651 visninger
|
Oprettet:
HUSKER du hvonår? {{forumTopicSubject}}
jeg ELSKER at reflektere over ting og sager - forsøge at huske tilbage i tiden om hvordan det var...og eks. hvornår det var....
SÅ - tænker du nogle gange over, hvornår du støte på eks. mobiltlf. første gang?, hvornår forårsrullerne kom til DK, Pizzaen, Pita brød, nummerpladerne blev hvide istedet for sorte mv?
hvad med dengang alle biler skulle have kaburatorsprit på i en tank benzin, for at den i det hele tage kunne køre godt?
ja jeg er årgang 1972 og ofte syntes jeg,a t jeg er ved at være gammel, pga ALT det vi trods alt har oplevet
Hilsen Heidi
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
hvad husker du, som er kommet i din tid?
Hilsen Heidi
feb 2007
gud da 2 liters flasker - skrækkeligt, at vi blive "købt" pga. vores trang til søde sager - og fordi vi drikker mere, når det er i store flasker.
Dengang jeg var barn i 70érne, så delte vi en sodavand søndag aften - min søster og jeg....mine forældre var ikke fattige, men alligevel var sodavand en luksusting - så 1 sodavand lørdag pr. mand og en til deling søndag
Baldur sodavand købte vi i 80erne - findes de stadig?
Jeg kan huske dengang mobiltlf. var en med normalt telefonrør, som sad på et mega batteri lige som til en bil - tung sag på 20 kg, og når min søsters kæreste havde tlf.vagten på sit arbejde og vi skulle ud og gå tur, så havde han den i en mega rygsæk - som vi var nød til at skiftes til at gå med...ja idag så er mobilerne så små, at de kan blive væk for os
jeg kan huske dengang der stadig fantes tv, hvor de var lavet af rigtig træfiner - med låge for og radio i toppen - når der skulle ses tv så skulle der tændes ret lang tid før fordi det skulle varmes op - billedrøret...idag er der vist slet ikke billedrør i tv
Heidi
feb 2007
måske kan andre huske det?
ja billedrør er super gode - men idag er det jo ikke holdbarheden som er vigtigst, fordi vi skifter ting så hurtigt ud i vores forbrugssamfuld - egentlig ganske uhyggeligt at tænke på
KH Heidi
HUSKER du hvonår?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside