{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

Ida H
Ida H
Tilmeldt:
17. nov 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 40

Organisk/økologisk kattemad {{forumTopicSubject}}

Efter at jeg har skiftet Kattenes tørfoder ud med Bio Plan tørfoder, som er Økologisk helt uden alle de kunstige tilsætningsstoffer, har min orientaler Cato forandret sig meget.
Allerede i løbet af få dage blev han meget mere rolig.
Nu ligger det jo i generne at være noget irriterende når man er sia/osh, og det er jo en del af charmen ved racen, men han var for meget indimellem. Hvis ikke han konstant fik opmærksomhed lavede han ballade, f.eks. skubbede ting ned fra bordet, eller skubbede med poterne til ting på væggen, og bare miavede meget højt og længe. Han snakker heldigvis stadig smiley men er blevet helt rolig og afslappet. Han hviler nu i sig selv, og det er bare dejligt. Jeg er sikker på det er fordi han ikke har haft godt af alle de tilsætningsstoffer der var i den ikke økologiske mad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Organisk/økologisk kattemad
  • #1   29. nov 2008 Det med mad er en videnskab.. og det er dejligt at høre dine erfaringer.. Men hvor stort er foderet.. For jeg går meget op i at mine orientaler og siameser tygger deres mad, da racen har store problemer med deres tænder.. Så jeg vil egentlig gerne bruge økologisk, men jeg vil ikke bruge det hvis jeg ikke føler mine katte tygger deres mad. For det er efter min mening en af de bedste måder at forebygge tandproblemer

  • #2   30. nov 2008 Nu har Cato haft det med at sluge tørfoder, hvis det er småt nok, men jeg har holdt øje med det nye foder, og det tygger han. Det er ikke så stort som TD tandfoder, men heller ikke så småt som det meste Royal Canin til kat, så jeg synes det er helt fint i størrelse.
    Ja, det er jo noget værre noget med de siamesertænder. Cato har for en måneds tid siden fået tre tænder fjernet, så nu er alle de resterende fine. Hans tandkød er generelt fint nok, men de problemer han har fået fjernet nu, er medfødte dårlige tænder - den ene emaljefejl, de andre to nogle som var 'hullede', så der kunne opstå infektion og tandbylder, så det var godt de blev fjernet. Jeg tænker også, at det rene foder må være med til at styrke imunforsvaret, så det er bedre for tænder og tandkød, og også at det må være mindre skadeligt for tænderne end når der er alt muligt farve sukker, giftstoffer i. Jeg kan i hvert fald anbefale Bio Plan.


  • #3   30. nov 2008 tusind tak.. det er dejligt at høre..

Kommentér på:
Organisk/økologisk kattemad

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce