{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

HJÆLP DYRERNE NYTÅRSAFTEN {{forumTopicSubject}}

HUND:
Det handler om at gøre hunden træt og tilfreds, før det for alvor går løs med krudt og brag. Gå derfor en lang god tur om formiddagen. Gå gerne turen i en hundeskov, hvor hunden kan få lov at gå fri og bruge sig selv fuldt ud. Giv hunden nogle udfordringer. Gem f.eks. godbidder, som den skal bruge sine sanser til at finde frem til. De mange stimuli fra formiddagen gør hunden træt og dejlig afslappet til om aftenen.

Når så bragene begynder, handler det om ikke at give hunden medynk. Virk glad og tal muntert til hunden, som om bragene hører helt naturligt til. Hunden betragter dig som sin leder, og hvis lederen virker nervøs, så føler hunden sig bekræftet i, at der er noget at frygte.

KAT:
Hvis din kat er vant til at gå ud og ind af en kattelem, så luk lemmen nytårsaften. Sørg for, at din kat har en bakke med kattegrus, hvor den kan forrette sin nødtørft. Hvis katten ønsker at gemme sig i et mørkt skab eller under sengen, så lad den endelig ligge. Den bliver ikke mere tryg af, at du haler den ud. I værste tilfælde kan den, i sin angst finde på at sætter kløerne i dig for at komme tilbage til sit gemmested.

UDEGÅENDE DYR:
Ud over de mange hunde og katte, som bliver bange for fyrværkeriet, kan især udegående dyr som heste og kvæg også reagere meget stærkt på de høje lyde. Hvis man har mulighed for det, er det derfor en rigtig god idé at sætte dem på stald. Tag eventuelt en snak med de naboer, som du ved har hang til nytårskrudt, og bed dem om at tage hensyn.

Hvis en god snak ikke hjælper, vil en henvisning til paragraf 26 i bekendtgørelsen om fyrværkeri nok kunne hjælpe. Her står: "Anvendelse af fyrværkeri må ikke finde sted i mindre afstand end 100 meter fra landbrugsbygninger med hold af dyr, hundekenneler og andre dyrehold, samt arealer med udegående dyr".

kilde: dyrenes beskyttelse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP DYRERNE NYTÅRSAFTEN
  • #2   31. dec 2008 jeg håber e fleste allerede er beredt da ikke mange dyrlæger har normalt åbent idag.
    men godt med indlægget.
    Jeg har så været heldig tror jeg får har haft en del hunde igennem årne men kun en har været bange.


  • #3   31. dec 2008 <b>jeg er lidt i mod de piller , godt nok bliver hunden døsig og træt i kroppen, men ikke i hovedet , den tænker og er mindst ligeså reg som før pillen, dens krop kan bare ikke reagere som den ellers ville .

  • #4   4. jan 2009 Alle mine 3 misser fik nogle beroligende piller fra dyrlægen. De havde det fint. Lui og Lily lå og sov forskellige steder, og Lukas randte fra gæst til gæst for at lege. Han var især glad for glitteren fra bordbomberne. Og larmen generede ham slet ikk. smiley

Kommentér på:
HJÆLP DYRERNE NYTÅRSAFTEN

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce