-opdrætter og spørg om ikke hun/han vil være mentor for dig. Det er simpelt hen alfa og omega, når man starter som opdrætter, at have en mentor.

• #2   27. feb 2008 Lone hvorfor er det det?? snys

• #3   28. feb 2008 Mikael smiley

ganske simpelt fordi.....at opdrætte/avle IKKE bare er at sætte 2 katte af hvert sit køn sammen og så kommer der killinger.

der er utroligt mange ting man skal sætte sig ind i.
    Jeg nævner lige i flæng og har jeg glemt noget, er der sikkert andre der kan supplere smiley

Man skal lære alt om arvelige sygdomme.
    Man skal lære alt om farvegenetik
    ja genetik i det hele taget.
    man skal vide om Fifes regler for opdræt.
    hvordan sælger man sine killinger?
    hvordan kender man forskel på en killing der egner sig til avl og en der ikke gør?
    Bare det at kende en GOD kat i sin race, at se fejlene og se de gode sider.
    hvordan bestiller man stamtavler.
    Er det nødvendigt at gå på udstiling,? og hvordan gør jeg så?
    Hvor køber man de bedste avlskatte
    Hvor finder jeg den bedste han og ikke mindst vil han passe med min hunkat.
    Hvad skal jeg nu gøre, min hunkat har ikke mælk......min killing vil ikke spise.......en køber er sprunget fra.......mine killinger nyser osv osv

En mentor er GULD

• #4   28. feb 2008 ja ok det kan jeg da godt se...
    Sikke mange ting man skal sætte sig ind i..

• #5   10. mar 2008 Jeg er ikke registreret avler og min hunkat er uden papire, så derfor er der en masse vedr. udstillinger osv jeg ikke behøver tage stilling til.
    Måske får jeg engagn en hun med papire og så er jeg ike bleg for at søge oplysninger igen...

Farvegenetik har jeg "styr" på (udfordrer mig gerne, det er sjovt), da jeg har beskæftiget mig meget med farvegenetik indenfor heste og derefter sat mig ind i kattenes genetik (jeg er vidst blevet smittet med et farvevirus hehe).

Selvom jeg vil "lave" papirløse mislinger vil jeg gerne, at de bliver så raske og gode som det er mig muligt og derfor er jeg meget glad for oplysningen om PKD.

Hvor kan man få dem undersøgt for denne sygdom? Kan en almindelig dyrlæge det? ved blodprøve eller hvordan?

• #6   11. mar 2008 Trine ja det kan en dyrlæge godt, eller det vil sige at de tager blodprøven og sender den videre til nogen eksperter på området...

Nu udfordrer jeg dig så...
    Min Freja er gravid (se billede) med min Fenris.
    Hvilke farvervarianter kan de få sammen?? :0)

• #7   12. mar 2008 Mikael... jeg har tilladt mig at klippe dit spørgsmål over i en anden tråd. Håber det er ok.
    Så kan andre også byde ind, hvis nu jeg ikke ved så meget som jeg tror smiley
    Kram

• #8   12. mar 2008 det er ok Trine ;0)
    knus

Kommentér på:
ny "avler"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce